Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید جابری انصاری روز یکشنبه در دیداری با رییس انجمن تعزیه البرز افزود: این استان ظرفیت های بسیاری در هنر تعزیه دارد از جمله حسینیه برغان با قدمت هشتصد سال که یک نماد و مرکز نشر هنر آئینی و محلی برای تبلور استعدادهای عاشقان اهل بیت(ع) است و یکی از میراثهای فرهنگی، هنری و معنوی ثبت شده در استان و حتی کشور محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به همین منظور در نظر داریم تا ضمن رایزنی و جلب مشارکت از سایر مراجع استانی، درخصوص برگزاری جشنواره تعزیه خوانی و سیره علوی برنامه ریزی و هماهنگی لازم را به عمل آورده  و این رویداد ارزنده هنری، محملی برای معرفی هرچه بیشتر استان البرز و ظرفیت های هنری آن در گستره منطقه ای و ملی و نیز برنامه فاخری در راستای تقویت باورهای مذهبی و تحکیم ارزشهای والای دینی و مذهبی شود.

جابری انصاری با بیان اینکه زمان برگزاری این جشنواره پس از بررسی و ارزیابی ها اعلام می شود اظهار داشت: تعزیه، یک هنر آئینی بومی و ریشه دار در کشور است که از رشته های مختلف هنری از جمله نمایش و موسیقی و نویسندگی و خوشنویسی بهره می برد و از تنوع و جذابیت هنری بالائی برخوردار است.

وی ادامه داد: در واقع  بواسطه پیوند این هنر با وقایع و حماسه های مذهبی و دینی، ریشه در عمق جان مردمان ایران زمین دارد که در این بین البرز با پیشینه ارزنده ای که در این حوزه دارد، استان شاخص کشوری در تعزیه است که باید در برنامه ریزی ها و حمایت از رویدادهای فرهنگی و هنری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

جابری انصاری گفت: انتظارمان از انجمن تعزیه استان نیز این است که با حداکثر توان درخصوص برگزاری جشنواره ملی تعزیه خوانی و سیره علوی و فعال نمودن هنرمندان تعزیه استان، همکاری و مشارکت لازم را داشته باشد.

برچسب‌ها البرز تعزیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز تعزیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز البرز تعزیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب شعر و فرهنگ و قشر‌های های مختلف مردم محفل شعر ارادت رضوی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این مراسم از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی می‌باشد که با حضور شاعران عرب از استان و سایر استا‌های کشور برگزار شد.

مجید منادی افزود: تا قبل از برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی چندین برنامه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله آبادان، دزفول، شوشتر، شادگان و سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی آخر اردیبهشت با حضور شعرای عرب زبان از کشورمان و سایر کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود