Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:04:38 GMT

نبیه بری: لبنان تحت محاصره کشورهای عربی است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۱۱۸۸

نبیه بری: لبنان تحت محاصره کشورهای عربی است

به گزارش ایرنا، «نبیه بری» امروز (یکشنبه) در گفت و گو با روزنامه «الاهرام» مصر با اشاره به اینکه لبنان شرایط سختی را سپری می‌کند، تاکید کرد که کشورش مگر با اعتدال و وحدت داخلی به کار خود ادامه دهد. 

رئیس مجلس لبنان بهترین روش مقاومت در برابر دشمنان به ویژه رژیم اسرائیل را  وحدت داخلی دانست و افزود: یک کرونای سیاسی وجود دارد که از وقتی شروع شد هیچکس انتظار آن را نداشت پس لبنان که از آن به عنوان سوئیس شرق نام برده می‌شد و همه اعراب آن را دوست دارند و آن هم همه اعراب را دوست دارد تاکنون اینقدر درمانده نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: لبنان از نظر دارایی و منابع غنی است اما نقدینگی ندارد.  

بری در این مصاحبه که در حاشیه نشست روسای پارلمان‌های کشورهای عربی در قاهره انجام شد، درباره انتخابات لبنان نیز گفت: انتخابات پارلمانی لبنان در ماه «می‌» و انتخابات ریاست جمهوری در اکتبر سال جاری برگزار می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه در نتیجه انتخابات پارلمانی تغییراتی در رویکرد پارلمان انجام می‌شود، افزود: در این میان، دولت لبنان باید مذاکرات خود با صندوق بین المللی پول را تکمیل کند و شرایط را بهبود بخشد  همانطور که در مصر، یونان و آرژانتین اتفاق افتاد و هریک از این کشورها این دوره را سپری کردند

رئیس مجلس لبنان مذاکرات انجام شده بین دولت این کشور و صندوق بین المللی پول را بسیار موفق دانست. 

نبیه بری در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال به تعویق افتادن انتخابات در لبنان گفت: هیچ کس نمی‌تواند مانع برگزاری انتخابات شود زیرا تا کنون همه انشعابات درخت لبنان (نماد لبنان) حتی در یک شاخه از آن نشانه‌ای پیدا نشده که نشان دهد این کار انجام نمی‌شود و اطلاعات من از روسای جمهور، وزرا و سفرایی است که از سرتاسر جهان یا داخل جهان عرب با من دیدار می‌کنند و همه آن‌ها بر سر اجرای انتخابات در موعد مقرر اجماع دارند. 

رئیس مجلس لبنان در این گفت و گو به کمک‌های مصر به کشورش اشاره کرد و افزود: لبنان از سوی کشورهای محاصره شده است اما در این محاصره همه کشورهای عربی از جمله مصر حضور ندارند. وی افزود ، ۴۸۷ تن کمک از جمله ۲۶۵ تن دارو از مصر به لبنان رسیده است.  

وی با اشاره به اینکه مصر این کمک‌های بزرگ را از طریق دریا ارسال کرده است به گونه‌ای که برای ارسال آن‌ها به حدود ۳۷ هواپیما نیاز است، گفت: این پل کمک‌رسانی مصر از چهارم آگوست (تاریخ انفجار بندر بیروت) آغاز شده است و این کمک‌ها متوقف نشد در حالی که بقیه کشورهای عربی یا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند.

پیشتر نیز خبرگزاری ملی لبنان در ۱۴ مرداد امسال به نقل از « نبیه بری » رئیس مجلس این کشور نوشت که لبنان در محاصره کشورهای عربی است، در حدی که رژیم اسرائیل موفق شده است محاصره‌اش را بشکند. 

برچسب‌ها لبنان آسیای غربی نبیه بری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان آسیای غربی نبیه بری لبنان آسیای غربی نبیه بری کشورهای عربی رئیس مجلس نبیه بری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز شنبه به یک منطقه در کرانه باختری حمله ور شدند.

اشغالگران در جریان حمله به شهرک دیرالغصون در طولکرم در کرانه باختری اقدام به تیراندازی گسترده و کندن زمین منزلی در این منطقه کردند که آنرا تحت محاصره خود درآورده بودند.

منابع خبری از برخاستن دود همزمان با انفجار و تیراندازی در داخل منزل محاصره شده در شهرک دیرالغصون در شمال طولکرم خبر دادند.

این منابع به ویرانی گسترده ای اشاره کردند که اشغالگراان در دیرالغصون در شمال طولکرم به بار آورده اند.

اشغالگران اقدام به انداختن بمب داخل این منزل محاصره شده کردند و صدای تیراندازی شدیدی به گوش می رسد.

کد خبر 6096092

دیگر خبرها

  • جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • فیلمی از شیوه انتقال آذوقه به عشایر محاصره شده در سیل
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • حامیان فلسطین خانه رئیس دانشگاه کلمبیا را محاصره کردند+ فیلم
  • تجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند