Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:44:49 GMT

واکسیناسیون تنها راه رفع محدودیت های کرونایی است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۱۲۸۴

واکسیناسیون تنها راه رفع محدودیت های کرونایی است

به گزارش خبرنگار مهر محمدمهدی اعلایی در جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که بعد از ظهر یکشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: هم اکنون به تأیید تمامی منابع بهداشتی و درمانی واکسیناسیون علیه کرونا مهمترین راهکار پیش رو برای مقابله با کرونا و کاهش آسیب‌های آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین ادامه داد: مسئولان حوزه بهداشت و درمان و همه دستگاه‌های زیربط تلاش کنند با طرح‌ها و برنامه‌های متفاوت آن دسته از شهروندانی که تا کنون اقدام به تزریق واکسن نکرده اند و یا هنوز ادوار واکسن خود را کامل نکرده اند پای کار بیایند چرا که هیچ آگاهی از اینکه در آینده چه رویدادی پیش خواهد آمد نداریم.

وی بیان کرد: درگیری دو ساله کادر درمان به خصوص جامعه پرستاری با پیک‌های مختلف بیماری کرونا یک فرسودگی و افسردگی را بین این عزیزان ایجاد کرده و ما از مردم شریف می‌خواهیم با رعایت پروتکل‌ها و انجام واکسیناسیون در کاهش این بار کوشا باشند.

این مسئول با اشاره به شرایط کسب و کارها و صنوف در استان قزوین ابراز کرد: طی هفته گذشته برخی از صنوف از جمله کافه‌ها، رستوران‌ها و تالارها بنا به شرایط قرمز استان محدودیت فعالیت داشتند و از این هفته می‌توانند با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت خود را ادامه دهند.

اعلایی خاطرنشان کرد: شرایط کرونا شرایطی غیر عادی است ولی اینکه امروز می‌گوئیم می‌توان شرایط را تسهیل کرد تنها به علت واکسیناسیون همگانی است کما اینکه داشتن کارت واکسیناسیون برای صاحبان کار الزامی است.

کد خبر 5429203

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندارقزوین ویروس کرونا محمد مهدی اعلایی ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیوع کرونا بارش برف همدان واکسن کرونا عکس استانها گرگان بارش باران اردبیل تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • فضای مدارس استان قزوین فرسوده است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان