Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیل گیتس: یک بیماری همه‌گیر جدید خواهیم داشت!

مدیر عامل شرکت ماکروسافت در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ:خود ویروس کرونا، به‌ویژه گونه‌ای به نام «اُمیکرون»، نوعی واکسن است و ایمنی در بدن مبتلایان ایجاد می‌کند و نسبت به ما و واکسن‌ها، مصونیت بهتری در جمعیت مردم جهان ایجاد کرده است.ما یک بیماری همه‌گیر دیگر خواهیم داشت و دفعه بعد یک پاتوژن متفاوت خواهد بود.در حالت ایده‌آل، ما از شر خانواده‌ ویروس‌های تنفسی از جمله خانواده آنفلوآنزا و خانواده کرونا خلاص می‌شویم./تسنیم

تلاش برای سوء قصد به مسجد جمکران ناکام ماند

حدود ساعت ۴ بامداد امروز یکشنبه، یکم اسفندماه یک تریلر درب۶ مسجد مقدس جمکران را شکست و وارد محدوده این مکان مقدس شد!این کشنده هوو بعد از تخریب در و ورود به محوطه، منحرف و متوقف شده و راننده تریلر که در خودرو مقداری بنزین نیز به همراه داشته، با ورود به موقع خدام و حراست مسجد دستگیر شد.زائران و مجاوران به خارج از صحن صاحب‌الزمان هدایت شدند و بلافاصله امنیت کامل در این صحن جمکران برقرار شد.راننده مذکور هم‌اکنون در بازداشت پلیس است و بررسی اولیه نشان می‌دهد در هنگام حادثه دارای حالت طبیعی نبوده است/ فارس

نادران: حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود، صادرات نفت پیش‌بینی شده در بودجه ممکن نیست

نماینده تهران:طبق درآمد پیش بینی شده در لایحه بودجه، صادرات نفت ما در سال آینده باید به ۲.۷ میلیون بشکه در روز برسد.اما اساساً این ظرفیت در شرکت ملی نفت ایران برای صادرات وجود ندارد و حتی اگر تحریم ها برداشته شود باز نمی توانیم این حجم را صادر کنیم.لازم است لایحه را برگردانیم تا دولت، کمیسیون تلفیق و هیات رئیسه در رابطه با آن تدبیری بیندیشند تا واقع بینانه تنظیم شود.

شافعی: اگر به خاطر اظهااتم بخواهند با اتاق تسویه حساب کنند استعفا می‌دهم

غلامحسین شافعی در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: ما در هیئت رئیسه مشروعیت خود را از هیئت نمایندگان می‌دانیم. من در اظهاراتم‌ در یک جلسه خصوصی مسائلی را مطرح کردم تا هشداری نسبت به ضعف‌ها باشد. وی افزود: اگر شیوه رایج این باشد که برای برخورد با من بخواهند با حیثیت و جایگاه اتاق برخورد کنند و نقش‌های بزرگ را در همراهی با نظام، دولت و مجلس، ارائه مشورت‌های جدی به رهبری و سران قوا و دستگاه‌های کلیدی سیاست‌گذار اقتصادی و نقش مشورتی آن را در نظام و کارهای عظیم تحقیقاتی، اجتماعی و انتشاراتی آن را نادیده بگیرند و با اتاق تسویه حساب صورت بگیرد. و همانطور که در بسیاری از رسانه‌ها به این موضوع پرداخته شد که من باعث شدم به اتاق بازرگانی لطمه وارد شود، از همین روی در جهت حفظ کیان اتاق و اعتبار فعالان اقتصادی دارای شرافت حرفه‌ای، عاشق و فداکار برای این مرز و بوم آماده کناره گیری از این سمت هستم.

واکنش وزیر ارشاد به حواشی جشنواره فیلم فجر: فضای عفیفانه‌ای در جشنواره حاکم بود

محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) مهمان گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بود و از کم کیف برگزاری جشنواره فجر در سینما، تئاتر و موسیقی گفت. وی در ابتدای این برنامه درباره تغییرات در سازمان سینمایی و سیاست‌های جدید در حوزه تولید فیلم گفت: فرآیند تولید فیلم از صدور مجوز و ساخت حدود یک سال طول می‌کشد. رئیس سازمان سینمایی، خزاعی یکی از تهیه کننده‌های انقلابی سینما است که در این عنوان شغلی گذاشتیم. داورهای این دوره جشنواره شناخته شده بودند و با شعارهای آگاهی و امید کار خود را آغاز کردند. به گفته وزیر فرهنگ، در نهایت داوران ۲۲ فیلم را برای سودای سیمرغ انتخاب کردند که پنج فیلم در حوزه دفاع مقدسی داشتیم. بهترین فیلم در این دوره جشنواره فیلم اولی «موقعیت مهدی» بود. فیلم «ضد» هم درباره شهدای هفتم تیر بود. اسماعیلی درباره حواشی به وجود آمده پیرامون جشنواره فیلم فجر توضیح داد: محاسن و ویژگی‌های مثبت جشنواره فجر به بزرگان‌ منتقل نشده است که این ایراد خود ماست. امسال فضای عفیفانه‌ای در جشنواره فیلم فجر حاکم بود و هرکسی از نزدیک این را شاهد بود از ما و عوامل برگزارکننده تشکر می‌کرد. برخی حرف‌های غلطی هم در جشنواره زده شد که از نظر ما محکوم بود.

قاچاق سوخت از بندرعباس با لوله‌ای در دل دریا!

جانشین مرزبانی هرمزگان گفت: با تلاش مرزبانان پایگاه دریابانی بندرعباس و همکاری عوامل انتظامی شهرستان، خط لوله ۴ کیلومتری انتقال سوخت قاچاق کشف شد. سردار عبدالله لشکری صبح امروز (اول اسفندماه) با اعلام این خبر اظهار کرد: این خط لوله که توسط قاچاقچیان در زیر ماسه ها و آب دریا پنهان شده بود، با انجام عملیات اطلاعاتی در سواحل سورو کشف شده است. جانشین مرزبانی هرمزگان با بیان اینکه قاچاقچیان با استفاده از این خط لوله، سوخت را از ساحل به شناورهای متخلف منتقل می کردند، اضافه کرد: اکنون خط لوله مذکور از زیر ماسه ها و آب دریا بیرون کشیده و مسیر انتقال سوخت قاچاقچیان قطع شده است.

فائزه هاشمی: جرمم «دختر رفسنجانی بودن» است

فائزه هاشمی: یاسر هیچ وقت باشگاه سوارکاری نداشت. می‌گفتند اسب‌های من روزی ۳۰۰ هزار تومان پول پوست هندوانه‌شان است، در حالی که من هیچوقت اسب نداشتم. این‌ها شایعات است. یاسر یک اسب داشت که ترکمنستان به بابا هدیه داده بود. یاسر هم آن را در باشگاه گذاشته بود و خودش و دیگران استفاده می‌کردند. خیانتی که در زمان آقای مهرعلیزاده به ورزش زنان شد، در زمان آقای احمدی‌نژاد نشد. در زمان آقای گودرزی وقتی تقاضای وقت برای گفتگو می‌کردیم، قبول می‌کردند و نظراتمان را می‌دادیم، اما نتیجه نداشت. در کل منتقد آقای گودرزی و شدیدتر از آن آقای سلطانی‌فر بودم. آقای علی‌آبادی گفته بود احمدی نژاد گفته فائزه هاشمی در فدراسیون کار سیاسی می‌کند و باید آن را تعطیل کنید. ما هیچ وقت کار سیاسی نکردیم، اما آقای احمدی نژاد دشمن آقای هاشمی و خانواده‌اش بود. آقای خاتمی سنگ‌اندازی نمی‌کرد، حتی برای ما بودجه پیش‌بینی کردند و راحت مسابقات را برگزار کردیم. سنگ‌اندازی نداشتیم، اما مهربانی هم ندیدیم، یعنی این‌گونه نبود که همراه ما باشند و تشویق‌مان کنند. همه چیز به تلاش خود ما بستگی داشت که باید کار‌ها را انجام می‌دادیم. اگر در سیاست نبودم و اتفاقات سال ۸۸ پیش نمی‌آمد، باز هم فدراسیون بسته می‌شد. چون آقای احمدی‌نژاد خیلی چیز‌ها را تعطیل کرد. همه که در آن جریانات نبودند. مگر بقیه را تحمل کرد؟ دانشگاه آزاد را نابود کرد و تمام مدیران دوران آقای خاتمی را کنار گذاشت. تازه من دختر آقای هاشمی بودم و جرمم از همه سنگین‌تر بود. اگر سیاسی نبودم که فدراسیون تا آن حد رشد و پیشرفت نداشت. در کشور‌های در حال توسعه دنیا رجل سیاسی یعنی مردان و زنان سیاسی در بخش‌های بزرگ ورزش قرار می‌گیرند و جریانات را جلو می‌برند.

طعنه سنگین مجری تلویزیون به طرح «صیانت»

محمد دلاوری، مجری صداوسیما در توئیتی به تلاش بی وقفه برخی نمایندگان مجلس برای تصویب طرح محدودیت اینترنت واکنش نشان داد.وی در این باره نوشت: ‏بهترین وقت برای قصه ‎صیانت همین حالاست، وضع معیشت و اعصاب مردم که عالی است، ‎اینستاگرام و ‎واتساپ هم که چاکرتان هستند، لب تر کنید دفترشان را دور میدان ونک باز میکنند و نیازی به کند کردنشان نیست، این همه حکمرانی مدبرانه اذیتتان نمیکند؟

کارشناس سیاسی: توافق وین تا 2023 اعتبار دارد

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: به نظر نمی رسد عمر سند وین بیش از عمر برجام باشد بنابراین زمان بندی های مندرج در این سند نیز کوتاه مدت است.اخبار حکایت از آن می کند که احیای برجام نزدیک است اما به نظر می رسد نحوه و مراحل اجرای آن با گذشته تفاوت هایی دارد.قاسم محبعلی درباره تفاوت های برجام روحانی با برجام رئیسی گفت: متن توافق به لحاظ محتوا نمی توان گفت خیلی تغییر کرده است ولی این سندی که تنظیم شده و قرار است توافق نهایی روی آن انجام شود، می تواند یک متمم و تغییراتی برای اجرای برجام باشد.وی افزود: از آنجا که متن سند وین هنوز منتشر نشده، نمی توان درباره اش اظهارنظر دقیقی انجام داد اما به نظر می رسد تفاوت های کوچکی با برجام داشته باشد. البته نمی توان بیان کرد «این سند نسبت به برجام پیشرفته تر است یا به نفع ایران تنظیم شده یا به نفع آمریکا».این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به پایان عمر برجام تا سال 2023، یادآور شد: به نظر نمی رسد عمر سند وین بیش از عمر برجام باشد بنابراین زمان بندی های مندرج در این سند نیز کوتاه مدت است. ضمن آنکه لغو تحریم ها از سوی آمریکا و بازگشت ایران به تعهدات برجامی گام به گام خواهد بود بنابراین اجازه فروش نفت ایران در بازه های کوتاه مدت تمدید می شود.

توصیه رئیس دولت اصلاحات به تشکیل چند حزب فراگیر

محمود صادقی گفت: ممکن است یک نوسازی تشکیلاتی در جبهه اصلاحات لازم باشد. توصیه آقای خاتمی نیز این بوده است که ادغام‌هایی صورت بگیرد و چند حزب گسترده‌تر و فراگیرتر با ادغام احزاب کوچکتر انجام شود و از سوی دیگر فعال‌ترشدن تشکیلات جبهه اصلاحات در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها نیز مدنظر است.

واکنش علی مطهری به حواشی جشنواره فیلم فجر

مطهری در مطلبی واکنش های تند به حواشی جشنواره فیلم فجر و سخنان نویسنده فیلم‌نامه «نمور» را نقد کرد.مطهری در این باره نوشت: سخن خانم معراجی نویسنده فیلم‌نامه «نمور» در جشنواره فیلم فجر مبنی‌بر این‌که «اگر زن و مردی عاشق هم باشند و بچه‌دار شوند به‌نظر من فرزند آنها حلال‌زاده است» که بعداً گفتند منظور من نفی عقد ازدواج نبود، واکنشهایی از طرف برخی علما و امامان جمعه داشت که بیشتر، از این سنخ بود که چرا کسی به دهان او نکوبید.این نوع پاسخ دادن زیبنده عالمان دین نیست. نگاهی به کتابهای آیت‌الله مطهری درباره حقوق زن بکنید تا ببینید ایشان چگونه این‌گونه شبهات را با استدلال جواب داده‌اند.پاسخ آنچه از خانم معراجی نقل‌شده این است که گذشته از مغایرت این روش با شریعت، این روشِ تشکیل خانواده کلاهی است که بر سر زنان گذاشته می‌شود زیرا در عقد ازدواج، گذشته از مهری که نشانه احترام به زن است، تعهداتی بر دوش مرد قرار داده می‌شود که ضامن آسایش زن است. علاوه‌براین، آن عشق‌ها معمولاً پایدار نیست و نمی‌تواند جای تعهد ازدواج را بگیرد.

آصفری: برای اسرائیلی ها ضیافتی تدارک دیده ایم

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر، نوشت: ‌«چهل دقیقه پرواز اطلاعاتی عملیاتی ‎پهپاد حسان حزب الله در عمق ۷۰ کیلومتری خاک ‎فلسطین اشغالی بار دیگر هیمنه پوشالی ‎گنبد آهنین را فروریخت و لرزه بر تن صهیونیست ها انداخت. این تنها گوشه ای بود از ضیافتی که برایتان تدارک دیدیم.»

کنایه رسایی به انتقادات از حواشی جشنواره فجر

حمید رسایی، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس با انتشار توئیتی به انتقادات سریالی ائمه جمعه به سخنرانی یک نویسنده در جشنواره فیلم فجر واکنش کنایه‌آمیزی نشان داد.حمید رسایی در توئیتر نوشت: «پشت صحنه اعلام موضع دلسوزانه اما سریالی برخی تریبون‌های مذهبی درباره حواشی جشنواره فیلم فجر که وزارت ارشاد و دبیرخانه جشنواره از همان ابتدا به مسبب آن تذکر داده‌اند، به یک اتاق عملیات روانی بر‌می‌گردد تا حواشی فایل صوتی را به حاشیه ببرد.»

پناهیان: برجام به نظام تحمیل شد

علیرضا پناهیان گفت: برجام در دولت گذشته به نظام تحمیل شد و اما امروز به دنبال توافقی عزتمندانه هستم.حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با اشاره به اینکه دولت به دنبال دستیابی به توافقات عزتمندانه است، تاکید کرد: امروز اگر شاهد تلاش دولت برای رسیدن به توافق عزتمندانه و موفق هستم به دلیل کم توجه‌ای ها در دولت گذشته است.وی یاداور شد: دولت قبل با اسرار بر مفید بودن برجام ان را به نظام تحمیل کرد در حالیکه هیچگونه شیوه اجرایی درستی نداشت.این کارشناس مذهبی تصریح کرد: دولت گذشته فقط نظام و کشور را متعهد کرده بود در حالیکه دیگر کشورها تعهدی نداشتند و مشاهده کردیم که چگونه از انجام کارها شانه خالی کردند.حجت الاسلام پناهیان افزود: اما امروز تیم دولت به دنبال استفاده کردن درست از برجام است تا منفعتی برای کشور و نظام داشته باشد.وی تصریح کرد: برجام گذشته به کشور خسارت زده اما امروز به دنبال برجام و توافقی هستم تا کم توجه‌ای های گذشته جبران شود و برای رسیدن به توافقی خوب تلاش می‌کنیم.حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه دولت قبل به طور دست و دلبازانه برجام را امضا کرده بود، گفت: شرایط خود را برای موافق جدید اعلام کردیم و تا زمانیکه شرایط پذیرفته نشود توافقی نیز وجود نخواهد داشت.

جعفرزاده ایمن آبادی: مجلس واقعا خواب است

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده ادوار مجلس گفت: مجلس درگیر سگ و گربه مردم، اینترنت و انتخاب اسم کودکان است. امارات اعلام کرده هر کس در ایران کارخانه داشته‌باشد و به این کشور مهاجرت کند زمین مجانی دریافت می‌کند. ما هم می‌گوییم هر کس ۴ بچه به دنیا بیاورد زمین مجانی می‌گیرد. امارات تولیدکننده ما را ترغیب به مهاجرت می‌کند و ما در حال تشویق به مصرف کننده بودن و زایمان هستیم.

هیچ اصلاحاتی در این 24 سال اتفاق نیفتاده است

قوامی در واکنش به اینکه بنابراین اگر راهی بود خاتمی توانایی لیدری جریان اصلاحات را داشت، خاطرنشان کرد: بله به همین صورت است. از زمان هشت ساله ریاست جمهوری خاتمی، هشت سال هم احمدی‌نژاد و هشت سال هم روحانی، که دولت را در دست داشت، در طول این 24 سال، اصلاحات در هیچ‌ یک از عرصه‌های حاکمیتی اتفاق نیفتاد.او در پایان یادآور شد: به عبارت دیگر طی 24 سال گذشته، نه قانون اساسی اصلاح شد، نه روابط ما با دنیا اصلاح شد، علاوه بر این نه از لحاظ فرهنگی و نه از لحاظ سیاسی اصلاحاتی صورت نگرفت و روز به روز درها بسته‌تر شد، مخصوصاً در بحث انتخابات ریاست‌جمهوری این دوره همه مشاهده کردید که چه اتفاقی افتاد. از انتخابات دوره هفتم مجلس به این طرف مشخص است که روز به روز سایه نظارت استصوابی سنگین‌تر می‌شود و اینکه دیگر امیدی به اصلاحات نیست.ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌ طلب، در واکنش به اظهارات محمدرضا خاتمی مبنی بر این اینکه محمد خاتمی اعلام کرده که وارد صحنه سیاسی نخواهد شد، گفت: در بحث اصلاحات نکته حائز اهمیت این است که مردم طالب اصلاحات هستند و این قضیه، شامل اکثریت مردم است.

گمانه‌زنی «عباس عبدی» درباره پشت پرده کُندی اینترنت

عباس عبدی نوشت: کُندی اینترنت به خاطر اجرای بی‌سروصدای «طرح صیانت» پیش از «تصویب قانون» است.عباس عبدی، تحلیلگر مسائل اجتماعی، در یادداشتی نوشت: در جریان انتخابات ۱۴۰۰ نامزدهای انتخاباتی به‌طور معمول قول‌ها و وعده‌هایی می‌دادند. قابل انتظار است که برخی وعده‌ها مبهم یا حتی فراتر از ظرفیت وعده‌دهنده یا واقعیات باشد، ولی اگر وعده‌های روشن و قابل اجرایی دادند که در عمل نه تنها به سوی تحقق آن حرکت نشد که خلاف آن وعده رخ دهد، در این صورت آنها را چگونه باید تحلیل کرد؟ برای نمونه وعده‌هایی درباره بورس و رونق آن داده شد که اکنون خلاف آن در جریان است.
این وعده‌ها را چگونه می‌توان تحلیل کرد؟ آیا دروغ بود یا صادقانه و ناشی از بی‌اطلاعی نسبت به بورس؟ یا نمونه دیگر و مهم‌تر اینترنت بود. آقای رییسی در جریان انتخابات و درباره اینترنت نکاتی را گفتند که دو نمونه روشن آن چنین است: «من از بچه‌ها در خانه سوال می‌کنم؛ دارید گیم بازی می‌کنید، چقدر وسط بازی که قطع می‌شود حال‌تان گرفته می‌شود؟ معلوم است که زیرساخت‌ها درست نیست. در دولت مردمی اینترنت با حداکثر سرعت با تامین زیرساخت‌های لازم گسترش خواهد یافت و زمینه‌ای برای شفافیت و نظارت مردم بر عملکرد دولت خواهد بود.»
هنگامی که یک نامزد ریاست‌جمهوری حتی با گیمرهای کامپیوتری همدلی می‌کند و نگران سرعت کم اینترنت است، به طریق اولی باید یقین کرد که برای اینترنت به عنوان ابزار کار و پیشرفت و نیز اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی نگرانی بیشتری خواهد داشت.
پس چرا و چگونه شده است که بلافاصله پس از انتخابات طرح صیانت در دستور کار مجلس همسو با دولت قرار می‌گیرد و نه تنها موضعی رسمی علیه آن گرفته نمی‌شود، بلکه با سکوت، همراهی می‌شود. مهم‌تر اینکه در عمل نیز شاهد آن هستیم، به‌رغم توسعه مستمر اینترنت در دولت روحانی، اکنون سرعت اینترنت به نحو آزاردهنده‌ای کاهش پیدا می‌کند. به‌طوری که در بهمن ماه رتبه جهانی سرعت اینترنت در ایران، ۷ پله سقوط کرد. به این علت که جلوی افزایش ماهانه ظرفیت را گرفتند. همچنین مسوولان وزارت علوم اعلام کردند: «کندی اینترنت» باعث استرس و فشار روانی شدید در دانشجویان شده است‌. موضوعی که ربطی به زیرساخت‌ها ندارد، چون در دولت روحانی هر سال سرعت بهبود می‌یافت و ظاهرا این وضع ناشی از اجرای بی‌سروصدای همان طرح صیانت پیش از تصویب قانون است.

عراق و ایران تفاهمنامه امنیتی امضاء می‌کنند

شورای امنیت ملی عراق با عقد تفاهمنامه همکاری در حوزه امنیت عمومی و داخلی بین وزارت کشور ایران و عراق موافقت کرد.دفتر شورای امنیت ملی عراق امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این شورا امروز چهارمین جلسه نمایندگان امنیت ملی را با حضور اعضای شورا برگزار کرد. در ادامه این بیانیه آمده است: در این جلسه اعضا با انعقاد یادداشت تفاهم همکاری بین وزارتخانه‌های کشور عراق و ایران در زمینه امنیت عمومی و داخلی و همچنین کار مشترک بین دانشگاه دفاع عراق و دانشگاه دفاع و مطالعات استراتژیک ایران برای تحصیلات تکمیلی موافقت کردند. بر اساس این بیانیه، این شورا موضوعاتی که در دستور کار جلسه قرار داشت را مورد بحث و بررسی قرار داد و تصمیمات و پیشنهادات لازم را در این خصوص اتخاذ و ارائه کرد.

لاله افتخاری: برای فرزندآوری باید «قرارگاه» راه‌ اندازی کنیم

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: نیاز است همه دستگاه‌ها قرارگاهی متشکل از همه تاثیرگزاران و دست‌اندرکاران اعم از فرهنگ‌ساز و شخصیت اجرایی و حمایتی داشته باشند تا در زمینه فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری کار کنند.لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به مقوله فرزندآوری و پرورش عنصر جوان برای پیشرفت‌ آینده کشور،‌ اظهار داشت: تکثیر نسل و افزایش جمعیت چیزی است که اگر همین الان به صورت یک نهضت شروع شود و همه حمایت ها هم شکل بگیرد، باز عقب هستیم چون سال‌های زیادی گذشته و تاخیر زیادی وجود داشته و فرزندآوری هم به گونه‌ای نیست که سریع انجام شود یا مثل کالایی از کشور دیگری وارد کنیم.

کسب نظر رییس سازمان اطلاعات سپاه درباره حذف ارز ۴۲۰۰ در صحن مجلس

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز گفت: در جریان جلسه امروز نظرات دستگاه‌های امنیتی مطرح شد، رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگاه کارشناسی این مجموعه را تشریح کرد و پس از ایشان هم رییس کل دیوان محاسبات نظر و نگاه تخصصی این دستگاه را تشریح کرد.

ادعای جدید بنت: توافق ضعیف‌تر با ایران در راه است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادعایی جدید گفت ممکن است مذاکرات وین به زودی با توافقی به پایان برسد که به اندازه کافی سخت‌گیرانه نیست.«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه دست و پازدن‌های این رژیم برای اخلال در روند مذاکرات وین و فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، در جلسه امروز (یکشنبه) کابینه این رژیم به اظهارنظر درباره این مذاکرات پرداخت و گفت مذاکرات جاری در وین ممکن است «به زودی با توافقی به پایان برسد که به اندازه کافی در قبال ایران سخت‌گیرانه نیست».بنت گفت: «مذاکرات بین ایران و قدرت‌های [جهانی] برای بازگشت به توافق ایران بسیار پیشرفته است. ممکن است در مدت کوتاهی شاهد یک توافق باشیم». وی سپس مدعی شد که ظاهراً «توافق جدید کوتاه‌تر و ضعیف‌تر از توافق قبلی است». بنت در توضیح این ادعا گفت برجام که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید، ۱۰ ساله بود، به این معنی که بازگشت به آن به معنای توافقی است که در آن بیشتر محدودیت‌ها بر غنی‌سازی اورانیوم ایران تا ۲.۵ سال دیگر منقضی می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین مهرداد سراجی میرشاد ماجدی بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین مهرداد سراجی میرشاد ماجدی حواشی جشنواره فیلم فجر نظام تحمیل جشنواره فجر احمدی نژاد عباس عبدی خط لوله وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه شاهکار طنز پرداز مشهور به دولت آمریکا | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به گسترش جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان در آمریکا، صدها دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه های امرسون، ‌کالیفرنیای جنوبی، ‌آستین و آریزونا دستگیر شدند.

طنز پرداز انگلیسی در واکنش به دستگیری دانشجویان معترض به اسرائیل توسط پلیس امریکا نوشت: «اگر کشور دیگری این تعداد دانشجو و استاد را در یک روز دستگیر می‌کرد، آمریکا عمیقا نگران می شد.»

کد خبر 847570 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • کنایه شاهکار طنز پرداز مشهور به دولت آمریکا | عکس
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی در کراچی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی