Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:09:49 GMT

اوج‌گیری قیمت گوشت قرمز در بروجرد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۱۴۵۲

اوج‌گیری قیمت گوشت قرمز در بروجرد

به گزارش ایرنا، گوشت قرمز یکی از مایحتاج ضروری در خانواده ها و یکی از محصولات مهم در سبد مصرف شهروندان بروجردی است، امروزه با بالا رفتن قیمت گوشت توان مصرف برای خانوار کم شده و مجبور هستند از میزان مصرف حداقلی هم کمتر استفاده کنند.
قیمت گوشت گوسفند نر در بروجرد به بیش از ۱۸۰ هزار تومان رسیده زیرا گوشت گوسفند نر دارای کیفیتی به مراتب مطلوب تر و پروتئین بیشتری دارد لذا در بین گوشت‌های قرمز طرفدار بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تا پیش از این شهروندان برای خرید هر کیلوگرم گوشت گوسفند نر ۱۴۰ هزار تومان پرداخت می کردند و گوشت گاو و گوساله جوان نیز در حدود ۱۲۰ هزار تومان بود که قیمت این فرآورده های گوشتی در ماه اخیر به حدود ۱۵۰ هزار تا ۱۶۰ هزار تومان رسیده است.

یکی از شهروندان بروجردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گرانی گوشت، اندک اندک این محصول از سبد مصرف کم می شود و باید پروتئین دیگری جایگزین کنیم.
مجتبی روزبهانی افزود: گوشتی که با قیمت ۱۸۰ هزار تومان به دست مشتری داده می شود با استخوان است و گوشت خالص نیست.
وی اظهار داشت: قیمت گوشت در سایه نظارت اندک مسوولان افزایش یافته است، اگر نظارت و بازرسی بر بازار حاکم شود گوشت با قیمت متعادل مانند دیگر شهرستان‌های استان و شهرهای هم جوار به دست مشتری می رسد.
یک خانم شهروند بروجردی نیز در این باره گفت: قیمت گوشت به قدری بالا رفته که توان خرید کاهش یافته است.
اعظم معظمی افزود: سالیان قبل در ایام آخر سال توزیع مرغ و گوشت دولتی به صورت منجمد و گرم انجام می‌شد که این کار به کاهش قیمت گوشت کمک می کرد ولی متاسفانه چند سالی است که توزیع گوشت و مرغ منجمد دولتی کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: در شهرستانی که تولید کننده مرغ و گوشت هستیم چرا باید گوشت قرمز را به قیمت بالا خریداری کنیم، اکنون نیز حقوق بگیرها هم توان خریدشان کاهش یافته چه برسد به خانواده هایی که حقوق و درآمد ثابتی ندارند.
وی بیان کرد: از مسوولان نظارتی درخواست می شود که نظارت خود را در روزهای پایانی سال بر قیمت اجناس بازار بیشتر کنند.

رییس جهاد کشاورزی بروجرد در این خصوص با اشاره به اینکه شهرستان بروجرد در تولید گوشت قرمز هیچ مشکلی ندارد، اظهار داشت: واسطه گری و دلال بازی قیمت گوشت را در شهرستان بروجرد افزایش داده است.
جواد گودرزی افزود: متاسفانه اداره صمت اطلاعات مربوط به اتحادیه های صنوف را در اختیار جهاد کشاورزی قرار نداده است تا بتوانیم از طریق اتحادیه ها مشکل گرانی گوشت را بررسی کنیم.
وی بیان کرد: از تعزیرات حکومتی نیز درخواست می شود تا به بحث افزایش قیمت گوشت ورود پیدا کند و بر روی قیمت گذاری گوشت نظارت نماید.
گودرزی اضافه کرد: برای تنظیم بازار گوشت قرمز ۳۰۰ تن گوشت منجمد ذخیره سازی شده که برای ایام پایانی سال به بازار عرضه خواهد شد.
رییس تعزیرات حکومتی بروجرد گفت: تاکنون هیچ شکایتی مبنی بر افزایش قیمت گوشت قرمز از طرف اداره صمت و جهاد کشاورزی به تعزیرات ارائه نشده است.
صادق جوانمرد افزود: قیمت گوشت قرمز به علت شناور بودن مشخص نیست و اتحادیه صنف قصابان باید یک نرخ مشخص تعیین کند.
وی اظهار داشت: در کمیسیون نظارت بر بازار در مورد نرخ و افزایش قیمت گوشت تصمیم گیری خواهیم کرد.
وی بیان کرد: در صورت ارائه شکایت در مورد گران فروشی قیمت گوشت سریع بررسی خواهد شد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بروجرد گفت: مسئله گرانی گوشت در بروجرد در حال بررسی است و اگر گران فروشی در کار باشد از طریق تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد می شود.
محمد علی گودرزی افزود: متاسفانه واسطه ها و دلالان قیمت گوشت را تعیین می کنند، قیمت گوشت در شهرستان بروجرد باید تعیین تکلیف شود که در این خصوص اقدامات لازم صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: در بروجرد مشکل تولید گوشت قرمز نداریم و این موضوع که گوشت گرانتر از شهرهای دیگر استان عرضه می شود باید در ستاد تنظیم بازار بررسی و پیگیری شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بروجرد گوشت قرمز لرستان سازمان تعزیرات حکومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بروجرد گوشت قرمز وزارت جهاد کشاورزی بروجرد گوشت قرمز لرستان سازمان تعزیرات حکومتی تعزیرات حکومتی جهاد کشاورزی هزار تومان گوشت قرمز قیمت گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد بررسی تحلیلی گزارش اطلاعات مربوط به تامین ارز توسط بانک مرکزی بابت واردات در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد غیرمتعارف گروه کالایی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

بر اساس این گزارش ارز تامین شده بابت گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۶۴درصد و بابت گوشت مرغ به میزان ۱۰۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ دارای رشد نامتعارف نسبت به گروه کالایی و زنجیره ارزش اعلام شده توسط وزارت صمت و جهاد بوده است.

لازم به ذکر است که گزارش تحلیلی منابع و مصارف ارزی سال ۱۴۰۲ توسط دیوان محاسبات کشور برای بهره برداری متولیان نظام برنامه ریزی و تصمیم گیران اقتصادی منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳