Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی رویارویی نیروهای امنیتی سودان با تظاهرات روز یکشنبه مخالفان کودتا در خارطوم که خواستار حکومت غیرنظامی و آزادی زندانیان سیاسی بودند، یک معترض کشته شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، هزاران سودانی یکشنبه در خیابان‌های پایتخت این کشور تظاهرات با درخواست برای حکومت غیرنظامی و آزادی بازداشت شدگان تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این تظاهرات نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگانی که نزدیک کاخ ریاست جمهوری در مرکز خارطوم بودند حمله و آن‌ها را سرکوب کردند.

نیروهای امنیتی همچنین به سمت معترضان گاز اشک آور شلیک کردند و تعدادی از آنها را که هنوز شمارشان مشخص نیست دستگیر کردند و بسیاری از راه ها را به روی تظاهرکنندگان بستند.

این تظاهرات به دعوت "کمیته‌های مقاومت سودان" در محله‌های مسکونی برگزار شد و معترضان با حمل پرچم‌های سودان و تصاویر کشته‌شدگان اعتراضات به سمت کاخ ریاست جمهوری حرکت کردند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان هم در بیانیه‌ای از کشته شدن یک تن در خارطوم بر اثر اصابت گلوله نیروهای امنیتی حین متفرق کردن تظاهرات خبر داد.

بر اساس بیانیه کمیته کمیته پزشکان تعداد قربانیان تظاهرات مخالفان تصمیمات عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی، از ۲۵ اکتبر گذشته به ۸۲ نفر رسیده است.

سودان از ۲۵ اکتبر گذشته و آغاز کودتای نظامی که به برکناری عبدالله حمدوک از نخست وزیری و انحلال شورای حاکمیتی منجر شد شاهد اعتراضات گستره است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کودتا در سودان نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست

 سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت: اسرائیل سعی می کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید