Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا حیدری سراجی صبح امروز (اول اسفندماه) در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: در آستانه ورود به چهل و چهارمین سال از عمر انقلاب اسلامی لازم می دانم از دو نهاد انقلابی که با عمل به وظایف ذاتی خود شهد شیرین انقلاب را به مردم هرمزگان و شهر بندرعباس چشانیده‌اند تقدیر و تشکر کنم و در وهله اول، بر خود واجب می‌دانم از تلاش‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در یاری رسانی به زلزله زدگان و سیل زدگان اخیر استان و پس از آن جبران بخشی از خسارات وارده تشکر نموده و از از همه عزیزان و دست اندرکاران این نهاد انقلابی قدردانی نموده و در خواست نمایم تا وضعیت منازل آسیب دیده ناشی از سیل اخیر در محلات آسیب پذیر و حاشیه ای شهر بندرعباس را با نگاه ویژه تری دنبال نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین از مدیران پرتلاش این نهاد انقلابی درخواست دارم با همکاری شهرداری بندرعباس نسبت به راه اندازی بازارچه صنایع دستی و حمایت از بانوان هنرمند هرمزگان اقدام عاجل نمایند.

حیدری بیان‌کرد: موضوع دیگری که لازم به بیان آن می‌دانم این است که ، این روزها شبکه های معاند دائماً در حال تطهیر خاندان منحوس و فاسد رژیم پهلوی هستند، اما شاید بسیاری از مردم اطلاع نداشته باشند که بخش های عمده ای از روستاها و شهرهای کشور توسط خاندان منحوس پهلوی بنام خودشان یا نوکرانشان سند خورده بود و برخی محلات شهر بندرعباس نیز همچون اسلام آباد، حسین آباد و نایبند جنوبی از این دست اندازی ها در امان نمانده بودند که به برکت انقلاب اسلامی، این املاک غصب شده از آنها پس گرفته شد تا به مالکین اصلی واگذار گردد.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به فرمان معمار کبیر انقلاب ، امام خمینی (ره) ، و خلف صالحشان مقام معظم رهبری، متولی بازگرداندن این اموال غصب شده به مردم گردیده اند. که با مدیریت خوب و انقلابی تلاشگران بنیاد مستضعفان در استان هرمزگان، در هفته های اخیر شاهد واگذاری ۱۶۴ فقره سند منازل مردم در محلات حسین آباد و اسلام آباد بودیم که تا پیش از این توسط خاندان پهلوی سند زده شده بود.

عضو شورای شهر بندرعباس عنوان‌کرد: همچنین این نوید را به ساکنین محله نایبند جنوبی می دهم که ان شالله بزودی اسناد املاک این محله نیز به مردم واگذار خواهد شد.

وی بیان‌کرد: اما در موضوع بعد لازم می دانم در این صحن مقدس و به عنوان نماینده مردم شهر بندرعباس، به سایر همکاران در شورای اسلامی شهر بندرعباس تذکر دهم، دعوت همگی به اتحاد و همدلی برای خدمت به مردم این شهر است و این نکته را نیز اضافه می کنم که اگر بارها و بارها این موارد را در جلسات خصوصی به همکاران متذکر نشده بودم هرگز مجبور نمی شدم در صحن شورا به عنوان نطق این موضوعات را تذکر دهم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکیدکرد: خداوندمتعال، مردم و اصحاب محترم رسانه را در این صحن مقدس گواه می گیرم که امروز برای چندمین بار نسبت به دوری کردن از حاشیه سازی ها تذکر می دهم. از همه اعضا دعوت می کنم، شهد شیرین، حضور خوب و موثر در جمع مردم محلات را با دادن وعده های پوچ و وعده هایی که تحقق آن از توان بودجه فعلی شهرداری خارج است، برای حاشیه سازی علیه سایر همکاران شورا و مجموعه شهرداری، تلخ نکنند.

وی بیان‌کرد: دوستانی که تجربه سال ها حضور در شورا را دارند و بهتر از هرکسی از حد و حدود بودجه و اختیارات شهرداری اطلاع دارند، با کدام انگیزه اقدام به ایجاد تعهدات و دادن قول هایی می کنند که انجام آنها فقط در یک محله با بودجه یک منطقه شهرداری برابری می کند؟ به اطلاع این دسته از عزیزان می رسانم که با ایجاد تفرقه و اختلاف در میان اعضای شورا نه تنها نمی توانید طرح استیضاح قبلیتان را احیا کنید که آن را با شکست سنگین تری مواجه خواهید کرد و توصیه می کنم اگر دست از این حاشیه سازی ها برداشته نشود، ناچار به بازگو کردن وقایع و اهداف پشت پرده هریک از این حاشیه سازی ها خواهم شد.

حیدری تاکیدکرد: اما آخرین نکته که این روزها برای پرسنل عزیز حجمی و تامین نیروی انسانی شهرداری نگرانی هایی را ایجاد کرده است، تصویب بودجه در صحن شورا است همگان اطلاع دارند که به روز شدن پرداخت حقوق پرسنل یکی از نقاط قوت و عمال محبوبیت نوبانی نزد پرسنل شهرداری بوده است اما متاسفانه شاهدیم بودجه ۱۴۰۱ ، قصد دارد تا انتقام شکست استیضاح را از پرسنل شهرداری بندرعباس بگیرند و با وجود علم و اطلاع از تبدیل وضعیت حدود ۷۰۰ نفر از پرسنل و پرداخت سنوات بازنشستگی حدود ۳۰۰ نفر دیگر، اقدام به محدود کردن سهم حقوق پرسنل از منابع بودجه ای نموده و آغاز گر سال سختی برای معیشت پرسنل خواهد بود تا بازهم در سال آتی شاهد تاخیر در پرداخت حقوق ها و تحصن کارگران خدوم شهرداری و در پی آن مصاحبه های تکراری برخی افراد باشیم که خود را مدافع حق و حقوق کارگران نشان می دهند.

وی اظهار کرد: اگر مدافع حق و حقوق، و سفره خالی کارگران شهرداری هستید این گوی و این میدان، بسم ا... ، از بودجه شروع بفرمائید متاسفانه بودجه ۱۴۰۱ فقط معیشت پرسنل شهرداری را هدف نگرفته، بلکه به اسم زیبای نظارت، بدنبال ایجاد محدودیت در اجرای پروژه های عمرانی و کند کردن فرآیند خدمت رسانی به مردم شریف بندرعباس نیز هست، که بنده یکبار دیگر مخالفت خود را با این قبیل سنگ اندازی ها اعلام کرده و بازهم همکاران در شورا را به روزهای پیش از انتخابات ارجاع می دهم که با شعارهای زیبا دم از وحدت و همدلی می زدید و بدنبال جلب آرای مردمی بودید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شورای شهر بندرعباس شهر بندرعباس حاشیه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان

یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز به مناسبت روز شوراها میزبان مدیریت ارشد استان و شهری بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت _ به مناسبت روز شوراها میزبان مدیریت ارشد استان و شهری بود؛ محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت روز شوراها، اظهار کرد: با اهل تقوا و پرهیزکار مشورت کنید و با متقین مشورت کنید که آن‌ها کسانی هستند که آخرت را بر دنیا ترجیح می‌دهند و کارهای شما را بر امور خویش مقدم می‌دارند.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، افزود: مشورت کنید، اراده کنید و به نتیجه خوبی برسید.

استاندار فارس با بیان اینکه کسانی که منتخب مردم هستند در شورای اسلامی شهر شیراز وظیفه سنگینی را بر عهده دارند، اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی باید شکر این مسئولیت را با حل مشکلات مطالبات مردم بپردازند.

ایمانیه ابراز امیدواری کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اولویت‌ها را در نظر بگیرند و تقسیم‌بندی وظایف را بر اساس حل مشکلات مردم در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه اکثر مشکلات مردم موضوع معیشت است، تصریح کرد: رفع مشکلات معیشتی تنها وظیفه چند نهاد نیست و سایر نهادها از جمله شورا بر حسب توان در این موضوع مهم و مردمی وظیفه دارند.

استاندار فارس تاکید کرد: اختلاف سلیقه زیر چتر اصیل تفکرات انقلاب اسلامی باعث برکت می‌شود.

ایمانیه از اعلام آمادگی خود برای کلید زدن شورای راهبردی مدیریت شهری در شهر شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان خبر داد.

لطف اله شیبانی فرماندار شهرستان شیراز همچنین در این مراسم با تبریک روز شوراها به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و قدردانی از تلاش و خدمات آن‌ها در خدمت‌رسانی به مردم، تصریح کرد: طی مدت باقیمانده از عمر شورا باید خدمت رسانی صادقانه به مردم شهید پرور شهر شیراز سر لوحه کار باشد.

مدیریت واحد و یکپارچه شهری ایجاد شود

در ادامه این مراسم همچنین محمد حسن اسدی شهردار کلان شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: امروزه به دلیل حضور شوراها در شهر و روستا شاهد پیشرفت مناطق هستیم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر شیراز در جایگاهی قرار دارد که به دنبال مسائل سیاسی نیست بلکه به‌دنبال رفع مسائل و مشکلات و خدمت‌رسانی مطلوب و شایسته به مردم هستند.

شهردار شیراز از پنج برابر شدن بودجه شهرداری شیراز با حمایت شورای اسلامی شهر خبر داد و اضافه کرد: اگر دولت می‌خواهد از تصدی‌گری به حاکمیت برسد باید مدیریت واحد و یکپارچه شهری را تشکیل بدهد.

اسدی تصریح کرد: نقش شوراها در پیشبرد امور شهری بسیار با اهمیت است و هرچه به سمت تقویت شوراها برویم رضایت مردم افزایش می‌یابد.

خاطر نشان می‌شود، در ادامه یکصد و پنجاه و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز لایحه دو فوریتی شهرداری شیراز، در خصوص اصلاح مصوبه اولین اجلاسیه رسانه‌ای جبهه مقاومت با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید. بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود اولین اجلاسیه رسانه‌ای جبهه مقاومت را با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال برگزار کند.

مصوبه دیگر شورای اسلامی شهر شیراز ارسالی از کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا بود و به تصویب رسید. در ماده واحده این مصوبه شهرداری شیراز مکلف شد موضوع استفاده از ظرفیت‌های مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه سرمایه گذاری را بررسی و گزارش اقدامات را هر شش ماه یک بار به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه نماید.

در این جلسه همچنین لایحه شهرداری شیراز در خصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ارسالی از کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک و شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا، بررسی شد و به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این طرح شهرداری مکلف شد هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفاً جهت کاربری مسکونی به میزان ده درصد (۱۰%) برای خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر بیست سال تخفیف دهد.

در تبصره ۱ این طرح آمده است؛ معافیت‌های فوق فقط یک بار و تا متراژ ۲۰۰ متر مربع زیر بنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است.

در این جلسه همچنین طرح کمیسیون تلفیق شورا، در خصوص اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز بررسی و به تصویب رسید. بر اساس ماده واحده این طرح اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز شامل ۱۸ ماده و ۱۶ تبصره به شرح پیوست ممهور به مهر شورا به تصویب رسید.

کد خبر 748884

دیگر خبرها

  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد