Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - ۱۸ اسفند آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها و صدور الکترونیکی مجوز لازم برای کسب و کارهاست. قانون رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار ۱۳ سال پیش تصویب شده، اما تولیدکنندگان و کارآفرینان زیادی در این سال‌ها از سختی فرآیند دریافت مجوز خود گلایه‌مند بوده و بعضا سال‌ها در انتظار صدور مجوز خود بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش، گفت و گویی با یکی از کارآفرینانی را می خوانید که سنگ اندازی های دستگاه ها به نوعی مانع کارش شده اند.

امیرعباس دانشمند از کهگیلویه و بویراحمد درخواست کننده مجوز دامداری صنعتی گفت: برای اخذ مجوز دامداری صنعتی هزار راسی به نظام مهندسی جهاد کشاورزی درخواست دادم و در سامانه ثبت کردم. گفتند نیاز است که استعلام‌هایی را از اداره برق، آب و فاضلاب، مسکن و شهرسازی، منابع آب و ... بگیرید.

یک مکان مناسب با ویژگی‌هایی که الزام کرده بودند انتخاب کردم. هر کدام از ارگان‌ها به آنجا مراجعه و اظهارنظر می‌کردند که هربار مراجعه کارشناس مربوطه هزینه‌هایی را برای من داشت و بسیار زمان بر بود. سپس به سازمان محیط زیست استان ارجاع داده شدم و پاسخ آن‌ها این بود که این مکان باید ۲۰۰ متر از جاده فاصله داشته باشد. در صورتی که چهارطرف این مکان جاده بود. در نهایت خودشان اعتراف کردند که اظهار نظر ما سطحی است و این مورد از سوی خودشان رد شد و اعلام کردند که تمام فاصله‌ها رعایت شده است.

یک چاه قبلا در این زمین حفر و مجوز بهره برداری گرفته بود. اما از این جهت که مشکل ریزش داشت، قابل برداشت و استفاده نبود. به ما گفتند، چون در این زمین چاه وجود دارد، باید از سازمان مربوطه مجوز برداشت از چاه آب را نیز بگیرید. به سازمان منابع آب مراجعه کردم، گفتند شما ابتدا باید پروانه را تمدید کنید تا پاسخ استعلام را بدهیم. برای تمدید پروانه نیز لازم است که یک کنتور اندازی گیری آب سر راه آن بگذارید. چاهی که غیرفعال است، چه نیازی به کنتور دارد! حدود ۸ ماه هم در منابع آب معطل شدم، فقط برای اینکه بگویند اجازه استفاده از این چاه را دارم یا خیر.

باید تائید بدهید برای دام های خود علوفه تامین می کنید!

یک سال و نیم گذشت و استعلام‌ها را گرفتم تا در نهایت به اینجا رسید که جهاد کشاورزی رای نهایی را بدهد و تمام استعلام‌ها را به نظام مهندسی جهاد کشاورزی اراده کردم. زمان بارگزاری استعلام‌ها در سامانه جهاد کشاورزی رسید که متوجه شدم یک سری از فرآیند‌هایی که طی کرده ام، از اساس باطل بوده و نیازی به آن‌ها نبوده است. اعلام کردند که به یک گزارش توجیهی لازم است که آن را تهیه کرده بودم، اما اصرار داشتند که دوباره آمده شود که برای آن ۸ میلیون تومان هزینه کردم.

سپس گفتند باید زمین تامین علوفه داشته باشید. بعد از یک ماه متوجه شدم که این الزام آور نبوده است و خودشان اعلام کردن که به آن نیازی نیست و اگر تائید بدهید که برای دام‌های خود علوفه تامین می‌کنید، کافی است!

به نظام دامپزشکی ارجاع دادند و گفتند باید حضوری از مکان دیدن کنیم و هزینه ۶۰۰ هزار تومانی کارشناسی را مجددا پرداخت کردم. سپس گفتند که تمام مدارک تکمیل است و فقط یکی باقی مانده است؛ آبی که استفاده می‌کنید باید آزمایش شود. مگر آب شرب روستایی نیاز به آزمایش دارد؟ گفتند بله. نتیجه آزمایش‌ها را گرفتم و مشخص شد که آب سالم است، اما هنوز مجوز به نتیجه نرسیده است. بعد از این مرحله نیز باید به جهاد کشاورزی بروم و این استعلام‌ها را مجددا طی کنم و ....

بعد از دو سال و نیم هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده ام.

اگر تمام موارد مورد نیاز را در سامانه‌ای بارگزاری کنند که مردم با آن سامانه سر و کار داشته باشند، بهتر از برخورد با کارمندان است. چنین سامانه‌هایی کارایی بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجوز کسب و کار جهاد کشاورزی استعلام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در سال جاری، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه باید تبصره‌های قانون بودجه را به‌خوبی مطالعه کنند و سهم همه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی خود را از قانون بودجه احصا کنند و سازمان مدیریت موظف است با اولویت پروژه‌های استانی نیمه‌تمام جمع‌بندی کند که بتوانیم برای جذب منابع اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در استان، گفت: به‌زودی یک نفر در استان به‌عنوان مسئول تأمین منابع در استان و تهران معرفی خواهد شد که متعاقب این امر، دستگاه‌ها موظف هستند یک نفر را به‌عنوان مسئول تأمین منابع خود برای پیگیری و تسهیل امور معرفی کنند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه برای جبران عقب‌افتادگی‌های استان باید تأمین منابع صورت بگیرد، افزود: بدون تأمین منابع، امکان انجام مدیریت جهادی برای اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های بزرگ نیست.

شفقت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان هزینه‌های باقی‌مانده تملک دارایی را حداکثر تا ۳۱ تیرماه هزینه کنند، افزود: باتوجه‌به مهلت قانونی خرج کرد تملک دارایی تا ۳۱ شهریور در این صورت می‌توان از وزارتخانه‌ها درخواست منابع کرد.

وی با تأکید بر پاسخ‌گویی سریع بر استعلام‌های قانونی دستگاه‌ها، گفت: پاسخ کارشناسی برای رد استعلام و سرعت عمل برای پاسخ‌گویی به استعلام‌ها برای پیشبرد امور در استان ضروری است.

استاندار لرستان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را مهم‌ترین و کلیدی‌ترین جلسه استان برشمرد و افزود: حضور تمام اعضا در این جلسه الزامی است.

کد خبر 6093627

دیگر خبرها

  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد