Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:32:05 GMT

محمد گل‌جامجو به خاک سپرده شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۱۲۶۹

محمد گل‌جامجو به خاک سپرده شد

محمد گل‌جامجو ـ عکاس پیشکسوت ـ که ۲۸ بهمن در سن ۷۴ سالگی درگذشت، امروز، یکشنبه یکم اسفند به خاک سپرده شد.

روشن نوروزی  ـ عکاس ـ در گفت و گویی با ایسنا درباره جزییات مراسم خاکسپاری این هنرمند فقید بیان کرد: مراسم تشییع ایشان از ساعت ۱۰:۳۰ صبح خانه هنرمندان شروع شد که به خاطر شرایط کرونا خیلی مختصر با حضور افرادی چون سیف‌الله صمدیان، فرهاد سلیمانی، حمید فروتن، ساسان مویدی، رضا رجال، ثریا اجلال همراه بود و سخنرانی خاصی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: پس از آن با حضور افرادی که در مراسم تشییع حضور داشتند به سمت بهشت زهرا و قطعه نام آوران رفتیم که اعضای انجمن صنفی مطبوعاتی ایران، انجمن انقلاب و دفاع مقدس و انجمن عکاسان ایران هم آنجا حضور داشتند. 

گل جامجو از حدود ۴۵ روز پیش بر اثر از دست رفتن علائم بالینی و نشانه‌های اولیه حیات به بیمارستان مدرس منتقل شده بود و با سطح هوشیاری پایین و به واسطۀ دستگاه‌های تنفسی ادامه حیات داشت. 

محمد گل جامجو متولد سال ۱۳۲۶ در تهران است و از سال ۱۳۴۰ فرا گرفتن عکاسی را آغاز کرده بود. او سال‌های بعد در سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران مشغول به کار شد و در حوزه عکاسی سینما از آثار هنرمندانی همچون ساموئل خاچکیان، ایرج قادری، ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی و علی حاتمی عکاسی کرد. 

محمد گل جامجو همچنین صاحب دو عنوان کتاب «خوزستان، تاریخ و ثروت» و «مشهد قدیم» است. او در سال‌های فعالیت‌ خود علاوه بر عکاسی، آرشیوی از اسناد تصویری ایران را نیز گردآوری کرده بود. 

در سال ۱۴۰۰ فیلم مستندی از فعالیت‌ها و زندگی این عکاس با عنوان «جام عکاسی» به کارگردانی ابوالفضل توکلی از شبکه مستند پخش شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا در این مراسم سید محمد طباطبایی معاون وزیر و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعریف منظومه جدیدی در وزارت آموزش پرورش با عنوان پرورش فراگیر، گفت: در این منظومه سه شعار محوری ایمان، امید و خردورزی و خودباوری و نشاط دنبال می‌شود.
محمد حسن حبیب الله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تشریح آثار ایشان، هفته معلم را به معلمان مدارس ایرانی مستقر در ترکیه تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • اسپانیا میزبان فیلم ژاو با حضور هنرمندان قمی شد
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • تشییع پیکر مطهر یک معلم شهید پس از ۳۹ سال
  • مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید«محمد شفیع فیضی زاده» در ایلام
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • پیکر مسعود اسکویی فردا به خاک سپرده می‌شود
  • آیین های عزاداری سالروز شهادت «صادق آل محمد» در گیلان برپا است