Web Analytics Made Easy - Statcounter

امارات امروز یکشنبه کنفرانسی برای مقابله با پهپاد‌های یمن با حضور نمایندگانی از آمریکا، فرانسه و انگلیس برگزار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، امارات متحده عربی نسبت به افزایش استفاده از پهپادها به ویژه توسط نیروهای انصارالله یمن هشدار داد و مدعی شد که برای مقابله با این پهپادها، باید اقدام یکپارچه بین‌المللی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«عمر سلطان العلماء» وزیر مشاور امارات در امور هوش مصنوعی، امروز یکشنبه این اظهارات را در جریان یک کنفرانس تخصصی مطرح کرد. این کنفرانس تحت عنوان «سیستم‌های بدون سرنشین» در ابوظبی پایتخت امارات برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، در این کنفرانس، نمایندگانی از ارتشهای کشورهای عربی و غربی از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس حضور داشتند. هدف از این کنفرانس، «بررسی توسعه و ارتقای سیستمهای بدون سرنشین و نحوه مقابله با خطرات آن» بود.

عمر سلطان العلما در این کنفرانس گفت: «امروز بیش از هر وقت دیگری، به اهمیت حفاظت از ملت خود واقف هستیم... بدین معنا که این فناوریها، ابزارهایی هستند که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم، اما نمی‌توان علیه خود ما استفاده شود».

این وزیر اماراتی خاطر نشان کرد: «این سیستم‌ها بسیار ارزان‌تر شده است و بیش از هر زمان دیگری می‌توان به آن دسترسی داشت. این قابلیت دسترسی، باعث می‌شود که سیستم‌ها به دست افرادی بیفتد که ما نمی‌خواهیم در دست آنان قرار داشته باشد».

وی همچنین تأکید کرد: «این مشکل ما را ملزم می‌کند که متحد شویم و همکاری کنیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم سپری بسازیم که [از ما] در برابر خطر استفاده از این سیستم‌ها محافظت ‌کند».

در ادامه کنفرانس، «محمد بن احمد البواردی» وزیر مشاور امارات در امور دفاعی گفت: «ما باید برای جلوگیری از استفاده از پهپادها که تهدیدی برای امنیت غیرنظامیان است و باعث تخریب مراکز اقتصادی می‌شود، متحد شویم».

البواردی با این ادعا که این پهپادها به دلیل هزینه پایین تولید، کارآیی و سهولت دسترسی، به سلاح مورد علاقه انچه وی آنان را «گروههای تروریستی» می‌نامد، تبدیل شده است، مدعی شد که امارات مایل است سیستمهای بدون سرنشین و پهپادها را تولید کند و ارتقا بخشد تا توانمندی دفاعی خود را افزایش دهد.

این کنفرانس در حالی برگزار می شود که اخیرا حملات تنبیهی یمن به امارات و عربستان سعودی افزایش یافته است. این حملات، واکنش عادی و پاسخ طبیعی به هشت سال تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی-آمریکایی است؛ ائتلافی که در پی جنایات آن، تا کنون ۱۳ هزار و ۳۱۳ نفر از کودکان و زنان یمنی کشته و زخمی شده‌اند(جزئیات بیشتر).

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تازگی از حملات پهپادی به عمق خاک عربستان و امارات خبر داد.ارتش یمن اخیرا از حمله به یک هدف نظامی مهم در فرودگاه بین‌المللی «ابها» در جنوب غرب عربستان سعودی خبر داده بود. صنعاء همواره اعلام کرده است که تا زمان تداوم حملات ائتلاف سعودی علیه این کشور به حملات موشکی و پهپادی خود علیه تأسیسات راهبردی عربستان سعودی و امارات ادامه خواهد داد.

مواضع امارات نیز پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، -تا پیش از حمله گروه عراقی موسوم «الویه الوعد الحق»- در سه مرحله هدف حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پهپاد امارات متحده عربی پهپاد یمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاتر از لالیگا؛ صعود سری آ به رتبه دوم رنکینگ یوفا

پیروزی فیورنتینا مقابل بروخه در لیگ کنفرانس اروپا و تساوی آتالانتا مقابل مارسی در لیگ اروپا سرانجام جایگاه سری آ در رنکینگ یوفا را ارتقا داد.

در پایان دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا در فصل ۲۰۲۳/۲۴، جدیدترین رنکینگ لیگ ها از سوی یوفا اعلام شد. با توجه به عملکرد 5 ساله تیم های هر کشور در مسابقات اروپایی، رنکینگ لیگ های داخلی مشخص می شود.

بعد از سال ها، سری آ در جمع دو لیگ برتر رنکینگ یوفا قرار گرفت و لالیگا به رتبه سوم سقوط کرد. لیگ برتر انگلیس همچنان با اختلاف در صدر رنکینگ بهترین لیگ های اروپا قرار دارد اما لالیگا در ادامه روند نزولی خود به  رتبه سوم سقوط کرد و رتبه دوم را به سری آ تحویل داد. در ابتدای فصل آینده و با حذف امتیازات فصل ۲۰۱۹/۲۰، سری آ بازهم اختلاف خود با لالیگا را افزایش خواهد داد.

جدول رنکینگ لیگ های اروپایی بر اساس سیستم امتیازدهی یوفا

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • هنرنمایی‌هایی دانچیچ و اروینگ برای دالاس
  • اخراج سرمربی و کادر فنی تیم بسکتبال لیکرز
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • تصاویر پهپادها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد
  • تصاویر پهپادها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد+ فیلم
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • بالاتر از لالیگا؛ صعود سری آ به رتبه دوم رنکینگ یوفا
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی برگزار خواهد شد