Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@23:15:11 GMT

تحول دیجیتال در آموزش یونان

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۱۲۹۱

تحول دیجیتال در آموزش یونان

وزارت آموزش یونان اعلام کرد که ۳۰ میلیون یورو برای توزیع تجهیزات رباتیک در مدارس سراسر کشور اختصاص خواهد داد؛ به طور دقیق‌تر، ۱۷۷ هزار مجموعه رباتیک (شامل ابزار آموزشی و همچنین نرم افزارهای مربوطه) را در موسسات آموزشی بین دانش آموزان بین چهار تا ۱۵ سال توزیع خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، علاوه بر تجهیزات، این وزارتخانه برای معلمان و دانش آموزان مدارس و مهدکودک‌ها، ابزاری حمایتی و اطلاعات ویژه‌ای را به منظور استفاده بهینه از مجموعه‌های رباتیک ارائه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذکر این نکته ضروری است که از ابتدای سال ۲۰۲۲، وزارت آموزش یونان رشته رباتیک را در برنامه‌های درسی اجباری مهدکودک‌ها و مدارس کشور گنجانده است. علاوه بر این، آموزش‌هایی برای معلمان فراهم شده است تا با برنامه نویسی و فناوری، بیشتر آشنا شوند.

پیش از این نیز، دولت به بیش از ۱۶۰ هزار معلم، کوپن‌هایی به ارزش ۲۰۰ یورو اختصاص داد که می‌توانند از آن برای خرید تجهیزات فناوری اطلاعات مانند تبلت و لپ تاپ استفاده کنند. وزیر آموزش این کشور، نیکی کراموس در مورد تحول دیجیتال آموزش گفت: "هدف همیشگی ما این است که در محیطی دائماً در حال تغییر، دسترسی فرزندانمان به دانش و مهارت‌های مورد نیاز را فراهم کنیم. مدارس دولتی در حال تکامل است چراکه میزبان تجهیزات فن‌آوری مدرن نظیر ابزار روباتیک آموزشی است. محیط دیجیتال، یادگیری اکتشافی و مشارکتی را پرورش می‌دهد، روش‌های تدریس نوآورانه را بازطراحی می‌کند و نقش معلم را به عنوان همراه دیجیتال برجسته می‌سازد. "

خرید تجهیزات مدرن توسط بخش تسهیلات بازیابی و تاب‌آوری اتحادیه اروپا تأمین می‌شود که به دنبال مبارزه با تأثیر منفی همه‌گیری و کمک به ترویج گذار سبز و دیجیتال است.

کد خبر 556571

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اموزش دیجیتال تحول دیجیتال در آموزش شهرهای جهان یونان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: اقتصاد دیجیتال یکی از مهم‌ترین عوامل در پیشرفت و توسعه استان است که در این راستا تاکنون پنج هزار نفر آموزش دیده‌اند، اما این رقم کافی نیست و باید افراد بیشتری برای کار در این حوزه تربیت شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست شورای اداری منطقه سیستان که در دانشگاه زابل برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم همچنین تبریک روز کارگر، اظهار داشت: مقام و منزلت دو قشر معلم و کارگر در اسلام بی‌نظیر است و ائمه اطهار نیز احادیثی در باب اهمیت نقش این دو قشر به یادگار گذاشته اند.

وی افزود: رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با شغل و علاقه افراد باشد چرا که باید با استفاده از نیروهای متخصص و بومی بتوانیم آینده سیستان و بلوچستان را بسازیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دانشگاه باید به صورت مداوم دنبال نوآوری باشد که البته این امر جزو رسالت‌های اصلی دانشگاه‌ها به شمار می‌آید.

وی افزود: بازار کار نیازمند افراد توانمند و مهارت دیده است لذا دانشجویان و دانش آموزان باید به دنبال مهارت آموزی باشند چرا که جوانان ما باید از هم اکنون وارد بازار کار شوند.

کرمی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با کسب پشتیبانی علمی به صورت مداوم با دانشگاه ها و شرکت‌های دانش بنیان ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کریدور ارتباطی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان از مزیت‌های سیستان و بلوچستان نسبت به سایر مناطق است که باید از ظرفیت های موجود برای توسعه تجارت و افزایش صادرات بهره‌گیری کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا پروژه راه آهن زاهدان - چابهار به سرعت بهره‌برداری شود چرا که راه آهن می‌تواند موجب ایجاد تحول در منطقه گردد.

کرمی خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید مردم را در پروژه های مربوط به شهر مشارکت دهند چراکه این مردم دارای قدرت عظیمی هستند که می‌توانند موجب ایجاد تحول در جامعه شوند.

وی تاکید کرد: وظیفه دستگاه اجرایی تسهیل روند سرمایه‌گذاری است، لذا نباید هیچ مانعی برای دادن مجوز به سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • ۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید (+لینک)
  • ۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی