Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام گفت: کشورها خیلی سخت به ایران می‌آیند چون دستشان از مدال خالی می ماند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام به همراه حامی مالی رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ کیش، از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (یک‌شنبه - ا اسفندماه) در محل دفتر مشترک فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس این فدراسیون در ابتدا اظهار داشت: نگاه مثبتی به رشته‌های پرمخاطب این فدراسیون پدید آمده و حاشیه‌های رشته‌ها هم جذابیت داشته. قرار بود مسابقات کاپ آسیا را در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۲ اسفند در جزیره کیش داشته باشیم اما به‌دلیل مشکلات اسپانسرینگ و هم‌زمانی با یک نمایشگاه و پیک ششم اومیکرون، مجبور شدیم اسپانسر جدیدی را انتخاب کرده و کار را جلو ببریم.

وی در ادامه بیان داشت: فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش‌اندام بر اساس رتبه‌بندی‌ها، ششمین فدراسیون برتر دنیاست. هر ساله مسابقاتی برگزار می‌شود و ۶ مسابقه هم رنکینگ دارد؛ شامل مسابقات جهانی، بین‌المللی و قاره‌ای. مسابقات کاپ آسیایی بادی‌بیلدینگ جزو همان رنکینگی‌هاست. میزبان مسابقات فیتنس‌چلنج قهرمانی آسیا هستیم اما به‌لحاظ مجوز شورای برون‌مرزی برای بانوان، با توجه به ارتباطات‌مان با IFBB قهرمانی آقایان را برای نخستین بار حفظ کردیم.

نصیرزاده پیرامون استقبال از رقابت‌ها گفت: استقبالی هم که شده، مورد انتظار ما نبوده. ۱۰ سال پی‌درپی قهرمان جهان در چند رشته بوده‌ایم و دست خیلی از کشورها خالی می‌شود. سوریه، عراق، هند، روسیه، مکزیک، امارات، ارمنستان، روسیه و چند کشور اعلام آمادگی داشته‌اند. کره‌جنوبی، ژاپن و شرق آسیایی‌ها هم علاقه‌مند بوده‌اند.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام عنوان داشت: سال میلادی گذشته ما در رشته فیتنس‌چلنج، قهرمان تیمی شدیم و مدال‌های نقره و برنز را در بخش انفرادی کسب کردیم. فعالیت بانوان در بخش‌هایی به کارش ادامه می‌دهد و هماهنگی معاونت بانوان وزارت‌خانه را هم داریم. در رشته فیتنس‌چلنج چون باید مجوز شورای معاونین را می‌گرفت و نتوانستیم کسب کنیم، این رشته میزبانی‌اش به ما نرسید.

او در ادامه تاکید داشت: قول داده بودیم تمام رویداد را با عوامل بانو پیش ببریم اما چون نوع ارزیابی از بدن ورزشکار هم نبود، اتفاق رخ نداد. فعالیت فیتنس‌چلنج ممنوع نیست و برای اعزام برون‌مرزی هم نظر شورا طبق نظر وزارت‌خانه مثبت بوده.

نصیرزاده درباره مبلغ ورودی ورزشکاران گفت: بر اساس قراردادی که با IFBB داشتیم، حق‌السهمی می‌گیرند که ۲۰۰ یوروست. از این مبلغ ۵۰ درصد سهم کشور میزبان و بقیه برای فدراسیون جهانی‌ست. ۶۰ ورزشکار ایرانی و برخی قهرمانان را داریم که ورودیه‌اش را پرداخت می‌کنیم اما مبلغ سایر ورزشکاران، به نماینده IFBB پرداخت خواهد شد.

وی هم‌چنین اذعان داشت: برای اوورآل‌های رشته پرورش‌اندام، فیزیک، فیزیک‌کلاسیک و فیتنس نفری ۱۰۰۰ یورو جایزه ارزی و ۴ کارت هدیه خواهیم داد. ممکن است برخی اختلافات هم در کمیته فنی برای انتخابی‌ها پیش بیاید که به نظر خودشان بستگی دارد. نفرات اول و دوم دسته‌ها و قهرمانان جهانی و آسیایی هم با تصمیم و نظر کمیته فنی در مسابقات شرکت می‌کنند.

رئیس این فدراسیون در مورد حضور تیم کارگری گفت: در راستای تعامل و ارج نهادن به جامعه ورزش کارگری، نفرات اول مسابقات کارگری تحت عنوان تیم کارگری ایران در مسابقات کاپ آسیایی شرکت می‌کنند که مورد موافقت کمیته فنی هم بوده. ۶ تا ۷ نفر از آن‌ها با مسابقات قهرمانی کشوری خودمان هم‌پوشانی داشته‌اند. رقابت‌ها هم در تاریخ خودش برگزار می‌شود.

او در ادامه خاطرنشان داشت: کشورها خیلی سخت به ایران می‌آیند؛ علت اصلی‌اش به خالی بودن دست‌شان از مدال برمی‌گردد. این فضا که باشد، برای خارجی‌ها از لحاظ فنی توجیه ندارد که در رقابت‌ها شرکت کنند. ۴ کارت حرفه‌ای IFBB برای اوورآل‌ها و جایزه ارزی را درنظر گرفتیم که باعث جلب توجه شود. ترنسفر داخلی، هتلینگ و ویزا هم توسط ما پرداخت می‌شود تا حضورشان تقریبا رایگان باشد. مشکل عدم حضور ورزشکاران شاخص در همه رشته‌ها هست و کشتی هم از این قاعده مستثنی نبوده. بایستی ما هم برویم تا آن‌ها بیایند و در مسابقات عجمان‌کلاسیک حضور خواهیم داشت.

نصیرزاده در خصوص دوره‌های بین‌المللی برگزار شده و حاشیه‌های آن گفت: ۱۳ دی ۱۳۹۹ که رای اعتماد گرفتم، رئیس مجمع گفت که باید جلوی فروش مدارک مربی‌گری را بگیرم و تاکنون حتی یک مورد نمونه هم ارائه نشده. در رشته‌های زیرمجموعه ما که چند فدراسیون هم هستند که ما با آن‌ها هم‌کاری نداریم؛ ممکن است اتفاقات غیرقانونی رخ بدهد. برخی انجمن‌ها و مؤسسات هم چنین کلاس‌هایی می‌گذارند که ما تایید نمی‌کنیم. مدارک در اختیار ما اسم ندارد و فقط اسم افراد را در کارت‌های ضدجعل درج می‌کنیم.

وی در این رابطه تصریح داشت: این‌ها به فدراسیون مرتبط نیست و اگر پول دستی گرفته‌اند یا ۲ روزه مدرک داده‌اند، متوجه ما نیست. هیچ ابزار اجرایی برای برخورد با آن‌ها نداریم ولی چندین شکایت داشته‌ایم. تفاهم‌نامه همکاری با رئیس فدراسیون جهانی داشتیم تا مجوز آکادمی IFBB را بگیریم. نمی‌توانیم مدارک را چاپ کنیم؛ مدارک را در اسپانیا صادر می‌کنند و رجیستر می‌شود تا بر اساس پروتکل‌های فدراسیون جهانی، مدرکی صادر شود یا کلاسی برگزار شود. فدراسیون جهانی برای مدارج مربی‌گری شرایطی نداشته و نمی‌توان گفت مدارکی غیرقابل‌قبول است.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام ابراز داشت: ما گفتیم حتما افراد شرکت‌کننده باید مدرک درجه ۲ را داشته باشند و افراد دارای مدرک درجه ۳، پس از شرکت در سمینارها باید آزمون ورودی هم بدهند. برخی‌ها توجیه نیستند و آئین‌نامه‌ها را نمی‌خوانند. قبلا می‌گفتیم مدارک سایر آکادمی‌ها تایید نیست و با فدراسیون جهانی چالش هم داشتیم و تذکر جدی هم گرفتیم. مبلغ ۳۰۰ یورو بوده و کلیه وجوه به حساب ارزی فدراسیون واریز می‌شده و پول دستی نبوده؛ البته قیمت آن در IFBB ۸۵۰ یوروست.

نصیرزاده در ادامه گفت: برای رقابت‌های کاپ آسیایی در چند بعد با وزارت ورزش‌وجوانان هم‌کاری داشتیم؛ رایزنی‌هایی در بحث زیرساخت‌ها بوده و در اختیارمان قرار گرفته. هنوز مجموع افراد نهایی و مشخص نشده و برآیندمان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر است.

رئیس این فدراسیون در پاسخ به پرسش خبرنگار دانا مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی ورزشی در رقابت‌های جزیره کیش عنوان داشت: سعی کردیم حتی کشور آذربایجان را هم که دعوت کرده بودیم و ورزشکارش نیامد، رئیس فدراسیونش را داشته باشیم. حضور مسئولین موثر کشورها برای دیپلماسی ورزشی تاثیر زیادی خواهد داشت. امیدوارم علی‌رغم همه محدودیت‌ها امسال از این مسابقات استقبال شود.

وی در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار دانا مبنی بر ارائه پیام به شورای برون‌مرزی گفت: در شورای برون مرزی دفعه اول برای عجمان‌کلاسیک با رفتن ورزشکاران مخالفت شد، بعد از اتفاقات پاورلیفتینگ شورا سفت و سخت گرفته. وزارت‌خانه وقتی از قهرمان جهان حمایت خاصی نداشته و اولویت نبوده، هیچ پاداشی در کار نیست. اگر بگوییم به مسابقات نروید؛ به راحتی ویزا می‌گیرند و می‌روند. نمی‌توان به IFBB هم گفت که ورزشکاران از شرکت در مسابقات منع شوند. هم ابزار نظارتی و ماهیت فلسفی فدراسیون زیرسوال می‌رود و جایزه‌ای هم در کار نیست. وزارت ورزش‌وجوانان تا حدی قانع شد با دفاعیه‌های ما اما اگر تیمی بخواهد اعزام شود، با این سیاست فدراسیون که پول را از افراد برای اعزام بگیریم توسط وزارت‌خانه مخالفت شده. افراد را کم‌تر کردیم و خودمان هزینه اعزام دادیم. تاکنون از سوی شورا هم‌کاری دیده‌ایم و می‌بینیم.

نصیرزاده تصریح داشت: با هیچ‌کس عقد اخوت نداریم و ملاک ما عملکرد افراد است. ممکن است منتقدان‌مان را در مسیری کنارمان همراه کنیم و کارشان را قبول داشته باشیم ولی موافقان را هم اگر عملکرد خوبی نداشته باشند، برکنار می‌کنیم. فدراسیون در حال طی مسیر تعالی خودش قرار گرفته.

نصیرزاده در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار دانا درباره چالش‌های اساسنامه تیپ تصریح داشت: اساس‌نامه تیپ برای همه فدراسیون‌ها یکی هست و ما مثلا ۸ رشته ورزشی داریم که با والیبال فرق دارد و این چالش شده. از این رو درباره آئین‌نامه‌ها روز ۳شنبه تصمیم‌گیری می‌کنیم و فکر می‌کنم با توجه به شرایط، مجمعی عادلانه خواهیم داشت و به همه سهم داده‌ایم. فکر نمی‌کنم در IFBB و سایر فدراسیون‌های جهانی هم برای‌مان مشکلی پیش بیاید.

در ادامه این نشست هم حامی مالی مسابقات گفت: رونمایی از پیراهن مقدس تیم ملی با حمایت هولدینگ نویان را انجام می‌دهیم. خوش‌حالیم که خادم ورزشکاران هستیم و در پیشرفت ورزش تاثیرگذاریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام فدراسیون جهانی فیتنس چلنج وزارت خانه برون مرزی رقابت ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران

وزیر ورزش و جوانان از مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک ایران که موفق به کسب سهمیه المپیک شده است، تجلیل کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک کشورمان که اخیرا موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شد، امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با کیومرث هاشمی دیدار و گفتگو کرد.

الفتی، سومین ژیمناست تاریخ ایران در المپیک

 

هاشمی در این دیدار با ابراز خوشحالی از موفقیت اخیر ژیمناستیک کشور اظهار داشت: این موفقیت و کسب سهمیه می‌تواند شروعی باشد برای رشته‌هایی که شاید تا پیش از این هیچکس به موفقیت آن فکر نمی‌کرد و اینکه بتوانیم در رویدادهای مهم کسب مدال کنیم. با استعدادهایی که وجود دارد و زحماتی که مجموعه فدراسیون انجام داد توانستیم به این موفقیت برسیم.

وی افزود: مهدی الفتی با سهمیه‌ای که به دست آورد و مدالی که در بازی‌های آسیایی کسب کرد، نشان داد که اگر به این رشته‌ها توجه شود این استعدادها قطعا به افتخارات بزرگی دست پیدا خواهند کرد. حضور در المپیک یک افتخار برای کشورها و ورزشکار محسوب می‌شود و بهترین‌های دنیا در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه حضور در المپیک یک اتفاق بزرگ برای هر ورزشکار است اظهار داشت: آن چیزی که در ابتدا مهم است حضور این ورزشکاران به عنوان سفیران کشور در این رویداد است و در مرحله بعدی گرفتن نتیجه از این مسابقات مهم است. تا همین جا که این سهمیه به دست آمده یعنی ورزشکار توانسته شایستگی‌های خود را نشان دهد. از همه دوستانی که برای این رشته مادر تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم و همدلی همه دوستان منجر به کسب موفقیت می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان درباره وضعیت ژیمناستیک اظهار داشت: از ابتدا یک سیاست را سعی کردیم به فدراسیون‌ها انتقال دهیم و آن هم ایجاد آرامش در جامعه ورزش است. در شرایط آرامش است که ورزشکار و کادر فنی و مجموعه فدراسیون می‌توانند فعالیت کنند‌.

وی افزود: موفقیت ورزشکار باعث خوشحالی مردم می‌شود و خوشحالی مردم نیز یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است. سلایق و رفتارهای مختلف همیشه وجود دارد و اختلاف سلایق‌ها نباید منجر به ایجاد حواشی و لطمه خوردن به تیم ملی شود‌.

هاشمی اظهار داشت: آن چیزی که خواست جامعه ژیمناستیک و پیشکسوتان این رشته است که در سایه همدلی و ثبات این رشته بتواند به موفقیت‌های دوچندان دست پیدا کند. باید همگی به فضای آرامش کمک کنیم و حیف است که این موفقیت‌ها به هدر برود‌.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما حمایت از فدراسیون‌ها است و پیش‌بینی کرده‌ایم که ناوگان تجهیزات فدراسیون‌ها به روز شود. به فدراسیون‌ها اعلام کردیم که نیازهای اولیه را برای تجهیز کمپ‌های تیم ملی به ما اعلام کنند.

زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های وزیر ورزش از رشته ژیمناستیک اظهار داشت: ممنونیم که این فرصت به رشته ژیمناستیک داده شد. دوستان زیادی در مجموعه فدراسیون در کسب این موفقیت سهم دارند و با تلاش گروهی فدراسیون و کادر فنی امروز شاهد این اتفاق تاریخی و کسب سهمیه هستیم.

وی افزود: در این چند سال توفیقات بسیار خوبی برای ژیمناستیک ایران به دست آمد و همه هدف ما ایجاد همدلی و موفقیت این رشته مادر است که استعدادهای بیشماری در آن وجود دارند. همه این موفقیت‌ها باعث سرافرازی ژیمناستیک است و خوشحالیم که در اعتلای ورزش کشور سهیم بوده‌ایم.

وی ادامه داد: حضور هاشمی در موفقیت ژیمناستیک بسیار تاثیرگذار بوده است و خوشحالیم که با حضور او حال ورزش عوض شد؛ چون دغدغه ورزشکاران را داشتند. وزیر ورزش پیگیر وضعیت ژیمناستیک بود و این پیگیری باعث شد که الان شاهد این افتخار بزرگ برای ژیمناستیک باشیم.

مهدی الفتی ملی‌پوش تیم ژیمناستیک کشورمان در این جلسه با تقدیر از حمایت‌های وزارت ورزش اظهار داشت: خیلی خوشحالم که وزارتخانه و شخص وزیر توجه ویژه ای به رشته ژیمناستیک دارد و با این حمایت موفق شدم برای کشورم افتخار بزرگی را به دست آورم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش، مدیرکل حوزه وزارتی، سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک و رضا خیرخواه سرمریی تیم ژیمناستیک هنری نیز در این جلسه حضور داشتند.

در پایان این دیدار وزیر ورزش از مهدی الفتی به دلیل افتخاری که برای کشور به دست آورد تجلیل کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • قول باشگاه فولاد ‌خوزستان برای تشکیل تیم قایقرانی
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی