Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مسئول سازمان بسیج طلاب استان مرکزی گفت: آموزش طلاب زن و مرد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از برنامه‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان است. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  اراک،با اشاره به اقدامات بسیج طلاب استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان مرکزی در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره فعالیت می‌کند و با توجه به تاسی از سیره اهل بیت(ع) و برنامه‌های ابلاغی با سازماندهی طلاب و روحانیان در چند عرصه ورود پیدا کرده و فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محور نخست در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی است که در سطح کشور و استان با معضل اجتماعی طلاق، اعتیاد، اختلافات خانوادگی، بزهکاری‌ها رو به رو هستیم و پس از آسیب‌شناسی ریشه مشکلات به جز فقر عدم برقراری ارتباط درست بین خانواده و فرزندان و زوجین است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه‌روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: آموزش طلاب زن و مرد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از برنامه‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان است که طلاب باید به صورت تخصصی آموزش ببینند تا بتوانند رسالت خود را به درستی انجام دهند.

رجبی تصریح کرد: هر روحانی با توجه به اینکه در حوزه تحصیل می‌کند می‌تواند در زمینه مشاوره فعالیت کند بنابراین دوره‌های مشاوره برای طلاب برگزار می‌شود و پس از گذراندن دوره‌ها به مراکز آسیب‌پذیر اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: در استان مرکزی 6 محله و اراک 4 محله آسیب‌پذیر شناسایی شده که طلبه‌های آموزش دیده در زمینه مشاوره طلاق، اعتیاد و غیره با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و مراکز مشاوره حوزه‌های علمیه اقدام می‌کنند.

طلاب بسیجی استان مرکزی در حوزه واکسیناسیون به بخش درمان کمک می‌کنندطلاب بسیجی خراسان رضوی به یاری بیماران کرونایی شتافتندطلاب بسیجی به مناطق محروم استان مرکزی اعزام شدند

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: خانواده‌ها در محله‌های آسیب‌پذیر توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج شناسایی می‌شوند و کارگاه‌های مشاوره و آموزشی برای آنها برگزار می‌شود که تاکنون در حوزه طلاق 5 پرونده بررسی و اقدام شده است.

رجبی تصریح کرد: اگر خانواده‌ای به سبب مشکلات مالی دچار طلاق شده بود با همکاری گروه‌های جهادی و خیران برای رفع مشکلات مالی زوج‌ها اقدام می‌شود و در زمینه مبارزه با اعتیاد 15 طلبه به کمپ‌های ترک اعتیاد اعزام شدند.

وی افزود: خانواده‌هایی که اعضای خانواده درگیر اعتیاد شدند باهمکاری کمیته امداد و مرکز نیکوکاری شهید اکبرزاده و بسیج سازندگی برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه و وام‌های خوداشتغالی معرفی می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اعزام طلاب بسیجی به زندان گفت: با همکاری اداره زندان‌های استان طلبه‌های بسیجی در زمینه برگزاری کلاس‌های اخلاقی، احکام، قرآن و غیره به زندان اعزام می‌شوند که تاکنون حدود 12 طلبه به صورت تخصصی در زندان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/713/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بسیج طلاب و روحانیان آسیب های اجتماعی استان مرکزی طلاب بسیجی آسیب پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است

فرمانده سپاه عاشورا گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌شرقی، مراسم تجلیل از قهرمانان، مربیان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش بسیج استان آذربایجان‌شرقی با حضور جمعی از فعالان و قهرمانان ورزشی استان، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ به‌همت معاونت تربیت بدنی سپاه عاشورا برگزار شد.

سردار سرتیپ‌دوم اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا حضور قهرمانان بسیجی در ورزش استان را مهم دانست و گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است.

وی ناتوانی و شکست استکبار جهانی در برابر اراده ملت ایران را امری مسلم دانست و افزود: روحیه شکست‌ناپذیر ناشی از روحیه ورزش قهرمانی و پهلوانی این ملت است.

فرمانده سپاه عاشورا به غیرت و غرور ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: خودداری ورزشکاران ایرانی از مسابقه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نماد غیرت ملی و مذهبی قهرمانان ملی ماست.

سردار عباسقلی‌زاده اهمیت ورزش را در سیره رهبری مورد تأکید دانست و افزود: شجاعت رزمندگان و روحیه ورزشکاری رزمندگان در جبهه‌های دفاع مقدس و فتنه داعش پیروزی‌هایی برای ما به ثمر آورد که ناشی از روحیه ورزشی رزمندگان دلاور ایران اسلامی بود.

وی با ابراز خرسندی از حضور تعداد کثیری از ورزشکاران شاخص بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی که در این مراسم نیز حضور داشتند اظهار کرد: تعبیر رهبری از آذربایجان، سر ایران است و امروز با سربلندی و غرورآفرینی ورزشکاران و قهرمانان بسیجی معنا پیدا می‌کند.

در ادامه، سرهنگ علی حیدرپناه، معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا با اشاره به نقش‌افرینی هیئت‌های ورزشی مختلف در سپاه عاشورا اظهار کرد: ۳۲ هیئت ورزشی و منتخبی از قهرمانان و نخبگان ورزشی در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی افزود: ۸۰ نفر از خواهران و برادران قهرمان ورزشی، رؤسای هیئت‌ها و فعالان کمیته ورزش و جوانان کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا به نقش فعالان کمیته ورزش و جوانان کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی در جامعه ورزشی استان تأکید کرد و گفت: این کمیته نقش مهمی در انتقال فرهنگ جوانمردی در ورزش استان داشته است.

سرهنگ حیدرپناه گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی استان در مسابقات کشوری و به‌دست‌آوردن مقام‌های ورزشی امروز بیش از پیش مایه مباهات جامعه ورزشی و ولایی استان است.

کد خبر 749532

دیگر خبرها

  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر