Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک هیات ایرانی به ریاست رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر حمل و نقل قطر و مجموعه متولی امور دریایی و بنادر این این کشور، اظهار داشت: از سوی وزارت راه و شهرسازی ۴ توافقنامه مدنظر قرار گرفته که یک مورد در بخش هوایی، یک مورد بخش دریایی، یک مورد در حوزه بندری و چهارمین مورد‌، ساخت تونل زیر دریا بین ایران و قطر است که یک پروژه بی نظیر به شمار می رود و از بندر دیر بوشهر تا قطر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال مذاکره و رایزنی هستیم و سازمان بنادر ۳ توافقنامه را زیر نظر وزیر راه پیش می‌برد تا در نهایت با حضور رئیس‌جمهور به امضاء برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد تونل زیر‌زمینی قطر را به کل کشورهای شمالی، اروپا، کشورهای حوزه دریای خزر، شرق و غرب از طریق جاده و ریل وصل می کند، گفت: این پروژه یک تحول عظیم برای قطر و نیز جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود تا خلیج فارس به شمال و جنوب متصل شود و ارتباط گسترده‌ای با کشورهای غرب آسیا و حاشیه دریای خزر تا مدیترانه به وجود آید.
 
وی با تاکید بر اینکه توافقنامه مدنظر، گام بسیار بلندی برای دو کشور است، گفت: بخشی از این توافقنامه مربوط به حوزه دریایی و در عین حال دارای بخش جاده و ریل است و به همین دلیل کمیته مشترک تشکیل می شود و زمانی که مذاکرات دو کشور به نتیجه برسد، به امضا می رسد.
 
بنابراین گزارش وزیر راه و شهرسازی در صدر هیاتی اعم از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با هدف گسترش ارتباطات زمینی، بندری، دریایی و هوایی از سوی دو کشور به قطر سفر کرده است و فردا نیز رئیس‌جمهور به دوحه سفر خواهد کرد تا توافقنامه های مربوطه بین دو کشور در بخش های مختلف در حضور وی به امضاء برسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: توافق ایران و قطر تونل دریایی سازمان بنادر و دریانوردی علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی راه و شهرسازی وزیر راه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان


اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان  از آخرین وضعیت عملیات آماده‌ساز، زیرسازی و خیابان کشی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سایت بازدید کرد.

همچنین جلسه آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سایت تفتان در محل پروژه برگزار شد.

 در این بازدید و جلسه بر لزوم تأمین به‌موقع زیر ساخت‌ها  و تسریع در اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن در تفتان در دو فاز تأکید شد.  

شهنوازان فرماندار تفتان گفت: سهم این شهرستان از طرح نهضت ملی مسکن در دو فاز در حال اجراست. بهرام هاشم زهی مدیر راه و شهرسازی توضیحاتی ارائه کرد که از فاز اول طرح چهار هکتاری و فاز دوم ۲۰ هکتاری جهش مسکن شهرستان تفتان با توجه به آماده سازی توسط شهرداری و بازدید از جدول گذاری و خاکریزی و متولی ساخت آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌باشد با توجه به ضرورت ساخت و ساز و تحویل به موقع ساخت باید ۶۰ درصد احداث توسط بنیاد مسکن صورت گیرد

فاز اول ۴ هکتار که ۱۱۵ قطعه که ۹۲ درصد پروانه کار و وام ۳۵ میلیونی درخواست و ثبت شده است که عملیات ساخت شروع شده و فاز دوم ۲۰ هکتار و آماده سازی شروع شده و در ۲۹۴ قطعه بندی شده است

علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان ضمن تاکید به تسریع در روند اجرای طرح ملی مسکن از متولیان خواست به تعهدات خود نسبت به مردم و دولت عمل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • وجود ۴۷۵ نقطه پرتصادف در جاده های کشور
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان