Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران گفت: ایران خود را به ۶ درصد تجارت جهانی محدود کرده است و متأسفانه در اولویت تجاری هیچ‌یک از کشورهای همسایه قرار ندارد.

به گزارش قدس آنلاین، محمد قاسمی امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: جایگاه ایران در دیپلماسی اقتصادی همسایگان برای ایران مهم است زیرا در حال حاضر همسایگان مهم‌ترین کشورهای هدف تجاری هستند و باید بدانیم که این مهم روی وضعیت کسب‌وکار کلیه بنگاه‌های اقتصادی اثر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اگر قرار دادن این کشورها به‌عنوان اولویت مهم است باید بدانیم که آیا این کشورها هم ایران را در اولویت خود قرار دادند. در واقع باید بدانیم که رویکرد آنها نسبت به ایران چیست. رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران اعلام کرد: با نگاهی اجمالی به ساختار سیاست‌های تجاری و داخلی کشورهایی چون روسیه، ترکیه، افغانستان، پاکستان و عراق می توان گفت که همه کشورهای همسایه‌های ایران سهم ۶ درصدی در تجارت جهانی دارند؛ اما جایگاهی در مدیریت اقتصاد جهانی ندارند و این روند در ۷۰ سال اخیر تغییری نکرده است. وی تاکید کرد: در محیط همسایگی ایران همه کشورها با تمرکز بر داخل حکمرانی می‌کنند و اتحادیه‌های شکل گرفته در منطقه مانند اکو، شانگهای، اوراسیا و غیره موفقیتی نداشته اند. قاسمی ادامه داد: کشورهای همسایه اسناد راهبردی صادراتی بلندمدت خود را منتشر کرده و در هیچ‌کدام از این اسناد، ایران در اولویت تجاری قرار ندارند. رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران گفت: ایران خود را به ۶ درصد تجارت جهانی محدود کرده است و متأسفانه در اولویت تجاری هیچ‌یک از کشورهای همسایه قرار ندارد. از طرف دیگر تمام این کشورها دنبال پیوستن به زنجیره‌های ارزش جهانی دیگری هستند؛ از این‌ رو دولت باید متناسب با این شرایط، سیاست‌های خود را تغییر دهد و در پی سیاست‌های جایگزین باشد. انتهای پیام منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اتاق بازرگانی تجارت خارجی اولویت تجاری کشورهای همسایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد

قائم مقام رئیس جهاددانشگاهی گفت: اعتراض دانشجویان در کشورهای مختلف علیه سیاستهای جنگ طلبانه و ضدبشری به یک جنبش دانشجویی و دانشگاهی بین المللی تبدیل شده که ظرفیت جهانی شدن را دارد. - اخبار سیاسی -

حسن فارسی قائم مقام رئیس جهاددانشگاهی، در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، با اشاره به خیزش جهانی دانشجویان به‌ خصوص در کشورهای غربی و آمریکا علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه اظهار داشت: پس از گذشت بیش از 200 روز از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کودک کشی این رژیم جنایتکار که منجر به شهادت رسیدن بیش از 34 هزار نفر در غزه شد شاهد بیداری وجدان عدالتخواه جهانی به ویژه  قشر نخبگان و دانشجویان در کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا و اروپا هستیم و آنها با برگزاری تجمعات اعتراض آمیزی خواستار توقف جنایت در غزه و همچنین تغییر سیاستهای آمریکا در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی هستند.

وی افزود: اعتراضات دانشگاهیان که از 9 روز پیش و از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، امروز به دیگر دانشگاه‌ها نیز کشیده شده و دانشجویان در شهرهای مختلف آمریکا و برخی کشورهای اروپایی خواهان توقف جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه هستند. شدت ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه باعث به ستوه آمدن نسل جوان و دانشجویان در کشورهای غربی که محصور در مادیات هستند نیز شده و آنها را  به دور از مصلحت اندیشی سیاسی و اقتصادی به میدان آورده است. این موضوع در جامعه مهمترین حامی این رژیم یعنی آمریکا، نیز قابل مشاهده است.

قائم مقام رئیس جهاددانشگاهی افزود: ازسوی دیگر در روزهای گذشته شاهد تصاویری از برخورد خشن و به دور از انسانی پلیس ضد شورش و گارد ملی ارتش آمریکا در برخورد با دانشجویان بودیم. همه دنیا دیدند که مدعیان دموکراسی و حقوق بشر با زیر پا گذاشتن قوانین و با ورود نیروهای نظامی به محوطه دانشگاه ها، چگونه با دانشجویان و اساتید دانشگاه که بدون سلاح و با دست خالی تنها برای بیان عقاید خود تجمع کرده بودند، برخورد کردند.

فارسی گفت: اعتراض دانشجویان در کشورهای مختلف علیه سیاست های جنگ طلبانه و ضدبشری به یک جنبش دانشجویی و دانشگاهی بین المللی تبدیل شده که ظرفیت جهانی شدن را دارد. قطعا همراهی دانشگاهیان ایران اسلامی با این خروش که خود از پیش‌قراولان مبارزه با رژیم اشغالگر قدس هستند، قابل توجه و با اهمیت است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: اکنون که شاهد افول هژمونی نظام سلطه و خیزش ضد صهیونیستی دانشگاهیان هستیم، لازم است دانشجویان و دانشگاهیان کشورهای مسلمان نیز به رسالت انسانی خود عمل کرده و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را ماموریت اصلی خود بدانند و در این راستا در صف نخست این جنبش عدالتخواهانه قرار گیرند.

قائم مقام رئیس جهاددانشگاهی اضافه کرد: جهادگران جهاد دانشگاهی در سراسر کشور نیز ضمن محکوم کردن جنایتهای رژیم صهیونیستی، همراه با دیگر دانشگاهیان ایران اسلامی با این جنبش جهانی همراه خواهند بود و ان شاالله به زودی شاهد افول هرچه سریعتر این رژیم و آزادی فلسطین اشغالی باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان