Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@15:31:52 GMT

۵ ترفند برای داشتن مو‌های سالم

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۲۶۱۴

۵ ترفند برای داشتن مو‌های سالم

آفتاب‌‌نیوز :

احتمالاٌ همیشه به اینکه جنس موهایمان چگونه است فکر کرده‌ایم. خیلی از ما گفته‌ایم که ژنتیک ما تعیین می‌کند که چطور مویی داریم!

به گزارش healthline، این در حالی است که رژیم غذایی، آب‌و هوایی که در آن زندگی می‌کنیم، آلودگی که در معرض آن هستیم و رویکردمان در مراقبت از مو بسیار اهمیت دارد. اگر هنوز باور ندارید بهتر است بدانید که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند موی شما را ترمیم و سالم‌تر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروتئین

یک رژیم غذایی مناسب، عامل مهمی در سلامت مو و پوست سر است. مو‌ها در درجه اول از پروتئین تشکیل شده‌اند؛ بنابراین به ازای هر کیلو وزنتان حتما یک گرم پروتئین مصرف کنید.

حداقل مصرف پروتئین روزانه شما باید ۴۵ گرم باشد. از منابع خوب پروتئین برای شما مرغ، ماهی، گوشت قرمز بدون چربی، لوبیا، محصولات لبنی کم‌چرب و تخم‌مرغ است.

رژیم‌های غذایی که پروتئین کافی ندارند، می‌توانند منجر به ضعف، شکنندگی موها، از بین رفتن رنگ مو و همچنین ریزش مو شوند.

روی

کمبود روی می‌تواند باعث ریزش مو شود. برای مقابله با ریختن موهایتان از اجیل‌هایی مانند گردو، پنیر و بادام استفاده کنید. به وفور از سبزیجات، میوه‌ها و سالاد‌های برگ‌دار استفاده کنید.

آب تمیز و تصفیه شده را جدی بگیرید و بدن خودتان را از آب محروم نکنید. در صورتی که بدن شما از نظر فلز روی ضعیف باشد، می‌توانید از مکمل مولتی ویتامین استفاده کنید.

امگا۳،

افزایش میزان دریافت اسید‌های چرب امگا ۳ ممکن است باعث تحریک فولیکول‌های مو و غدد سبابه شود. اگرچه این کار باعث رشد مو‌های شما نمی‌شود، اما می‌تواند سلامت پوست سر را بسیار بالا ببرد.

امگا۳ در ماهیان آب سرد مانند سالمو، ساردین و شاه ماهی وجود دارد. منابع دیگر امگا۳، دانه کتان، ماست، سالاد و غلات است.

جنس موی خودتان را بشناسید

در مورد اینکه بهتر است موی خود را چند بار شامپو کنیم نظرات متناقضی وجود دارد. همه این‌ها به ترجیح شخصی و نیاز‌های فردی بستگی دارد: نوع و بافت مو، چند بار از محصولات استفاده می‌کنید و چه سطحی از فعالیت را دارید.

به عنوان مثال فردی که موی چربی دارد ممکن است هر روز نیاز به شامپو کردن داشته باشد، در حالی که فردی که مو‌های خشک دارد ممکن است به شامپوی کمتری نیاز داشته باشد.

توجه داشته باشید که از شامپوی مناسب خودتان استفاده کنید. شامپو‌هایی که سولفات دارند را مصرف نکنید و به خاطر داشته باشید که هزینه، لزوماً کیفیت محصول را نشان نمی‌دهد.

هنگام شستشو توجه کنید

هنگامی که مو‌های شما مرطوب است، سه برابر بیشتر از حالت عادی آسیب‌پذیر است. مو‌های مرطوب را بیش از حد با حوله مالش ندهید. برای جدا کردن مو‌ها از یک شانه پهن استفاده کنید و بیش از حد هم موی خود را شانه نکنید.

توجه داشته باشید که به اندازه کافی از محصولات برای موی خود استفاده کنید و از استفاده از آب بسیار گرم یا خیلی سرد خودداری کنید.

چند نکته نهایی
 هنگام خشک کردن مو، از کم‌ترین حرارت شروع کنید و به تدریج گرما را افزایش دهید.

 اجاره دهید موهایتان کم‌کم خشک شود و صبور باشید.

اگر مو‌های خود را رنگ می‌کنید بهتر است تا سه پرده دورتر از مو‌های خودتان باشد.

برای جلوگیری از خرد شدن موهایتان، هر ۱۰ الی ۱۲ هفته یک بار، موهایتان را کوپ کنید.

برای رشد مو و افزایش گردش خون، پوست سر خود را ماساژ دهید.

سوء مصرف الکل را ترک کنید.

رژیم‌های بسیار کم کالری برای مو‌های شما بسیار مضر هستند.

هورمون تیروئید خود را بررسی کنید که در سلامت مو‌های شما بسیار مؤثر است.

استرس بیش از حد برای سلامت مو خطرناک است.

رقیق‌کننده‌های خون و برخی از دارو‌های تجویزی قلبی، افسردگی، فشار خون و آرتریت روماتوئید نیز به سلامت مو صدمه می‌زنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مو سلامت مو استفاده کنید مو های شما سلامت مو موی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای هیچکدام از شهرها در وضعیت ناسالم قرار ندارد و تعداد ۲۳ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در هیچیک از کلانشهرها در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار ندارد، در حالی که روز گذشته شهر اصفهان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

در همین راستا، شرایط کیفی هوا امروز در ایستگاه کلانشهرهای تبریز با شاخص ۶۹، اصفهان با شاخص ۵۴، کرج با شاخص ۷۱، بوشهر با شاخص ۵۶، تهران با شاخص ۶۰، شهرکرد با شاخص ۵۶، مشهد با شاخص ۷۶، بجنورد با شاخص ۶۹، اهواز با شاخص ۶۴، زنجان با شاخص ۷۲، سمنان با شاخص ۶۱، زاهدان با شاخص ۶۸، اراک با شاخص ۶۰ و همدان با شاخص ۵۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته سیزدهم اردیبهشت، شهرهای تبریز، کرج، تهران، مشهد، زنجان، سمنان، زاهدان، قم، کرمان و اراک، در وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

قابل توجه است که امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای ارومیه با شاخص ۱۶، اردبیل با شاخص ۳۲، بیرجند با شاخص ۴۱، زاهدان با شاخص ۴۸، شیراز با شاخص ۳۷، قم با شاخص ۴۶، سنندج با شاخص ۴۲، کرمان با شاخص ۳۸، کرمانشاه با شاخص ۴۴، یاسوج با شاخص ۲۴ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای ارومیه، اردبیل،، بوشهر، شهرکرد، بیرجند، اهواز، سنندج، کرمانشاه، یاسوج و همدان، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای ایلام، قزوین، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ایلام، بجنورد، شیراز، قزوین، گرگان، رشت، ساری، بندرعباس و یزد بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم (قرمز) و ناسالم (نارنجی) ثبت نشدند، اما تعداد ۱۴ شهر سالم (زرد)، شمار ۱۰ شهر پاک (سبز)، هشت شهر بدون داده ثبت شدند، در حالی که روز گذشته یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۰ شهر سالم (زرد)، شمار ۱۰ شهر پاک (سبز) و تعداد ۱۰ شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750257

دیگر خبرها

  • شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • یسنا دختر ترکمن صحرا سالم پیدا شد
  • فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چند ترفند تربیتی کاربردی برای جلوگیری از لجبازی کودک