Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@19:11:09 GMT

انتقاد پوتین از ترغیب کی‌یف به نظامی‌گری

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۳۳۰۶

انتقاد پوتین از ترغیب کی‌یف به نظامی‌گری

رئیس‌جمهور روسیه از اقدام ائتلاف ناتو در ارسال سلاح‌های پیشرفته به اوکراین و ترغیب این کشور به نظامی‌گری انتقاد کرده است.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا عصر یکشنبه گفت که «جو بایدن» است در هر زمان با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کند. او گفت مهم است که از بروز جنگ جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن علی‌رغم بیان اینکه آمریکا به همراه متحدانش یک بسته تحریمی علیه روسیه آماده کرده گفت که اعمال این تحریم‌ها قبل از آغاز حمله روسیه به معنای از دست رفتن بازدارندگی در برابر این کشور خواهد بود.

تماس پوتین و مکرون

بعد از اظهارات بلینکن، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد پوتین در گفت‌وگوی تلفنی با «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه از تلاشهای ناتو برای ارسال سلاح به اوکراین و همچنین اقدام ناتو در ترغیب اوکراین برای توسل به راهکارهای نظامی انتقاد کرده است.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای گفت که پوتین به مکرون گفته قصد دارد نیروهای نظامی روسیه را از بلاروس خارج کند. الیزه همچنین گفته انتظار می‌رود در ساعت‌های آینده، مکرون، بایدن و صدراعظم آلمان گفت‌وگو کنند.

تماس رهبران فرانسه و اوکراین

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند مکرون بعد از گفت‌وگوی تلفنی با پوتین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تماس تلفنی برقرار کرده که این تماس ۱۰۵ دقیقه به طول انجامیده است.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرده که این گفت‌وگوی تلفنی یک روز بعد از آن انجام شده که زلنسکی به مکرون گفته بود که اوکراین به آنچه «اقدامات تحریک‌آمیز» روسیه خوانده شده واکنش نشان خواهد داد.

زلنسکی خواستار تلاش‌ها برای آتش‌بس فوری شده است. او به مکرون گفت: «ما از تقویت روند صلح حمایت می‌کنیم. ما خواستار تشکیل جلسه فوری "گروه تماس سه‌جانبه" هستیم.» اشاره زلنسکی به گروهی است که اوکراین، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا را شامل می‌شود.

ادعای رئیس پنتاگون

پس از این تماس‌های تلفنی، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد در صورت حمله روسیه به اوکراین، حجم وسیعی از نیروهای روسیه به سرعت برای تصرف کی یف به سمت این شهر حرکت خواهند کرد. او وضعیت را «بسیار بسیار خطرناک» توصیف کرد.

لوید آستین گفت: «شاهد تجمع شمار زیادی تانک و خودروهای زرهی در آنجا (مرز اوکراین) هستیم. شاهد آن هستیم که توپخانه‌ها و نیروهای راکتی آنجا مستقر شده‌اند که وضعیت را بسیار بسیار خطرناک می‌کند.»

تمدید رزمایش روسیه و بلاروس

همزمان با این تحولات شبکه خبری راشاتودی گزارش داد که بلاروس و روسیه تصمیم گرفته‌اند به دلیل افزایش در فعالیت‌های نظامی، رزمایش نظامی مشترک خودشان را تمدید کنند. رزمایش مشترک روسیه و بلاروس با عنوان «عزم اتحادیه (روسیه و بلاروس) که از تاریخ ۱۰ فوریه آغاز شده قرار بود یکشنبه به پایان برسد.

 موافقت روسیه با نشست «گروه تماس سه جانبه»

یک مقام فرانسوی، پس از رسانه‌ای شدن تماس تلفنی پوتین و ماکرون گفت سران دو کشور توافق کرده‌اند نشست سه‌جانبه میان اوکراین، روسیه و سازمان همکاری و امنیت اروپا روز دوشنبه برگزار شود.

تحولات اوکراین در روزهای اخیر شتابی مضاعف به خود گرفته و توجه بسیاری از ناظران مساُئل بین‌المللی را معطوف شرق اروپا کرده است.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و سایر مقام‌های این کشور در روزهای گذشته بارها ادعاهای مقام‌های کشورهای غربی درباره قصد مسکو برای حمله به اوکراین را رد کرده و گفته‌اند خواستار جنگ نیستند.

با این حال، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که امروز یکشنبه نشستی با اعضای تیم امنیتی خود داشت مدعی شده که پوتین تصمیم خودش را برای حمله به اوکراین گرفته است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت روسیه کیف ایالات متحده آمریکا امانوئل مکرون ولودیمیر زلنسکی سازمان همکاری و امنیت اروپا رئیس جمهور آمریکا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش راشاتودی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تایید کرد که کمک‌های آمریکا در آینده نزدیک وضعیت اوکراین را تغییر نخواهد داد.

طبق گزارش فایننشال تایمز سالیوان اشاره کرد که همچنان انتظار دارد ارتش روسیه در پیشروی در خاک اوکراین در آینده نزدیک موفق شود.

به گفته سالیوان «انجام یک ضدحمله جدید از سوی اوکراین قبل از سال ۲۰۲۵ ضروری نیست.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که حمله جدید اوکراین تا حد زیادی به موافقت کنگره و کاخ سفید برای ارسال بسته‌های کمکی جدید بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: کمک‌های دریافتی کی یف به تحکیم موقعیت ارتش اوکراین در جبهه جنگ کمک می‌کند و راه را برای عملیات‌های جنگی آینده هموار می‌کند.

در ۲۴ آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونی را برای ارائه کمک‌های اضافی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین برای ادامه رویارویی با روسیه امضا کرد.

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین اعلام کرد که نیرو‌های روسی در حال بهبود مواضع خود در منطقه عملیات ویژه نظامی هستند و کمک آمریکا به اوکراین این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود. تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین