Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@08:51:28 GMT

بن‌سلمان در راه پاکستان

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۴۱۲۰

بن‌سلمان در راه پاکستان

برخی منابع آگاه در پاکستان از رایزنی‌های اسلام‌آباد و ریاض برای نهایی کردن تاریخ سفر آتی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به پاکستان در ماه آینده خبر می‌دهند.

به گزارش ایرنا، وب سایت روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبیون» یکشنبه شب به نقل از منابع رسمی (بدون ذکر نام) نوشت که مسؤولان پاکستان و عربستان در حال همکاری برای نهایی کردن دومین سفر رسمی بن سلمان به اسلام‌آباد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این گزارش با اشاره به سابقه تنش‌ها میان این دو کشور به اصطلاح متحد پس از انتقاد صریح وزیر امور خارجه پاکستان از عدم حمایت حاکمان سعودی از مواضع اسلام‌آباد و ماجرای کنفرانس اسلامی کوالالامپور که خشم ریاض از آمادگی پاکستان برای شرکت در این اجلاس باعث انصراف عمران‌خان از تصمیم خود برای سفر به مالزی شد، آمده است: انتظار می‌رود سفر آتی ولیعهد سعودی اواسط ماه مارس (اوایل فروردین ۱۴۰۱) انجام شود و پاکستان تمایل دارد تا بن سلمان به عنوان مهمان ویژه در مراسم رژه نیروهای مسلح پاکستان در اسلام‌آباد شرکت کند.

علاوه بر عدم همراهی متحدان عرب به ویژه عربستان از مواضع پاکستان درباره تنش‌های شبه‌قاره و کشمیر که اواسط سال ۹۸ اختلافات دو کشور را پررنگ کرد، طرح سازش حاکمان عرب با صهیونیست‌ها در منطقه بشدت روابط اسلام‌آباد با متحدان را تحت الشعاع قرار داد؛ در حالی که دولت و ارتش پاکستان ضمن مخالفت با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، بر حمایت قاطعانه خود از فلسطین تاکید کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در صورت نهایی شدن سفر آتی ولیعهد سعودی، این دومین بازدید رسمی وی از پاکستان در سه سال اخیر به شمار می‌رود. این سفر احتمالی همزمان با برنامه دولت پاکستان برای میزبانی از چهل و هشتمین اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد خواهد بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: بن سلمان اسلام آباد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه‌های خبری پاکستان، این حادثه صبح امروز در منطقه کوهپایه‌ای «دیامر» به وقوع پیوست.

پلیس اعلام کرد: این اتوبوس که تعداد سرنشینان آن حدود ۳۵ نفر شامل مرد، زن و بچه بود به علت سرعت غیرمجاز از جاده منحرف و به دره سقوط کرد.

منابع بیمارستانی بدون اشاره به شمار زخمی‌ها اعلام کردند: وضعیت جسمانی برخی مصدومان این حادثه مساعد نیست و احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

به گزارش پلیس، جسد قربانیان این حادثه از جمله چند زن و کودک از دره بیرون کشیده شد و نیرو‌های امدادی با توجه به مشکلات ناشی از فاصله جاده تا پایین دره در حال جستجو برای یافتن مابقی اجساد هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت