Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با اشاره به اجرای مصوبه اصلاح مصرف برق در بخش خانگی، گفت: مصوبه دولت در خصوص اجرای بند "ی" تبصره ۸  قانون بودجه سال ۱۴۰۰ درباره آیین نامه تعرفه برق، توزیع عادلانه یارانه انرژی برق و تامین برق پایدار برای همه مشترکان را در پی خواهد داشت.

حمیدرضا جلایر یکشنبه اول اسفند با اشاره به اینکه این مصوبه همزمان با سراسر کشور از ابتدای بهمن ماه در فارس نیز اجرایی شده است، به خبرنگاران گفت: بر اساس این مصوبه، مشترکان پرمصرف، مشمول افزایش هزینه‌های مصرف برق خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلایر گفت: در آیین نامه ابلاغی، بهای انرژی مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند، تغییری نخواهد داشت و صرفا نحوه محاسبه مصارف مازاد بر الگوی مصرف برق مشترکان پرمصرف، تغییر کرده و به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

او گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از مشترکان خانگی این شرکت در استان فارس در حد الگوی مصرف، از برق استفاده می کنند که مشمول افزایش تعرفه نشده و تغییری در نحوه محاسبه قبوض برق آنان انجام نمی‌شود.

جلایر با تاکید بر اینکه تلاش وزارت نیرو اجرای سیاست های تشویقی برای سوق دادن مشترکان پرمصرف به سمت مدیریت مصرف برق است، افزود: مشترکانی که در مرز بیش از الگوی مصرف قرار دارند می‌توانند با برخی اقدامات ساده، همچون بهره گیری حداکثر از نور طبیعی روز، استفاده از لامپ های ال ای دی، خاموش کردن روشنایی های غیر ضرور و اضافه، استفاده بهینه از لوازم برقی پرمصرف مثل اتو، لباسشویی ، ماشین ظرفشویی در ابتدای صبح یا اواخر شب و ... میزان مصرف خود را کاهش دهند و زیرالگوی مصرف قرار گیرند و مشمول افزایش قیمت نشوند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، خاطرنشان کرد: مشترکان می توانند با مراجعه به پورتال اینترنتی این شرکت به نشانی www.farsedc.ir و نصب نرم افزار "برق من" قبض برق الکترونیکی خود را دریافت و از این طریق، میزان مصرف برق خود را با سایر مشترکان مقایسه نمایند.

جلایر نصب و استفاده از نرم افزار "برق من" را یکی از راهکارهای موثر در پایش مصرف برق توسط مشترکان دانست و افزود: در این نرم افزار کاربردی، مشترکان علاوه بر دریافت کلیه خدمات شرکت‌ توزیع نیروی برق استان فارس به صورت غیرحضوری، می‌توانند میزان مصرف برق اشتراک خود را در ماه‌های مختلف سال، مشاهده و به راحتی از نحوه محاسبه بهای برق مصرفی خود مطلع شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نیروی برق استان فارس اصلاح تعرفه برق افزایش برق بها الگوی مصرف استان فارس مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر شرکت برق تربت حیدریه گفت: مهمترین این طرح‌ها، طرح توسعه منبع تغذیه و تامین برق (فیدر) از پست فوق توزیع ملکان برای تامین برق مرکز شهر تربت حیدریه است که بتوان این شهر را از سه مسیر برق‌دار کرد تا حادثه و خاموشی نداشته باشد.

حسن صادقی افزود: طرح دیگر، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار است و طرح بعدی کنترل پذیری مشترکان کشاورزی است.

مدیر شرکت برق تربت حیدریه گفت: امید است امسال با توجه به طرح‌های ابلاغی از مرکز استان و همچنین دستورکار‌های وزارت نیرو و شرکت توانیر، خاموشی در سال جاری برای مشترکان خانگی و تجاری وجود نداشته باشد، اما این احتمال هست که مشترکان کشاورزی و صنعتی براساس دستورکار‌هایی که وزارت نیرو ابلاغ می‌کند دچار خاموشی‌هایی شوند.

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی