Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@12:58:24 GMT

فرهنگ غرب و زخم های نشسته بر پیکر خانواده

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۱۹۶۱

فرهنگ غرب و زخم های نشسته بر پیکر خانواده

به عقیده کارشناسان و آسیب شناسان اجتماعی ، بسیاری از انسان های سست بنیاد و بی اعتقاد به مسایل مذهبی ، در مقابل مشکلات زندگی پیچیده دنیای مدرن ، توان ایستادگی ندارند و بیش از دیگران در معرض گرایش به سمت اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی قرار دارند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی شیرازی جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در یادداشتی نوشت: سخنان هنجارشکنانه نوشین معراجی ؛ نویسنده فیلم نمور ، در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ ، یک اشتباه ساده نیست ؛ که با یک عذر خواهی تمام شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  

وی می گوید : من معتقدم که اگر دو نفر ، یکدیگر را دوست داشته باشند و عشق بین آن ها واقعی باشد ، بدون صیغه هم ، بچه آن ها حلال زاده است !!
   این بیان ، نشان از عدم معرفت نسبت به انسان ، زن ، مرد ، بنیان خانواده و اساس ازدواج و تولید نسل است . این بیان ، نمایشگر جهل گوینده ، نسبت به اسلام و احکام الهی و هدف زندگی است .


   خانواده به عنوان دژی استوار و نهادی مقدس ، بیشترین مسوولیت را در تعالی و تکامل انسان برعهده دارد . اساس خلقت بشر ، برای رسیدن او به کمال و قرب الهی است . خانواده ، انسان را در مسیر تکامل راهنمایی می کند و کمک کاری برای رسیدن انسان به هدف است .
   خانواده از ابتدای تاریخ تا کنون به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی ، زیربنای جوامع و منشا فرهنگ ها ، تمدن ها و تاریخ بشر بوده است . پرداختن به این بنای مقدس و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی اش ، همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن ، موجب دور شدن انسان از حیات حقیقی و سقوط به ورطه هلاکت و ضلالت بوده است .


   این بنای استوار ، با ابزارها و شیوه های گوناگون مورد هجمه بی رحمانه دشمنان اسلام و بشریت قرار گرفته است و آنان همه تلاش خود را در تحمیل نگاه ضد دین خویش بر ملت های مسلمان به کار گرفته و به تهاجم فرهنگی ای عمیق علیه آرمان ها و ارزش های اسلامی دست زده اند ،  و چنان چه خانواده ها ، دست اندرکاران و مسوولان با بی توجهی و یا کم توجهی از کنار این معضل بزرگ بگذرند ، آسیب های جدی بر اساس خانواده و حرکت تکاملی بشر وارد خواهد شد .
   اسلام عزیز ، شایسته ترین مکتبی است که می تواند شناخت کامل و جامعی از انسان و از هدف زندگی او ارایه کند . مقصود از هدف و کمال نهایی انسان ، قرب به خداوند است که همه کمالات جسمی و روحی ، مقدمه رسیدن به آن ، و انسانیت انسان در گرو دستیابی به آن است .
  

این مکتب کامل الهی ، انسان را دارای مقام خلافت الهی در زمین می داند و برای او ارزش ویژه ای قایل است .
   مکتب های غیرالهی و الحادی و فرهنگ غرب ، چنین منصب و مقامی را برای انسان قایل نیستند و انسان را در حد یک حیوان و پایین تر از آن به حساب می آورند که در شهوت و شکم خلاصه می شود .


   آن چه در غرب به عنوان آزادی زن و مرد مطرح می شود ، آزادی از قید و بندهای خانوادگی ، آزادی از قید ازدواج و تشکیل خانواده و تربیت فرزند است . هدف فرهنگ غرب ، تنها شهوترانی زودگذر و لذت های حیوانی است ، که اصلا با لذت معنوی و الهی قابل مقایسه نیست .
   نوشین معراجی ، ولو از روی جهل و غفلت ، قدم به بیراهه ای گذاشته ، که نتیجه آن تیشه زدن به ریشه خانواده است . او با این بیان ، ارزش انسان را از حیوان پایین تر آورده است .


   دانشمند شهید علامه مرتضی مطهری می گوید : حیوانات به حکم غریزه ، یک نوع اعمالی را انجام می دهند و زندگی آن ها همواره به یک صورت بوده است ؛ اما زندگی انسان پیوسته در مسیر کلی تکامل ، دارای تحول و تطور است و از قدرت خلاقیت و نوآوری بهره مند می شود . حیوانات همانگونه که ترقی و تکامل ندارند ، انحراف و سقوط اخلاقی هم ندارند ؛ اما انسان وقتی به جاده انحراف و سقوط کشیده می شود ، ممکن است بخش مهمی از محیط زیست را به فساد و تباهی بکشاند و صفحه گیتی را صحنه ظلم و جنایت کند .
   اسلام برای رهایی بشر از صحنه های ظلم و جنایت و فساد و برای رساندن انسان به کمال و قرب الهی ، بنیان خانواده را طراحی می کند .


   امام خامنه ای می فرمایند : خانواده خوب یعنی ، زن و شوهری که با هم مهربان باشند ، با وفا و صمیمی باشند و به یکدیگر محبت و عشق بورزند ، رعایت همدیگر را بنمایند و مصالح همدیگر را گرامی و مهم بدارند ، این در درجه اول . بعد ، اولادی که در آن خانواده به وجود می آید ، نسبت به او احساس مسوولیت کنند ، بخواهند او را از لحاظ مادی و معنوی سالم بزرگ کنند . بخواهند از لحاظ مادی و معنوی او رو به سلامت برسانند ، چیزهایی به او یاد بدهند ، به چیزهایی او را وادار کنند . از چیزهایی او را باز دارند و صفات خوبی را در او تزریق کنند . یک چنین خانواده ای ، اساس همه اصلاحات واقعی در یک کشور است .


   امام خمینی ( ره ) می فرمایند : خانواده ، مبنای جامعه ماست . اگر خانواده ها - از نظر اخلاقی - متزلزل شوند ، تمام جامعه ما متزلزل خواهد شد .


   به عقیده کارشناسان و آسیب شناسان اجتماعی ، بسیاری از انسان های سست بنیاد و بی اعتقاد به مسایل مذهبی ، در مقابل مشکلات زندگی پیچیده دنیای مدرن ، توان ایستادگی ندارند و بیش از دیگران در معرض گرایش به سمت اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی قرار دارند .

سخنان هنجار شکنانه نویسنده فیلم نمور ، جامعه را نشانه گرفته است و با این حرف های جاهلانه ، قصد متلاشی کردن کانون خانواده را دارند ؛ تا مانع کمال جامعه بشری و رسیدن انسان به مقام قرب الهی شوند .


    این سخنان ، الگو گرفته از نگاه غرب به ولنگاری جنسی است . آزادی های نامشروع و غیر قانونی جنسی پیامدهای نامطلوبی برای نهاد خانواده ، اجتماع و فرد همراه دارد و به شخصیت فرد ، خانواده او و فرزندان آسیب های جدی و شدیدی وارد می کند .
   بخش مهمی از نارضایتی ها ، اختلافات و درگیری های بین زن و شوهر ، به جهت عدم رعایت اصول اخلاقی و آموزه های دینی است . گرفتار شدن هر یک از آنان به فساد اخلاقی ، مانند تسلیم در برابر شهوات و شکستن حریم عفت و ناموس و تن دادن به آلودگی های جنسی ، یکی دیگر از آسیب های اخلاقی و عوامل سست شدن بنیان خانواده است .


   امیر بیان ، حضرت مولی الموحدین امام علی ابن ابیطالب ( ع ) می فرمایند : در آخرالزمان زنانی پیدا می شوند که برهنگی و خودنمایی پیشه می کنند ، داخل فتنه ها می شوند و به شهوات رو می آورند و برای لذت ها شتابان و محرمات را حلال می شمارند .
   بیان حلال زاده بودن فرزند متولد شده از زن و مردی بدون صیغه محرمیت ، ورود به فتنه ای است که اساس بنیان خانواده و اساس انسانیت انسان و سیر تکاملی او را مورد هجمه قرار داده است .
   سکوت در برابر این فتنه فرهنگی ، عواقب بدی برای جامعه و سکوت کنندگان دارد .


   نباید فریب یک عذرخواهی ساده را بخوریم . این حرکت یک دام و فتنه ای است که اساس دین و فرهنگ ما را نشانه رفته است و باید با آن برخوردی در حد آن صورت بپذیرد .


   این سخنان ؛ تفسیر به رای ، خلاف شرع بین ، گمراه کننده ، ترویج کننده اباحه گری ، فحشاء و فساد ، و حمایت از ازدواج سفید است و هرگز از زبان انسانی مقید به دین مبین اسلام و آگاه از شرع مقدس ، خارج نمی شود .


   اظهارات بی مغز و اهانت آمیز نوشین معراجی ، باید از سوی آحاد جامعه اسلامی ، مسوولین کشور ، فرهیختگان و فرهنگیان محکوم شود و ضمن برخورد جدی با متخلف ، اعلام شود که دهن کجی به ارزش های دینی ، باعث پرداخت هزینه سنگینی خواهد شد . این هزینه را فرد متخلف و حامیان فرهنگ غرب باید پرداخت کنند ؛ تا دنیا بداند که ملت ایران در برابر این گونه رفتارها مماشات نمی کند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بنیان خانواده فرهنگ غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان نقش و اهمیت کارگران در رونق تولید و پیشرفت جامعه؛ اساس و بنای توسعه کشور را کارگران دانست که در همه عرصه ها اعم از صنعتی، خدماتی، کشاورزی با تلاش و پشتکار در پی آبادانی کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه- یازدهم اردیبهشت- روز کارگر را به کارگران کشور، که با عرق جبین در پی کسب روزی حلال هستند تبریک گفت.

وی همچنین به نقش مهم کارفرمایان در رونق تولید و سرمایه در کشور اشاره کرد که محصولات مورد نیاز را تولید و برای کارگران اشتغال ایجاد می‌کنند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم در ۱۲ اردیبهشت ماه؛ هفته معلم را به معلمان و فرهنگیان استان تبریک و از آنان خواست در کنار تعلیم، به تربیت اخلاقی و رفتاری دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در هفته آتی اشاره کرد گفت: پهلوان در تاریخ کشورمان یعنی فرهنگ انسانیت، جوانمردی و مردانگی؛ پهلوانان محلات از حق مظلوم و فقرا در مقابل زورگویان و ظالمان دفاع می‌کردند و همیشه به اخلاق‌های جوانمردی و خوب مزیّن بودند و الگوی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شدند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.

سفر رئیس جمهور به پاکستان مهم بود

حجت‌الاسلام غفوری سفر رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا را مهم ارزیابی کرد و گفت: این سفر پس از عملیات غرور آفرین «وعده صادق» به رژیم صهیونیستی و تهدیدات و تحریم‌های آمریکا صورت گرفت، یعنی زمانی که آمریکا کشورها را به تحریم در صورت مبادله با ایران تهدید می‌کرد از این نظر در عرصه بین المللی مهم است.

وی همچنین به تفاهم نامه‌های اقتصادی و امنیتی این سفرها اشاره و بیان کرد از اولویت‌های ما باید مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه با توجه به اشتراکات فرهنگی و اقتصادی امنیتی باشد.

امام جمعه کرمانشاه در پایان این خطبه‌ها؛ وفات ماموستا؛ «فخری» امام جمعه شهر جوانرود را به مردم اهل تسنن استان کرمانشاه تسلیت گفت.

کد خبر 748131

دیگر خبرها

  • رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم)
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • آکادمی پارالمپیک، مرجع اعلام وضعیت مصدومان والیبال نشسته
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند