Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مدیریت شهری تلاش دارد برندینگ مشهد از طریق رویدادهای ماندگار ارتقا، سالیان سال در مشهد تداوم یابد و تبدیل به مناسکی شود که متناظر با جهان‌شهر و میزبانی این شهر از زائران امام رضا(ع) باشد.

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ناصحی  در خصوص نقش مدیریت شهری در حوزه زیارت و گردشگری مشهد اظهارکرد: طرح‌ها و برنامه‌های حوزه گردشگری و زیارت باید در تراز شعار مشهدالرضا(ع)، جهان‌شهر برکت و کرامت و مبتنی بر پژوهش‌های روشن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین باید توجه داشت شهرداری تنها متولی عرصه مدیریت گردشگری نیست بلکه فقط بخشی از آن به مدیریت شهری بازمی‌گردد. وی افزود: موضوعات اجتماعی، فرهنگی و گردشگری چندوجهی است و بر اساس قانون متولیان متعددی در مشهد دارند. دستگاه‌هایی که مشتریان‌شان در مشهد حضور پیدا می‌کنند و قانون در این حوزه تکالیفی بر عهده‌شان قرار داده، کم نیست؛ البته شهرداری یکی از مهم‌ترین مجموعه‌هایی است که در این حوزه‌ مسئولیت دارد. نایب‌ رئیس شورای شهر مشهد گفت: سیاست‌ کلان ما این است که زیست مشهد باید برای مجاوران و زائران به لحاظ بصری، تردد و تامین سوغات امن باشد. ناصحی خاطرنشان کرد: سیاست‌ این است که پروژه‌های زیارت و گردشگری باید مردمی باشد و مدیریت شهری نباید تولی‌گری کند. شهرداری به عنوان حلال مشکلات پشتیان خواهد بود نه مجری. در واقع مدیریت شهری به دنبال ایجاد رویدادهایی ماندگار است و تلاش دارد برندینگ مشهد از طریق رویدادهای ماندگار ارتقا، سالیان سال در مشهد تداوم یابد و تبدیل به مناسکی شود که متناظر با جهان‌شهر و میزبانی این شهر از زائران امام رضا(ع) باشد. وی ادامه داد: در همین راستا باید به سمت طراحی رویدادهای دائمی برندساز برای مشهد حرکت کنیم اما شهرداری نباید مجری این طرح‌ها باشد. به عبارتی شهرداری باید در حوزه اجرا یک قدم به عقب برود و ورودش صرفا بنا به ضرورت باشد. رئیس کارگروه تخصصی، پژوهشی زیارت و گردشگری عنوان کرد: در حوزه گردشگری و زیارت ۶ دستگاه به صورت مستقیم صاحب نقش است اما صرفا فعالیت‌های مرتبط با این حوزه از شهرداری مطالبه می‌شود؛ مدیریت شهری براساس سیاست‌ها و راهبردهای خود اقداماتی را در این زمینه دنبال می‌کند اما سایر دستگاه‌ها نیز باید به سهم خود انجام وظیفه کنند. ناصحی بیان کرد: اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، اصناف، اتحادیه هتلداران، آستان قدس رضوی و دستگاه‌های حاکمیتی مانند استانداری و فرمانداری بر اساس قانون تکالیفی نسبت به زائران و گردشگران دارند. مدیریت شهری بخشی از پازل است و انتظار دارد حداکثر حمایت و مشارکت را برای ارتقای کیفیت خدمات زائران و گردشگران را با هم داشته باشد. انتهای پیام منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد زیارت سوغات مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۲۴ بیمار خارجی در مشهد ویزیت کرده‌ایم که بابت آنها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

داوود خوش‌شکن افزود: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام رضا (ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قبلی، اورلوژی و جراحی‌های عمومی به ترتیب مورد اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که مدرک تبعیت کشور را ندارند، از همین رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالا است. البته تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.

خوش‌شکن افزود: در سال گذشته از ۹۵ ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیسکتان، کویت و عربستان سعودی بوده است. رشد بیماران ترکمنستان بسیار چشمگیر بوده است.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب گردشگران سلامت در کشور گفت: مشهد رتبه نخست جذب بیماران خارجی در کشور را دارد. پس از مشهد شهر‌های قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

 

دیگر خبرها

  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA 
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • میزبانی پایانه‌های مسافربری مشهد از ۲۰ میلیون زائر امام رضا(ع)
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان