Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا جماعتی در حاشیه شصت و یکمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: در آخرین پروتکل معاونت درمان وزارت بهداشت، برای بیماران سرپایی و افرادی که دارای علائم خفیف و یا بدون علامت هستند و یا حتی بیمارانی که بستری می‌شوند، آزیترومایسین هیچ جایگاهی ندارد مگر در شرایط خاصی که پزشکان در مورد بیماران بستری آن هم در شرایط خاص، این دارو را تجویز کنند، اما در درمان سرپایی، آزیترومایسین هیچ اثری در بهبود شرایط بیماران کووید ۱۹ ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز، گزارشی از وضعیت اُمیکرون در جهان و ایران در هفته گذشته ارائه و مشخص شد بر اساس آمار‌های وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان کاهش، اما مرگ و میر ناشی از کرونا و اُمیکرون افزایش یافته است که البته قابل تصور است، چون بین تعداد مبتلایان و موارد مرگ و میر، تاخیر یکی دو هفته‌ای وجود دارد.

جماعتی افزود: پیش بینی می‌شود که میزان مرگ و میر کرونا در کشور تا یکی دو هفته آینده، روند افزایشی داشته باشد و بعد از آن به تدریج از اواسط یا اواخر اسفند، شاهد سیر نزولی موارد مرگ و میر روزانه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور باشیم. در سایر کشور‌ها از جمله کشور‌های اروپایی، سیر نزولی مبتلایان و موارد مرگ و میر مشاهده شد، چون آن‌ها زودتر از ایران، درگیر اُمیکرون بودند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: برخی از سازمان‌های بین المللی توصیه‌هایی برای مرخصی بر اثر ابتلا به اُمیکرون داشته اند، اما بر اساس شواهد علمی موجود، اگر افرادی مبتلا به اُمیکرون شدند و بدون علامت یا دارای علائم خفیف باشند، ۵ روز پس از تست PCR اول، می‌توانند با ماسک مطمئن و یا دو ماسک استاندارد به محل کار خود بازگردند چراکه میزان ویروس در بدن آن‌ها به میزان جدی کاهش می‌یابد و احتمال سرایت زایی خیلی کمی دارند، اما اگر فردی دارای علائم شدید باشد و تب یا علائم ریوی در او ادامه داشته باشد، بنا بر مصوبات می‌تواند با نظر پزشک معالج میزان مرخصی را افزایش دهد.

 جماعتی یادآور شد: در جلسه امروز در خصوص دارو‌های ضد فیبروز مانند پیرفنیدون (pirfenidone) و افو (Ofev) بحث‌های کارشناسی شد و آیا بیمارانی که دچار تغییرات فیبروتیک در ریه شده اند، مجاز به استفاده از این دارو‌ها هستیم یا خیر؟ تا کنون هیچ شواهدی مبنی بر استفاده از این دو دارو برای اینگونه بیماران وجود ندارد و کمیته علمی کشوری کرونا نیز با تجویز دو داروی فوق برای این بیماران، موافقت نکرد به ویژه اینکه این داروها، وارداتی هستند و هزینه سنگینی را نیز به بیماران تحمیل می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده، هنوز مشخص نشده که این دارو‌های "پیرفنیدون" و "اوفو"، چه میزان در بهبود شرایط بیماران، اثرگذار است بنابراین در شرایط کنونی توصیه‌ای به استفاده از این دارو‌ها از سوی کمیته علمی کشوری کرونا وجود ندارد و مقرر شد که این دارو‌ها در صورت اخذ موافقت‌های کمیته ملی اخلاق در پژوهش، به صورت کارآزمایی بالینی مورد استفاده قرار گیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد کرونا داروی کرونا آزیترومایسین کرونا اومیکرون حمیدرضا جماعتی کمیته علمی کشوری کرونا اخبار مرتبط روند افزایشی فوتی های کرونا تا دو هفته آتی بیماران با چه شرایطی به مراکز درمانی مراجعه کنند؟ موج مرگ و میر د‌و تا چهار هفته بعد از پیک ابتلا رخ می دهد داروی ایورمکتین از ابتلا به کرونای شدید پیشگیری نمی کند نحوه فعالیت مدارس در شرایط قرمز کرونایی تعطیلی مدارس آلوده به کرونا در شهر تهران ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها آزیترومایسین هیچ اثری در بهبود شرایط بیماران کووید ۱۹ ندارد موج مرگ و میر د‌و تا چهار هفته بعد از پیک ابتلا رخ می دهد غذا‌هایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند چگونه پست های آرشیوی اینستاگرام را مشاهده کنیم؟ قاچاق پوشاک به نیم میلیارد دلار رسید! مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز دانشجویی چیست؟ ممنوعیت واردات مرغ و تخم‌مرغ به کویت نباید همسایه هراسی را در تجارت ترویج داد برنامه افزایش حجم تجارت ایران و ازبکستان تا یک میلیارد دلار تاکید وزیر راه با همتای قطری برای ایجاد خط کشتیرانی منظم مردم سال آینده نیز یارانه دریافت می‌کنند از دنیای جذاب متاورس چه می دانید؟ لزوم تدوین نقشه راه همکاری اقتصادی ایران و ازبکستان تاکید ازبکستان بر تهاتر کالا با ایران قیمت برنج ایرانی و خارجی (جدول) روسیه حریم هوایی شمال دریای سیاه را بست پیشنهاد راه اندازی قرارگاه فرزند‌آوری توسط لاله افتخاری قیمت خودروهای سانگ یانگ + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) صحبت درباره حمله مسکو طی روزهای آینده بی مورد است هشدار هواشناسی به عشایر، زنبورداران و باغداران آمریکا پیشنهادهای جدی برای امنیت روسیه دارد پوتین به اوکراین اکتفا نخواهد کرد گرانفروشی برنج در فروشگاه های زنجیره ای! + فیلم خطای فردی نباید به جامعه هنری تعمیم داده شود یک سال زندان؛ جریمه اهانت به پرچم عربستان امضای ۴ توافقنامه راه بین ایران و قطر قیمت خودروهای زوتی + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) افزایش تبادلات کشاورزی با تشکیل کمیته مشترک ایران و ازبکستان ایرادات شورای نگهبان به لایحه رتبه بندی معلمان رفع شد تفاوت قیمت ۸ میلیونی مدل های مختلف آبمیوه گیری + جدول از هر دقیقه برای منصرف کردن پوتین استفاده خواهیم کرد قیمت خودروهای هن تنگ + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) نمایشگاه بین المللی «معدن و صنایع معدنی» بارش برف، باران در ۲۲ استان سهام استقلال و پرسپولیس چند؟ / همه چیز درباره بورسی شدن سرخابی ها بارش ۵۷ سانتی متری برف در چهارمحال و بختیاری قیمت خودروهای فوتون + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) ارزان ترین یخچال فریزر های بازار (جدول) دولت سیزدهم دنبال مسدود کردن اینترنت نیست آغاز تخریب بناهای بستر رودخانه های تهران قیمت خودروهای جک + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) در مذاکرات وین همه گره‌ها امکان گشایش با مذاکره دارد بیماری ژنتیکی که در میانسالی زوال عقل می آورد! تجربه سفر نورزی با قطار به قشم چقدر هزینه دارد؟ + جدول تورم کاهش یافت اما... / افزایش قیمت نان رکورد ۷ ساله را شکست چین: تلاش‌ها برای کاهش اختلافات در مذاکرات جریان دارد گیاه گلرنگ کدام بیماری را درمان می کند؟ مارپیچ دستمزد قیمت / کارگران بیشترین آسیب را خواهند دید طب سنتی چطور مقابل اومیکرون ایستاد! قیمت خودروهای نیسان + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا داروی کرونا آزیترومایسین کرونا اومیکرون کمیته علمی کشوری کرونا کمیته علمی کشوری کرونا بهبود شرایط بیماران جدول قیمت کامل قیمت خودروهای ۱ اسفند ۱۴۰۰ دارو ها مرگ و میر کووید ۱۹ ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند

پیش‌کسوت فوتبال سپاهان گفت: کمیته داوران باید برای بازی سپاهان و پرسپولیس داوری را بگذراند که تجربه خوبی داشته باشد که بتواند بازی را کنترل کند، باید از داور باتجربه و باکیفیت استفاده شود.

سیدمهدی سیدصالحی پیش‌کسوت فوتبال سپاهان در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص بازی سپاهان و پرسپولیس اظهار داشت: بازی‌های سپاهان و پرسپولیس همیشه حساس است، تیم‌ها بالای جدول هستند و مدعی قهرمانی هستند؛ سپاهان با بردن پرسپولیس فاصله خود را با این تیم کم می‌کند و می‌تواند خود را به صدر جدول نزدیک کند.

وی ادامه داد: پرسپولیس بعد از حضور اوسمار و اضافه شدن اورنوف، عبدالکریم حسن و عیسی آل‌کثیر شاداب‌تر بازی می‌کند و ضعف این تیم در خط حمله برطرف شد، هر دو تیم دنبال بازی مالکانه هستند و جنگ هافبک‌هاست، هر تیمی از موقعیت‌ها استفاده کند، تمرکز بیشتری داشته باشد و شرایط ایده‌آل را داشته باشد، می‌تواند برنده بازی باشد.

سیدصالحی تصریح کرد: سپاهان بازیکنان خوبی دارد و بازیکنان خیلی خوبی نیز از آکادمی به تیم اضافه شدند، حواشی از طرف سازمان لیگ و فدراسیون علیه این تیم وجود داشته اما هواداران سپاهان توقع دارند، این تیم بهترین نتایج را بگیرد زیرا سپاهان از سال‌های گذشته طلایه‌دار فوتبال ایران بوده است.

پیش‌کسوت فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: سپاهان بازی با ذوب‌آهن و ملوان را پیروز شده و به لیگ برتر برگشتند اما شادابی کامل در سپاهان دیده نمی‌شود، سپاهان با بردن تیم پرسپولیس با اعتماد به نفس بالایی لیگ و جام حذفی را ادامه خواهد داد، سپاهان با پیروزی در این دیدار اتفاقات اخیر را به فراموشی می‌سپارد.

وی با اشاره به اهمیت داوری این دیدار گفت: حساسیت بازی برای داور زیاد است، تا زمانی که VAR نباشد برخی تیم‌ها از داوری ضرر می‌کنند، کمیته داوران باید داوری را بگذراند که تجربه خوبی داشته باشد که بتواند بازی را کنترل کند، باید از داور باتجربه و باکیفیت استفاده شود تا شائبه‌ای ایجاد نشود، همچنین نباید حواشی از سوی تیم‌ها ایجاد شود تا فشار بر روی داور بیشتر نشود.

سیدصالحی در پایان عنوان کرد: اگر قرار است از VAR استفاده شود باید در همه بازی‌ها باشد، تیم‌های بالای جدول و تیم‌های پایین جدول حساسیت بالایی برای بازی‌ها دارند، وقتی فقط در شهرآورد تهران از VAR استفاده می‌شود، نگاه به پرسپولیس و استقلال نسبت به تیم‌های دیگر متفاوت است در حالی که باید نگاه به همه بازی‌ها باید به یک شکل باشد، باشگاه‌ها باید ورود کنند و نباید بگذارند در حق تیمشان اجحاف شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند