Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@06:57:21 GMT

نزدیک شدن دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۳۰۶۶

نزدیک شدن دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق بعد از ظهر امروز یکشنبه میزبان اسماعیل احمدی مقدم، رئیس دانشگاه دفاع ملی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه وی بود. پایگاه خبری ناس نیوز گزارش داد، طرفین در این دیدار، روابط ایران و عراق و راههای توسعه آن از رهگذر همکاری مشترک در زمینه‌هایی را بررسی کردند که به سود منافع دو کشور و ملت دوست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الاعرجی با بیان اینکه روابط بین تهران و بغداد، راهبردی و تاریخی است، گفت: «باید از تجربه‌های بین دو کشور استفاده کنیم... توافق ایران و عربستان، برای منطقه و جهان اهمیت دارد». وی با تأکید بر اینکه، عراق، حامی این توافق است، خاطر نشان کرد، بغداد خوش‌بین است که دور پنجم این مذاکرات به زودی در عراق برگزار شود.

 این مقام عراقی درباره توافقنامه ۱۹۷۵ الجزایر هم گفت که این توافق بسیار مهم است و باید آن را عملیاتی کرد؛ به نحوی که این مسئله برای دو کشور همسایه سودمند است، ولی اقدامات حقوقی باید برای فعال کردن آن، صورت گیرد. رئیس دانشگاه دفاع ملی جمهوری اسلامی ایران هم تأکید کرد که تهران آماده است در راستای منافع مشترک دو کشور، با عراق همکاری و تبادل تجربه داشته باشد.

در همین ارتباط، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه شنبه از احتمال برگزاری دور پنجم مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران خبر داد. بن فرحان گفت که عربستان سعودی، منتظر دور پنجم مذاکرات با ایران است، «هر چند تا کنون، هیچ پیشرفت بنیادینی [در روند مذاکرات] صورت نگرفته است»

منبع: فارس

کد خبر: 1130602 برچسب‌ها ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ایران دور پنجم دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد

به گزارش همشهری آنلاین، یک رسانه عبری زبان فاش کرد، حضور بلینکن در ریاض برای سازش عربستان انجام گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در شماره امروز دوشنبه خود در گزارشی در رابطه با حضور وزیر خارجه آمریکا در ریاض اعلام کرد، بلینکن تلاش زیادی برای پیشبرد روند سازش در بخش عربستانی آن دارد.

به نوشته این رسانه توافق سازش با عربستان در نقاط پایانی خود قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه سبفر خود را به خاور میانه آغاز کرد، این سفر در شرایط بسیار سرنوشت سازی انجام می‌شود که در آن امکان تحقق گشایش در روند توافق مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس بسیار پررنگ شده است.

او صبح امروز به عربستان سعودی رسید و با مسئولین عالی رتبه کشورهای عربی و اروپایی برنامه‌های روز بعد از پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد و در عین حال تلاش‌هایی را برای پیشبرد ابتکار آمریکا برای توافقنامه سازش بین ریاض و تل‌آویو را هم ادامه داد، وزیر خارجه آمریکا در این زمینه اعلام کرد، توافق در آستانه به نتیجه رسیده است اما در حال حاضر نیازمند موافقت اسرائیل با راه حل دو کشوری هستیم.

کد خبر 848213 منبع: تسنیم برچسب‌ها آنتونى بلينكن اسرائیل خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!