Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، مجتبی احمدی اظهارکرد: شعرهای کوتاه و ترانک‌ها چه در ادبیات رسمی و چه در ادب عامه، جایگاه مهمی در تاریخ فرهنگی و ادبی ایران دارند و در دوران معاصر نیز، گرایش روزافزون به کوتاه‌نویسی در شعر ما را به تأمل بیشتر در این گونه ادبی وا می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جشنواره ادبی  آن  چند سال پیش بر پایه همین ضرورت بنیان نهاده شد تا مجالی برای عرضه و سنجش شعر کوتاه امروز باشد؛ لذا نخستین دوره در ۲ بخش شعر کوتاه و داستان کوتاه با استقبال کم‌ نظیر شاعران و داستان ‌نویسان کشور اردیبهشت سال ۱۳۹۰ در کرمان برگزار شد اما در سال‌های بعد مجالِ تداوم نیافت.

احمدی ادامه داد: اکنون بعد از ۱۰ سال فراخوان دوّمین دوره این جشنواره ملّی با محوریت شعر کوتاه منتشر شده است تا فرصتی دیگر برای گفتن و شنیدن از شعر کوتاه و نکوداشتِ کوتاه‌سرایان امروز ایران باشد.

وی بخش‌های جشنواره را شامل شعر کوتاه سنتی و شعر کوتاه نو برشمرد و افزود: علاقه‌مندان میتوانند در بخش شعر سنتی آثار خود را در قابل رباعی و دوبیتی و در بخش شعر نو در قالب نیمایی و آزاد ارسال کنند.

شرکت ‌کنندگان باید با مراجعه به صفحه جشنواره به نشانی sarcheshmeh.nicico.com/aan مراجعه و پس از تکمیل فرم ثبت‌نام، آثار خود را در قالب یک فایل Word  ارسال کنند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با تلفن دبیرخانه: ۳۴۲۵۶۶۸۵-۰۳۴ تماس بگیرند.

احمدی با اشاره به اینکه در مجموع از ۱۲ شاعر برتر در این جشنواره تقدیر ویژه خواهد شد گفت: هدایای جشنواره بین ۱۰ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال همراه با تندیس جشنواره و لوح تقدیر خواهد بود.

وی ادامه داد: طی چند روز آینده کار بررسی مقدماتی آثارِ رسیده به جشنواره در دبیرخانه آغاز خواهد شد که در این مرحله، تطبیق شعرها با معیارهای جشنواره مدنظر قرار می ‌گیرد و پس از حذف نام شاعران و کدگذاری، آثار در اواسط اسفندماه وارد مرحله اول داوری می ‌شوند و اوایل سال آینده برگزیدگان اعلام و آثار آنان نیز در قالب کتابچه ای به چاپ خواهد رسید.

شهرستان رفسنجان با جمعیت بیش از ۳۲۰ هزار نفر در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان واقع شده است.

برچسب‌ها مس سرچشمه رفسنجان جشنواره شعر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مس سرچشمه رفسنجان جشنواره مس سرچشمه رفسنجان جشنواره شعر شعر کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران (مرحله استانی) به منظور شرکت در نخستین دوره مسابقه ملی «سدید» را تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسابقه ملی «سدید» در ۴ بخش کتاب، پایان‌نامه، مقاله و طرح‌های پژوهشی برای دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.


در این مسابقه دانشجویان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند معرفی کتاب، ارائه مقاله چاپ‌شده در مجلات معتبر و یا طرح‌های پژوهشی و اختراعات خود را طی مدت ۳ دقیقه در حضور داوران ارائه کنند، دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری هم باید از پایان‌نامه و یا رساله دکتری خود طی همین مدت دفاع کنند.


براساس آئین‌نامه این مسابقه، طرح‌های ارائه‌شده باید در زمان دانشجویی یا حداکثر دو سال پس از دانش آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقه باشد.


دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان تهران تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ مهلت دارند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir مراجعه کنند و یا مشخصات خود را به پیام‌رسان ایتا و تلگرام با شناسه @ FarhangiJUT ارسال کنند.


برگزیدگان این مرحله از مسابقات علاوه‌بر دریافت جوایز نقدی و لوح تقدیر معتبر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.


جوایز نقدی در نظر گرفته‌شده برای برگزیدگان این مرحله از مسابقه ملی «سدید» شامل موارد ذیل است:


یک جایزه ۲۰ میلیون ریالی برای یک نفر
دو جایزه ۱۰ میلیون ریالی برای دو نفر
۳ جایزه ۵ میلیون ریالی برای سه نفر


سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی با همکاری و مشارکت دبیرخانه مسابقات جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و جهاد دانشگاهی، اداره‌کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران این مسابقه ملی را در استان تهران برگزار می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»