Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:36:49 GMT

گرد و خاک در خرمشهر به ۶ برابر حد مجاز رسید

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۳۹۱۹

گرد و خاک در خرمشهر به ۶ برابر حد مجاز رسید

به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM10) در ساعت ۲۱ روز یکشنبه در شهرهای خرمشهر ۹۲۸ میکروگرم برمترمکعب، آبادان۶۸۹ میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد ۳۶۹ میکروگرم برمترمکعب، شوشتر ۳۲۷ میکروگرم برمترمکعب، شوش ۲۶۰ میکروگرم برمترمکعب، بندر امام ۲۲۲ میکروگرم برمترمکعب، دزفول ۲۰۰ میکروگرم برمترمکعب، اندیمشک ۱۹۵ میکروگرم برمترمکعب، اهواز ۱۸۰ میکروگرم برمترمکعب، شادگان ۱۶۶ میکروگرم برمترمکعب، گتوند ۱۵۴ میکروگرم برمترمکعب و ماهشهر ۱۵۴ میکروگرم برمترمکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

هواشناسی خوزستان امروز از کاهش دید و آلودگی ناشی از گرد و غبار با منشا کشور عراق خبر داده و اعلام کرده است این شرایط تا اواسط وقت فردا دوشنبه در مناطق مرکزی، غربی و جنوبی خوزستان مورد انتظار است.

سامانه پایش کیفی هوای کشور پیش از این گزارش داده بود که پدیده گرد و غبار که از صبح امروز در برخی شهرهای خوزستان رخ داده هوای شهرهای اهواز و شادگان را در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار داده است. این پدیده دیروز نیز باعث آلودگی هوا در برخی شهرهای این استان شده بود. به طوری که هوای اهواز در شرایط خطرناک قرار گرفت. همچنین در هفته گذشته به دلیل شرایط پایداری هوا از یک سو و سوزاندن مزارع نیشکر و مازوت‌سوزی در نیروگاه رامین، اهواز در سه روز متوالی در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت. امروز نیز تصاویری از سوزاندن مزارع نیشکر در شادگان با وجود رخداد گرد و غبار منتشر شده است.

طبق قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶، شرایط اضطراری آلودگی هوا، مواقعی تعریف شده است که با استمرار پایداری جوی (بر اساس اعلام سازمان هواشناسی) و یا افزایش میزان غلظت آلاینده‌ها (بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست) شرایط به گونه‌ای در کوتاه مدت، سلامت انسان و محیط زیست را دچار مخاطره جدی کند. بر اساس ماده ۳ این قانون در این مواقع، باید ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی را برای پیشگیری از اثرات زیان‌بار و مقابله با منابع آلوده کننده هوا برقرار کند و بلافاصله مراتب را از طریق رسانه‌های همگانی، به اطلاع عموم برساند. در استان‌ها این مسئولیت بر عهده کارگروه اضطراری آلودگی هوا به ریاست استاندار و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان گذاشته شده است. اما در ماه‌های اخیر با وجود تداوم هوای ناسالم در اهواز و برخی شهرهای استان این کارگروه تشکیل نشده و نسبت به اطلاع رسانی عمومی بهنگام نیز اقدامی صورت نگرفته است.

برچسب‌ها خرمشهر گرد و غبار اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان آلودگی هوا خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر گرد و غبار اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان خرمشهر گرد و غبار اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان آلودگی هوا خوزستان اهواز میکروگرم برمترمکعب حفاظت محیط زیست آلودگی هوا گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد جامع بیان کرد: ساخت این دیوار حائل از آبان ماه سال گذشته با هدف رفاه حال شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی به ویژه ریزش سنگ هنگام باران آغاز و در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ساخت دیوار حائل خیابان چهار شهید خالدی به روش سنگچین به ارتفاع ۲ متر انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد: با ساخت پارک محله‌ای توسط شهرداری در امتداد دیوار حائل، این طرح هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص جابه جایی ساکنین این منطقه (منبع آب اهواز) برای جلوگیری از خطرات احتمالی گفت: ساخت واحد مسکونی برای بخشی از ساکنین این منطقه بر عهده راه و شهرسازی است.

وی افزود: در این راستا کار ساخت حدود ۲۳۰ واحد برای جابه جایی ساکنین منطقه منبع آب در دست اجرا قرار گرفت و اکنون پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها بیش از ۷۰ درصد است.

محله "منبع آب" یکی از مناطق حاشیه نشین در شهر اهواز است؛ این منطقه هرچند در حاشیه شهر قرار ندارد، اما با توجه به ساختار منازل مسکونی و معضلات آن به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌نشین اهواز به شمار می‌آید.

 

دیگر خبرها

  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر