Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@14:49:16 GMT

«دیوار» کجای بازار مسکن است؟

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۱۳۲۵

پیدا کردن خانه بدون مرز یک بانک اطلاعاتی کامل مشتریانی به وسعت یک شهر ثبت ۷ میلیون آگهی فروش در یکسال نگاه همه جانبه به ایران پیدا کردن خانه بدون مرز

 برای همین کار سخت، سایت‌های خانه‌یابی تاسیس شدند تا اقلا رنج رفت و آمد را کم کنند و ما را در پیدا کردن خانه یاری کنند. در حال حاضر پلتفرم‌ها نقشی اساسی در خانه‌یابی برای شهروندان دارند و تصور جستجوی خانه بدون حضور پلتفرم‌ها تصوری محال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اولین اسم‌هایی که هنگام جستجوی خانه به ذهن ما می‌رسد «دیوار» است. دیوار که خرید و فروش کالا و خدمات مختلفی را برعهده دارد، یک بخش بزرگ و گسترده به اسم املاک دارد که یکی از پربازدیدترین‌ بخش‌های این سایت است. دیوار این روزها یکی از جامع‌ترین بانک‌‌های اطلاعاتی در رابطه با پیدا کردن خانه است که املاک داران و جستجوکنندگان خانه را به هم مرتبط می‌کند.

یک بانک اطلاعاتی کامل

بخش املاک دیوار یک بانک اطلاعاتی کامل است که به شما در هر زمینه‌ای اعم از خرید، رهن و یا اجاره پیشنهادهای متنوعی ارائه می‌دهد. در واقع اگر شما دنبال خانه باشید به شما کمک می‌کند تا با هر بودجه‌ای خانه خود را پیدا کنید. فایل‌هایی که در دیوار وجود دارد بسیار متنوع هستند و نمونه این تنوع را در دیگر سایت‌ها به ندرت می‌توانید پیدا کنید. از طرفی شما با طبقه بندی درخواست‌هایتان می‌توانید به راحتی خانه مورد نظر خود را پیدا کنید.به دلیل فراوانی زیادی که در بخش املاک وجود دارد، این طبقه بندی به شما کمک می‌کند که در بین انتخاب‌های زیاد سردرگم نشوید. دقت و توجه به جزئیات و آنچه که یک خریدار به دنبال آن است، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بخش املاک دیوار است.

مشتریانی به وسعت یک شهر

اما در سایت دیوار همه چیز به بخش جستجوکنندگان خانه در دیوار ختم نمی‌شود. در واقع گروه دیگری که از بخش املاک سایت دیوار استقبال می‌کنند، فعالان بنگاه‌های معاملات ملکی هستند. آن‌ها با انتشار آگهی می‌توانند به تعداد زیادی از مشتریان دسترسی داشته باشند. دنیای اینترنت کاری کرده که افراد می‌توانند از هر شهر و دیاری با هم ارتباط داشته باشند و برای پیدا کردن خانه ایده‌آل، نیاز به طی کردن مسیر نداشته باشند. دیوار در واقع کار را برای بنگاه‌های معاملات ملکی راحت کرده است. با دیوار دایره مشتریان از یک محله و منطقه فراتر می‌رود و به کل ایران می‌رسد. فرض کنید شما بنگاه املاک در منطقه ۳ دارید اما به راحتی می‌‌توانید با هر فردی در هر منطقه ارتباط بگیرید و دایره فروش خود را گسترش دهید. طبق گزارش سال ۱۳۹۹ که دیوار منتشر کرده آگهی‌های املاک دیوار، بعد از دسته «مربوط به خانه» در رتبه دومِ بیشترین آگهی‌ها بوده است. این رقم آگهی که بسیار قابل توجه است؛ و بخش زیادی از آن از به دلیل نیازی است که کاربران این پلتفرم در بخش املاک در این پلتفرم ثبت کرده‌اند. در واقع، هرکسی که دنبال خانه می‌گردد، اولین جایی که دنبال می‌کند، دیوار است.

ثبت ۷ میلیون آگهی فروش در یکسال

گزارش سال دیوار آمارهای جالب دیگری هم در بخش املاک ارائه داده است. طبق این گزارش، سال گذشته ۷ میلیون آگهی فروش املاک و ۳/۶ میلیون آگهی رهن و اجاره ثبت شده است. متوسط بازدید هر آگهی فروش ۳۸۶ و متوسط بازدید هر آگهی اجاره ۳۷۱ بوده است. اعداد و ارقامی که در رابطه با بخش املاک دیوار منتشر شده است گویای همه چیز است. هیچ بنگاه‌داری در طول روز نمی‌تواند به این تعداد مشتری دسترسی داشته باشد اما تمام این اعداد و ارقام عجیب با کمک دیوار به واقعیت تبدیل شده و در زندگی روزمره املاک‌داران جا باز کرده است. حتی افرادی که به صورت شخصی آگهی خانه خود را منتشر می‌کنند بدون هیچ هزینه‌ای و به راحتی می‌توانند به تعداد زیادی مشتری دست پیدا کنند؛ اتفاقی که شاید تا چند سال پیش قابل تصور نبود. 

نگاه همه جانبه به ایران

در پایان نیز باید به این نکته اشاره کنیم که دیوار علاوه بر تهران، شهرهای بزرگ زیادی را پوشش می‌دهد. در واقع خانه شهرهای بزرگ نیز در این سایت آگهی شده و تعداد قابل توجهی خانه برای خرید، رهن و اجاره وجود دارد. در سال‌های اخیر توجه به دیگر شهرها مورد توجه قرار گرفته و دیوار این امکان را می‌دهد که درخواست‌کنندگان خانه از هر شهری باهم در ارتباط باشند و خانه مورد نیاز خود را پیدا کنند. این نگاه همه جانبه به ایران در کنار دیگر ویژگی‌هایی که در این مطلب به آن اشاره کردیم باعث شده تا دیوار یکی از بهترین گزینه‌ها برای یافتن خانه باشد.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سایت دیوار اخبار مرتبط وقتی خرید کالای دست دو یک انتخاب است، نه اجبار دزدی در یک چشم برهم زدن راز پخت نان بی کیفیت / بازار داغ بیات فروشی در سایت دیوار کدام محله‌ های تهران آگهی اجاره آپارتمان مناسب مجرد بیشتری دارند؟ اعلام ممنوعیت خرید و فروش زغال جنگلی در دیوار گزارش یک تغییر ذائقه؛ آینده بازار مسکن در دست خانه‌ های بزرگ قدیمی ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها «دیوار» کجای بازار مسکن است؟ چک‌ های قدیمی تا چه زمانی قابل وصول هستند؟ / دلیل افزایش استفاده از برات و سفته چیست؟ با ۱۴ میلیون یخچال دوقلو بخرید (جدول) نشست هولناک زمین در کرمان + فیلم یزدانی و مردادمند باید به سربازی بروند! اولین محموله سیگار به کشور ترکمنستان صادر شد بنت: توافق در مذاکرات وین نمی‎تواند مانع ایران شود سراتو ۱۰ میلیون ارزان شد + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) وزیرعلوم: آزمون دکتری امسال به تعویق نمی افتد آشنایی با خاصیت های دارویی رازک استقلال و پرسپولیس در بورس ثبت شدند علت خون مردگی زیر پوست چیست؟ قیمت خودروهای فولکس + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) در کشور بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نداریم ورود دلار هرات به کانال ۲۴هزارتومان رفقای عزیزی خادم به خانه فرستاده شدند سه هزار کسب و کار خانگی زیر سایه ای نماد شاسی بلند سوزوکی چند؟ + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) تحریم بیت کوین مانند ممنوعیت اینترنت است تحرکات روزانه صندوق های قابل معامله / صندوق های طلایی با زیان همراه شدند دولت تنها ۱۵ درصد نهاده مصرفی عشایر را تامین می کند تورم ماهانه بهمن به ۲.۱ درصد رسید / کاهش ۰.۵ واحد درصدی تورم نقطه به نقطه گوشت قرمز چه ارتباطی با بیماری کلیوی دارد؟ بهمن ماهِ پُر رکورد گل‌گهر برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته آخرین قیمت بی وای دی S۶ + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) چرا نصف کردن قرص خطرناک است؟ مسکن ملی اجاره ۹۹ ساله است؟ تهران بارانی از نمای برج آزادی قیمت خودروهای ولوو + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) احتمال جنگ بالاست فقهای شورا ساعت ها به شکایات شرعی شهروندان رسیدگی می کنند سهمیه مواد اولیه پلیمری ها قطع شد پارک ماشین مقابل درب دیگران جرم است؟ زمین چند مسکن حمایتی تامین شد؟ ارتباط رنگ کردن مو با ریزش آن! خودروی لوکس ۵۰ میلیون ارزان شد! + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) پروانه کدام رانندگان تاکسی باطل می شود؟ اطلاعیه جدید برای صاحبان خانه های خالی مصوبه جدید درباره همسان سازی حقوق معلمان بازنشسته وانت چینی ارزان شد + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) شرکت های دولتی که مالیات نپرداختند موج سوم شیوع بیماری «طاعون نشخوارکنندگان کوچک» در همسایگی پایتخت؟ جزییاتی از رفتار صنعتگران در ۹ ماه ۱۴۰۰ قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد رییس اتاق ایران: سخنانم مبتنی بر واقعیاتی بود که وجود داشت قیمت خودروهای مینی + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) رکورد جدید تولید ماهانه در ذوب آهن اصفهان ثبت شد بازار سیمان در بورس کالا از انحصار خارج شد؟ دلار هرات در آستانه سقوط به کانال ۲۴ هزار تومانی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سایت دیوار پیدا کردن خانه جدول قیمت کامل ۱ اسفند ۱۴۰۰ املاک دیوار میلیون آگهی سایت دیوار بخش املاک آگهی فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!

به گزارش «تابناک»، محمدجواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود با اشاره به هشدار برخی مسئولان برای مسدودسازی فعالیت دیوار و شیپور در صورت عدم همکاری برای مقابله با قیمت سازی‌ها نوشت:

برخی سوداگران با قیمت سازی جعلی در سکوهایی چون دیوار و شیپور، نسبت به ایجاد التهاب در بازار مسکن اقدام می کنند. این گزاره ای است که چند مدتی است در مصاحبه های متولیان سیاستگذاری مسکن و شهرسازی ایران به دفعات شنیده شده است.

آیا این گزاره صحت دارد؟ پاسخ احتمالا مثبت است اما با همان احتمال می شود گفت که این پدیده فراگیر نیست و بیشتر منطقه ای است.

اما راه حلی که سیاستگذار مسکن و شهرسازی ارائه میکند، عمدتا «کلنگی» است. بستن سکوها در صورت عدم همکاری، همکاری چیست؟ تخریب بازار به دست خود صاحبان سکو! یا فشار نابجا بر پلیس برای شناسایی عوامل سوداگری و دستگیری آنها و یافتن سلطان سوداگری مسکن!  و در نهایت افزایش اصطکاک مردم با حکومت.

در این شرایط تناقض آلود چه باید کرد؟

دخالت کلنگی سیاستگذار با شعار حمایت از مردم و تعطیلی سکو؟ خب صاحبان سکو و فعالان تجاری در آن، مگر از مردم نیستند؟

شاید راه حل نگاهی به نحوه مدیریت در سایر بازارها باشد. در بازارهای مالی، این پیشامدها با ایجاد و نمایش مفهوم «عمق بازار» در کنار قیمت پیشنهادی، کنترل می شود. عمق بازار به ترید کننده درک بهتری از میزان عرضه و تقاضا در بازار مربوطه را می‌دهد.

سیاستگذار سازنده، بجای تخریب کلنگی پلتفرم‌ها، با استفاده از داده های ناشناس شده سامانه معاملات مسکن، متوسط نرخ هر متر مربع مسکن معامله شده در هر کوچه و معبر را با استفاده از زیرساخت سامانه GNAF در وزارت ارتباطات، شفاف سازی میکند و با ترکیب این اطلاعات با قیمت سازی برخی سوداگران در این سکوها، آنها را افشا میکند و به خریداران یا مستاجران درباره ساختگی بودن قیمتها هشدار می دهد. البته مراقب است تا با دست کاری نکردن قیمتها توسط خودش، اعتماد مردم را هم از بین نبرد.

طبیعی است که سیاستگذاری سازنده، نیازمند کار و تلاش مضاعف است اما در سیاستگذاری کلنگی، همان مصاحبه و دستور دادن و تظاهر به حمایت از حقوق مردم کفایت میکند.

بسازیم، کلنگ نباشیم!

دیگر خبرها

  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • ۳۹۵ میلیون بار جستجو برای کار در دیوار
  • دیوار و شیپور نباشند باید پشت شیشه آگهی زد
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره