Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ الیزه شامگاه یکشنبه خبر دادند که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به وی اطمینان داده که نظامیان روس پس از پایان رزمایش، از بلاروس باز میگردند.

رسانه‌های روس نیز خبر دادند که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز روز دوشنبه گفت‌وگوی تلفنی درباره بحران اوکراین خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ الیزه فرانسه اضافه کرد که طی ساعت‌های آینده گفت‌وگوی تلفنی میان ماکرون با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان انجام خواهد شد.

کاخ کرملین روسیه نیز ساعتی پیش خبر داد که  رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور فرانسه از تلاش‌های ناتو برای انتقال تسلیحات به اوکراین انتقاد کرده و گفت که این اقدام ناتو کی‌یف را تشویق خواهد کرد تا درگیری‌ها در دونباس را با توسل به زور حل کند.

تنش‌ اوکراین و کشورهای غربی با روسیه، در سال‌های گذشته به خصوص بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به شدت افزایش پیدا کرده است. این شبه جزیره پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن گروه‌های متمایل به روسیه در شرق اوکراین بعد از یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

کرملین با توجه به درگیری‌های روزهای اخیر در منطقه دونباس در شرق اوکراین عمیقاً نگران شعله‌ور شدن اوضاع در اوکراین است و آن را از نزدیک زیر نظر دارد

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: الیزه ماکرون رئیس جمهور روسیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار پوتین نسبت به مداخله خارجی در سیاست‌های روسیه پوتین با نامزدهای رقیب خود دیدار كرد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند