Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - یکی از موارد درخواست‌های فرا قانونی ، موضوع مطالبات نرخ تسعیر ارز کارکنان مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش است.

در بند (۵) اصلاحیه آیین‌نامه «فوق‌العاده اشتغال خارج از کشور مستخدمان دولت جمهوری اسلامی ایران» مورخ ۲۱‏/۴‏/۱۳۸۴، متن زیر اضافه شده است:

"برای ارز‌هایی که پس از تاریخ یاد شده به وجود آمده‌اند، ملاک محاسبه، نسبت آن با ارز‌های معتبر در زمان پیدایش و رواج براساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ اجرای این تبصره برای ارز‌های به وجود آمده، تاریخ ابلاغ این تصویبنامه خواهد بود. "

مطابق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی، نرخ یورو و دلار «در زمان پیدایش و رواج یورو» به ترتیب ۱،۵۴۹و ۱،۷۵۵ ریال بوده است. بنابراین ملاک محاسبه فوق‌العاده اشتغال کشور، حاصلضرب نسبت به دست آمده در نرخ پایه یورو، به میزان ۶۰،۰۵ است. این درحالی است که تنها وزارت آموزش و پرورش، مغایر با مصوبه دولت، ملاک محاسبه را از زمان مصوبه ۲۱‏/۴‏/۱۳۸۴ لغایت ۳۱‏/۶‏/۱۳۹۵، نرخ یورو در زمان پیدایش (یعنی ضریب تبدیل ۷۹.۵۱) قرارداده‌است.

دولت سیزدهم از آغاز فعالیت با حجم مطالبات سنگین به جای مانده از بی عملی دولت قبل مواجه شد. ۵۳۵ هزار میلیارد تومان اوراق، ۶۰ هزار میلیارد تخصیص بدون اعتبار در خزانه و حجم بالای مطالبات اقشار مختلف از جمله بازنشستگان، فرهنگیان و دیگر اقشار تنها بخشی از انبوه مطالبات بر جای مانده است.

دولت اعتقاد دارد اداره کشور به شیوه گذشته یعنی استفاده از منابع بانک مرکزی برای جبران هزینه‌ها تنها منجر به رشد بیش از پیش نقدینگی و نرخ تورم می‌شود؛ کما اینکه در اثر همین شیوه اشتباه نقدینگی از مرز ۴ هزار هزار میلیارد تومان عبور و بزرگترین تورم نیم قرن اخیر رقم خورد.

از سوی دیگر دولت تلاش کرده با مدیریت هزینه‌ها و افزایش درآمد‌ها از طریق بهبود صادرات و مقابله با فرار مالیاتی مطالبات برجای مانده از قبل را به مرور پرداخت کند؛ کما اینکه کل مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها به مبلغ ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان طی ماه‌های اخیر پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در روزهای پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برندهای لوازم خانگی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: قیمت لوازم خانگی افزایشی شد؟

اما محمود سیجانی، درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

کد خبر: 1228356 برچسب‌ها لوازم خانگی

دیگر خبرها

  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!