Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سیناپرس، سازمان بهداشت جهانی در گزارش جدید خود با اشاره به این که عفونت های ناشی از اومیکرون می تواند خفیف یا جدی بوده و حتی منجر به مرگ شود، مواردی را فهرست کرده است که هر فرد می تواند برای محافظت از خود انجام دهد. این موضوع در حالی است که بیش از ۷۵ هزار مورد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ طی یک هفته گذشته در سراسر جهان گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شش موردی که آژانس بهداشت سازمان ملل به آن اشاره کرده است عبارتند از: واکسن زدن، رعایت فاصله ایمن و پرهیز از شلوغی، استفاده از ماسک های مناسب، تهویه کامل فضاهای داخلی، تمیز کردن مرتب دست ها و پوشاندن صورت هنگام سرفه یا عطسه.

سازمان بهداشت جهانی در این بیانیه تاکید کرد که سویه اومیکرون یک نوع خفیف کرونا نیست و این تفکر می تواند تبعات بسیار ناگواری در پی داشته باشد. بر این اساس اعلام شد اگر چه شدت بیماری ناشی از سویه اومیکرون کمتر از دلتا است، اما هنوز شاهد تعداد قابل توجهی از بستری شدن افراد در بیمارستان ها به دلیل این ویروس هستیم.

همانطور که قبلاً ذکر شد میزان میرگ و میر ناشی از اومیکرون نیز در حد هشدار دهنده ای است. در بیانیه سازمان بهداشت جهانی تاکید شده است که اومیکرون به سادگی سرماخوردگی و یا حتی آنفولانزا نیستو ما باید در حال حاضر واقعا مراقب خود و اطرافیانمان باشیم.

آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در گزارش هفتگی خود درباره همه ‌گیری اعلام کرد که طی هفته گذشته بیش از ۱۶ میلیون عفونت جدید کووید-۱۹ و حدود ۷۵ هزار مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در سراسر جهان گزارش شده است.

در این میان مناطق غرب اقیانوس آرام تنها منطقه ای بود که افزایش موارد جدید هفتگی را گزارش کرده و شاهد افزایشی حدود ۱۹ درصدی بود، آسیای جنوب شرقی کاهشی حدود ۳۷ درصدی را گزارش کرد که  بزرگترین کاهش در سطح جهانی محسوب می شود.تعداد مرگ و میرها در خاورمیانه ۳۸ درصد و در غرب اقیانوس آرام حدود یک سوم افزایش یافته است.
با این حال، متخصصین سازمان بهداشت جهانی اشاره کردند که کاهش تعداد موارد ممکن است به دلیل کاهش نرخ آزمایش در سراسر جهان باشد.

منبع: سیناپرس این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سازمان جهانی بهداشت کرونا کرونا اومیکرون اومیکرون سویه اومیکرون اومیکرون کودکان اخبار مرتبط اومیکرون با کودکان شوخی ندارد + فیلم اومیکرون، تهدیدی برای کودکان اومیکرون از کجا آمده است؟ اومیکرون صدای زنگ پیک ششم را به صدا در آورد افزایش شیوع اومیکرون در بین کودکان اومیکرون پایان همه گیری کرونا در اروپا خواهد بود ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها هشدار سازمان جهانی بهداشت به میزان مرگ و میر اومیکرون خواص بی نظیر آواکادو برای سلامتی آزیترومایسین هیچ اثری در بهبود شرایط بیماران کرونایی ندارد موج مرگ و میر د‌و تا چهار هفته بعد از پیک ابتلا رخ می دهد غذا‌هایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند چگونه پست های آرشیوی اینستاگرام را مشاهده کنیم؟ قاچاق پوشاک به نیم میلیارد دلار رسید! مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز دانشجویی چیست؟ ممنوعیت واردات مرغ و تخم‌مرغ به کویت نباید همسایه هراسی را در تجارت ترویج داد برنامه افزایش حجم تجارت ایران و ازبکستان تا یک میلیارد دلار تاکید وزیر راه با همتای قطری برای ایجاد خط کشتیرانی منظم مردم سال آینده نیز یارانه دریافت می‌کنند از دنیای جذاب متاورس چه می دانید؟ لزوم تدوین نقشه راه همکاری اقتصادی ایران و ازبکستان تاکید ازبکستان بر تهاتر کالا با ایران قیمت برنج ایرانی و خارجی (جدول) روسیه حریم هوایی شمال دریای سیاه را بست پیشنهاد راه اندازی قرارگاه فرزند‌آوری توسط لاله افتخاری قیمت خودروهای سانگ یانگ + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) صحبت درباره حمله مسکو طی روزهای آینده بی مورد است هشدار هواشناسی به عشایر، زنبورداران و باغداران آمریکا پیشنهادهای جدی برای امنیت روسیه دارد پوتین به اوکراین اکتفا نخواهد کرد گرانفروشی برنج در فروشگاه های زنجیره ای! + فیلم خطای فردی نباید به جامعه هنری تعمیم داده شود یک سال زندان؛ جریمه اهانت به پرچم عربستان امضای ۴ توافقنامه راه بین ایران و قطر قیمت خودروهای زوتی + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) افزایش تبادلات کشاورزی با تشکیل کمیته مشترک ایران و ازبکستان ایرادات شورای نگهبان به لایحه رتبه بندی معلمان رفع شد تفاوت قیمت ۸ میلیونی مدل های مختلف آبمیوه گیری + جدول از هر دقیقه برای منصرف کردن پوتین استفاده خواهیم کرد قیمت خودروهای هن تنگ + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) نمایشگاه بین المللی «معدن و صنایع معدنی» بارش برف، باران در ۲۲ استان سهام استقلال و پرسپولیس چند؟ / همه چیز درباره بورسی شدن سرخابی ها بارش ۵۷ سانتی متری برف در چهارمحال و بختیاری قیمت خودروهای فوتون + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) ارزان ترین یخچال فریزر های بازار (جدول) دولت سیزدهم دنبال مسدود کردن اینترنت نیست آغاز تخریب بناهای بستر رودخانه های تهران قیمت خودروهای جک + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) در مذاکرات وین همه گره‌ها امکان گشایش با مذاکره دارد بیماری ژنتیکی که در میانسالی زوال عقل می آورد! تجربه سفر نورزی با قطار به قشم چقدر هزینه دارد؟ + جدول تورم کاهش یافت اما... / افزایش قیمت نان رکورد ۷ ساله را شکست چین: تلاش‌ها برای کاهش اختلافات در مذاکرات جریان دارد گیاه گلرنگ کدام بیماری را درمان می کند؟ مارپیچ دستمزد قیمت / کارگران بیشترین آسیب را خواهند دید بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت کرونا کرونا اومیکرون اومیکرون سویه اومیکرون اومیکرون کودکان سازمان بهداشت جهانی جدول قیمت کامل قیمت خودروهای ۱ اسفند ۱۴۰۰ مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد

معاون اداری نخست وزیر حکومت طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در این سازمان به حکومت کنونی کابل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست وزیر حکومت طالبان در دیدار با «حنان حسن بلخی» رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در این سازمان به حکومت کنونی کابل شد.

ارگ در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت حنفی خواستار بازگرداندن عضویت افغانستان در نشست‌های منطقه‌ای کمیته اجرایی این سازمان شده است.

ریشه کنی فلج اطفال (پولیو) با همکاری سازمان بهداشت جهانی برای تأمین واکسن و فعال سازی آزمایشگاه‌های تشخیص فلج اطفال از دیگر موارد گفتگوی حنفی و حنان حسن بلخی بوده است.

معاون اداری نخست وزیر طالبان همچنین خواستار ایجاد مرکز درمان سرطان، کلینیک‌های بهداشتی درمانی در مناطق دوردست، همکاری برای پیشگیری از سوءتغذیه کودکان، تامین آب آشامیدنی سالم، تجهیز کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها به تجهیزات پزشکی پیشرفته و آموزش متخصصان شدند.

وزیر بهداشت طالبان: افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه استطالبان: جامعه جهانی با بخش بهداشت افغانستان برخورد سیاسی نکنددیدبان حقوق بشر: کاهش کمک‌های خارجی نظام بهداشت افغانستان را با بحران مواجه کرده است

عبدالسلام حنفی در این دیدار با اشاره به جاری شدن سیلاب شدید در ولایت‌های مختلف افغانستان بر حمایت و همکاری سازمان‌های بین‌المللی از فراهم‌آوری کشت و معیشت جایگزین برای کشاورزان تأکید کرد.

حنان حسن بلخی با تاکید بر این که موضوع سلامت، غیرسیاسی است، اظهار داشت امیدواریم در زمینه بهتر بهداشت و درمان شرایط آموزشی بهتری برای مردم افغانستان فراهم شود زیرا مردم افغانستان شایستۀ دسترسی به خدمات بهتر در عرصۀ مختلف از جمله بهداشت و درمان می‌باشند.

بلخی همچنین اذعان داشت با همکاری نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا پروژه سه ساله ایجاد مراکز بهداشت و درمان در ولایات مختلف افغانستان در دست اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود