Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد خالقی هاشمیان، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: قطعاً شیوع کرونا ویروس بر خدمات‌رسانی در حوزه درمان تأثیر گذاشته است و از همان روزهای ابتدایی گسترش این ویروس، مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر به‌عنوان مرکز اصلی خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا و مرجع در استان سمنان در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیمارستان کوثر سمنان همچون بیمارستان‌های سایر شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ازجمله ولایت دامغان، معتمدی گرمسار، ۱۵ خرداد مهدی‌شهر و مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمؤنین (ع) سمنان در کنار درمان سایر بیماران، اقدام به پذیرش و درمان بیماران مبتلا به کرونا کرده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان عنوان کرد: در این سه سال اخیر با وجود فشار کاری فراوان، ابتلای نیروهای درمانی به این ویروس و خستگی جسمی و روحی کادر درمان، با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص و نیروهای توانمند در سطح حوزه زیر پوشش دانشگاه روند درمان و رسیدگی به این بیماران رضایت‌بخش و مطلوب بوده است.

خالقی هاشمیان با اشاره به اینکه طبق تشخیص پزشک فوق تخصص درمان بیماران مبتلا به کرونا ویروس از طریق روش پیشرفته هموپرفیوژن با دستگاه سی آر آرتی (CRRT) نیز انجام می‌شود، گفت: تاکنون مجموع بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس به ۱۱ هزار و ۴۸۵ نفر رسیده است.

وی عنوان کرد: با عنایت خدای متعال و تلاش و همت کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا به امروز بیمار مبتلا به کرونا ویروس برای دریافت خدمات درمانی به خارج از استان اعزام نشده است و حتی موارد متعددی نیز وجود دارد که از استان‌ها و نقاط هم‌جوار برای درمان خود به مراکز زیر پوشش این دانشگاه مراجعه کردند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: وجود ظرفیت تخت و زیرساخت مناسب در حوزه زیر پوشش باعث شد که هیچ بیماری خارج از محیط استاندارد بیمارستان خدمت نگیرد.

خالقی هاشمیان افزود: این در کنار اعزام نکردن بیمار مبتلا به کرونا به خارج از استان سمنان نشان‌دهنده مدیریت مطلوب و مناسب مسؤولان دانشگاه، حضور نیروهای فوق تخصص و متخصص، مدیریت امکانات و تجهیزات مربوطه و دلسوزی و فداکاری مدافعان سلامت دانشگاه است که با جان و دل برای خدمت‌رسانی به بیماران تلاش کردند و تا به این لحظه فردی نبوده که محل خدمت خود را ترک کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۰ نفر از کادر درمان در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان به دلیل شغل خود و تماس‌های بیش از حد با بیماران کرونایی و حضور در محیط‌های درمانی، به بیماری مبتلا شدند و در استعلاجی به سر می‌برند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خاطرنشان کرد: از همه مردم درخواست داریم که با تزریق واکسن علیه کرونا ویروس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مدیریت و مقابله با کرونا ویروس به کادر درمان کمک کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: کادر درمان کرونا در سمنان بیمارستان های سمنان زیر پوشش دانشگاه مبتلا به کرونا کرونا ویروس کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مصری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جشن روز دندانپزشک که به همت انجمن دندانپزشکی استان قم  برگزار شد،گفت: با کمک انجمن دندانپزشکی استان، کمیته بهینه سازی خدمات دندانپزشکی استان دایر شده و شاهد خدمات گسترده آن هستیم.

وی افزود: در راستای توسعه مباحث دندانپزشکی، رشته دستیاری دندانپزشکی و دندانپزشکی کودکان را مد نظر داریم که به زودی در دانشگاه علوم پزشکی قم، دایر خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کیفیت خدمات دندانپزشکی در استان قم به عنوان یک نقطه قوت برای استان است که باید همواره در این زمینه کوشیده و این جایگاه را حفظ کنیم.

 در پایان این مراسم از دندانپزشکان نمونه استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان