Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمد حسینی گفت: ۶۰درصد وکلا دفتر وکلات شخصی ندارند و به صورت گروهی از یک دفتر استیجاری استفاده می‌کنند و درواقع مشکلات معیشتی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سیدمحمد حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات کانون وکلای قزوین برگزار شد با اشاره به شصت‌ونهمین سالروز استقلال کانون وکلا و هفته وکیل مدافع اظهار کرد: از اول تا هفتم اسفندماه هفته وکیل مدافع نامگذاری شده به طوری که در قانون اساسی یکی از مهمترین حقوق مردم نیز بحث احقاق حقوق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: نظارت بر وکلا باید به گونه‌ای باشد که مانع از احقاق حقوق مردم نشود و در حال حاضر هم دادسرای انتظامی، دادگاه انتظامی وکلا و دادگاه عالی انتظامی قضات به عنوان مراجع نظارتی بر وکلا هستند و این روند مطابق قانون برقرار است.
  رئیس کانون وکلای استان قزوین ادامه داد: اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با انتخاب کانون‌های ۲۶گانه کشور تشکیل می‌شود که هدف آن انسجام بخشی و اتحاد کانون‌های وکلای مستقل کشور است.
  این مسئول عنوان کرد: یکی از مسائل مهم و دغدغه ما بحث طرح مجلس در رابطه با قرار گرفتن وکالت در حوزه کسب‌وکارهاست که اگر این طرح تصویب شود باعث حضور حداکثری افراد در این حیطه و کسانی که بهره کمی از دانش وکالت دارند نیز خواهد شد که به راحتی می‌توانند پروانه وکالت کسب کنند.

۵۰درصد از پرونده‌های ورودی به واحد صلح و سازش به سازش ختم می‌شود
  حسینی اذعان کرد: خوشبختانه با همکاری رسانه‌ها و مطالبه گری که صورت گرفت نیز اثرگذار بود و این طرح در شورای نگهبان تأیید نشد.
  وی عنوان کرد: اگر ما وکیل بی‌سواد داشته باشیم، حقوق مردم و جامعه که تنها دفاعشان وکلای شجاع است به مخاطره خواهد افتاد.
  رئیس کانون وکلای استان قزوین بیان کرد: در یک سال گذشته تلاش مستمری داشتیم تا فاصله کانون‌های وکلا با مردم کم شود چراکه هر چه مردم و وکلا در کنار هم قرار گیرند نیز آرامش مردم بیشتر خواهد شد.
  حسینی افزود: راه اندازی واحد صلح و سازش در کانون وکلا هم اطاله دادرسی و هم پرونده ورودی به مراجع قضایی را کاهش می‌دهد که سعی کردیم از ظرفیت وکلا و افراد با ظرفیت‌های اجتماعی و چهره‌هایی که مورد تایید و اعتماد مردم هستند برای فعالیت در این واحد استفاده کنیم.
  وی با بیان اینکه۵۰درصد از پرونده‌های ورودی به واحد صلح و سازش به سازش ختم می‌شود، گفت: ماهیانه ۳۰ پرونده در واحد صلح و سازش کانون وکلا تشکیل می‌شود که رسیدگی به این پرونده‌ها به صورت رایگان است.

  1300 نفر وکیل پایه یک و کارآموز عضو کانون وکلای قزوین هستند
  این مسئول عنوان کرد: در ماه ۱۲۰۰ نفر ساعت مشاوره حقوقی و ۱۰۰پرونده معاضدتی در کانون وکلا به صورت رایگان انجام می‌شود.
  رئیس کانون وکلای استان قزوین ادامه داد: در کانون وکلای استان قزوین 1300 نفر وکیل پایه یک و کارآموز عضو هستند که 40درصد این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند.
  حسینی ابراز کرد: "وکیل مهربانی" از طرح‌هایی است که با همکاری کمیته امداد نیز هر وکیل سرپرستی یک الی دو یتیم را برعهده گرفت که توجه وکلا به قشر ضعیف را نشان می‌دهد.
  وی با اشاره به وضعیت معیشتی وکلا عنوان کرد: 60درصد وکلا دفتر وکلات شخصی ندارند و به صورت گروهی از یک دفتر استیجاری استفاده می‌کنند و درواقع مشکلات معیشتی دارند.
  این مسئول در پایان گفت: با هدف حمایت از وکلا نیز دفتر مذاکره در کانون وکلای قزوین افتتاح خواهد شد تا وکلایی که دفتر وکالت ندارند نیز بتوانند از این فضا برای جلسات خود استفاده کنند.
  انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کانون وکلای استان قزوین واحد صلح و سازش کانون وکلا وکلای قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند