Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم با بیان این که در ۴۰ دانشگاه مراکز هدایت شغلی و کاریابی‌های تخصصی راه اندازی شده است، گفت: در کشور ما نظام‌های صلاحیت حرفه‌ای همانند نظام مهندسی و کانون وکلا مورد توجه قرار گرفته‌اند، لذا در دانشگاه‌ها نیز باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد و دانشجویان، خودشان را با نظام صلاحیت‌ها وفق دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر محمدسعید سیف در پنجاه و پنجمین اجلاس معاونین پژوهشی دانشگاه‌ها و روسای پژوهشگاه‌های سراسر کشور که امروز در دانشگاه شهید بهشتی و با حضور وزیر علوم برگزار شد، با اشاره به دوره‌های مهارت‌افزایی تشکیل شده برای دانشجویان گفت: تاکنون ۱۰۷ دوره در دانشگاه‌ها برگزار شده و تعداد ۳۲۵۶ نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت وجود دارد، گفت: یکی از این نگرانی‌ها موضوع اشتغال دانش‌آموختگان است که در این زمینه رصد اشتغال انجام می‌شود و ۸۵ دانشگاه به طور مستمر این رصد را انجام می‌دهند.

سیف، موضوع مهارت افزایی دانشجویان را یکی از موضوعات پیگیری شده در دفتر ارتباط با جامعه و صنعت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در حوزه ارتباط با صنایع برای بالابردن توانمندی شغلی دوره کارآموزی و کارورزی اقداماتی در حال انجام است. همچنین در ۴۰ دانشگاه مراکز هدایت شغلی و کاریابی‌های تخصصی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به موضوع صلاحیت حرفه‌ای، ادامه داد: موضوع دیگری که باید به میزان بیشتری به آن توجه کنیم، صلاحیت حرفه‌ای است. در کشور ما نظام‌های صلاحیت حرفه‌ای همانند نظام مهندسی و کانون وکلا مورد توجه قرار گرفته، لذا در دانشگاه‌ها نیز باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد و دانشجویان، خودشان را با نظام صلاحیت‌ها وفق دهند.

سیف در خصوص ایجاد فرصت‌های مطالعاتی، توضیح داد: فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی رشد خوبی داشته و در سال گذشته ۲۶۰ نفر از اعضای هیئت علمی در بخش‌های مختلف توانستند از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در پایان با اشاره به آمارهای قراردادهای ارتباط با صنعت گفت: در حال حاضر تعداد کل قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت ۸ هزار و ۷۱۰ قرارداد و مبلغ کل قراردادهای جاری ارتباط با جامعه و صنعت، ۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان است.

همچنین دکتر عبدالساده نیسی، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست، شبکه‌سازی و دیپلماسی علمی در سطح بین‌المللی را از سیاست‌های کلی این دفتر عنوان کرد.

وی ضمن معرفی شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا)، توضیح داد: این شبکه بانک اطلاعاتی تمام آزمایشگاه‌های کشور است و در این شبکه اطلاعات تجهیزات و پرسنل، وضعیت دستگاه‌های آزمایشگاه خدمات آزمایشگاهی، نحوه ارائه سرویس خدماتی، تعرفه و بخشی از خروجی آزمایش‌ها ثبت شده است.

دکتر نیسی با بیان این‌که خرید تجهیزات آزمایشگاهی متعدد و مشابه و هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات برای تمامی مراکز آموزشی و پژوهشی و فناوری کشور مقرون به صرفه نیست، گفت: بر همین اساس وزارت علوم پرداخت بخشی از هزینه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز پژوهشگران را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت علوم ارتباط با جامعه و صنعت مورد توجه قرار صلاحیت حرفه ای دانشگاه ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت