Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست حفاظت محیط زیست لرستان برحفاظت مستمر و موثر از سمندر لرستانی به عنوان یک گونه در خطر انقراض تأکید کرد.

به    گزارش    خبرگزاری   برنا   از   لرستان  ؛   علی سالاروند در بازدید از  زیستگاههای سمندر لرستانی  با اشاره به اهمیت این گونه در خطر انقراض و لزوم حفظ و حراست از آن ، اظهار کرد: با برنامه ریزی دقیق و جامع جهت برخورد با قاچاق این جانور در سطح استان و کشور در روزهای پایانی سال و حمایت همه جانبه کارشناسان، محیط بانان و سازمانهای مردم نهاد و از همه مهمتر حمایت جوامع بومی و محلی ساکن در حوزه پراکنش این گونه می توان به حفظ گونه سمندر لرستانی کمک شایانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: یکی از راهکارهای اصلی برای جلوگیری از انقراض گونه ها بررسی زیستگاهها و جمعیت های موجود و انتخاب جمعیت ها و زیستگاههای کلیدی و مناسب برای اجرای برنامه مدیریت و حفاظت گونه و افزایش سطح آگاهی از اهمیت حیات وحش و تنوع زیستی در بین مسئولان و مردم است.

سالاروند تصریح کرد : برای حفاظت از تنوع زیستی ذخایر ژنتیکی کشورمان باید همت گماشت و تعارضات موجود بین انسان و محیط را به حداقل رساند تا برای نسل آتی، سرزمینی با میراث طبیعی گرانبها به ارث بگذاریم .

سرپرست حفاظت محیط زیست لرستان گفت: توجه به ارزشهای متنوع گونه های جانوری در برنامه ریزیهای توسعه، ایجاد حس حمایت از حیات وحش در سطوح جامعه، جلب مشارکت های مردمی در مدیریت و حفاظت حیات وحش، انجام پژوهش کاربردی و بنیادی به منظور شناخت و مدیریت گونه های جانوری و احیای زیستگاه و جمعیت آنها، فراهم نمودن امکانات و تجهیزات کیفی و کمی  و نیروی انسانی مورد نیاز حفاظتی برای جلوگیری از تخریب زیستگاهها می تواند شرایط مطلوبی را برای پویایی و پایداری گونه های جانوری کشور و زیستگاههای آنها فراهم نماید.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا قاچاق روزهای پایانی سال حفاظت محیط زیست نیروی انسانی قاچاق محیط زیست سمندر لرستانی سمندر لرستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره لزوم برقی کردن خودروها و وسایل نقلیه در تهران و سراسر کشور اظهار داشت: از هر فعالیتی که منجر به کاهش تراز آلایندگی در تهران و سراسر کشور شود، دفاع میکنیم. از سوی دیگر سوخت بی کیفیت عامل اصلی آلودگی تهران و کلان شهرها است.

وی ادامه داد: در رایزنی ها با شهردار تهران خواستار هرچی سریع تر برقی شدن خودروها و وسایل نقلیه بودیم. چرا که درحال حاضر برقی کردن خودروها بهترین راه حل برای کنترل آلودگی هوا است. بنابراین قرار داد شهرداری تهران با چین مبنی بر واردات وسایل نقلیه برقی، اقدامی خوب و موثر خواهد بود.

کد خبر 849128 برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران سازمان حفاظت محیط زیست

دیگر خبرها

  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است