Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - کوروش آسایش گفت: ۹۸ صندوق با درآمد ثابت در بازار سرمایه فعال است که ۳۲ صندوق به صورت ETF (قابل معامله در بورس) و ۶۶ صندوق دیگر سود ثابت پرداخت می‌کنند. اکنون ارزش کل ۹۸ صندوق درآمد ثابت، بیش از ۳۸۷ هزار میلیارد تومان است. در یک سال گذشته میانگین بازده این نوع صندوق‌ها ۱۶.۷۵ درصد بوده و به طور متوسط میانگین بازدهی ماهانه ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۶ درصد را به ثبت رسانده اند.

بیشتر بخوانید

 ارزش معاملات هفتگی بورس تهران ۱۳ درصد کاهش یافت

به گفته کارشناس بازار سرمایه، بین ۸۰ تا ۹۵ درصد از دارایی‌های این صندوق‌ها در اوراق بدون ریسک و با درآمد ثابت از جمله صکوک، اوراق دولتی و سایر نهادها، سرمایه‌گذاری می‌شود. حدود ۵ تا ۲۰ درصد آن نیز در بخش‌های پر‌ریسک مانند سهام سرمایه‌گذاری می‌شود.

در ۱۹ ماه گذشته با بحرانی شدن وضعیت بازار سرمایه، بخشی از دارایی‌های این صندوق‌ها با سرمایه گذاری سهام، دچار زیان و کاهش ارزش کل دارایی‌های این صندوق‌ها شده است. به طوری که در ۶ ماهه گذشته ۲ صندوق بازدهی منفی و ۸ صندوق دیگر بازدهی صفر داشته‌اند. بیش از ۵ صندوق نیز، بازدهی منفی ماهانه داشته‌اند.

سیستم‌های مالی در تمامی دنیا به یکدیگر وابستگی بالایی دارند و سرایت پذیری در ساختار مالی در بسیاری از بحران‌های مالی دیده می‌شود. در ایران نیز با بحرانی شدن وضعیت سهام، به مرور شاهد سرایت این بحران به صندوق‌های مختلف از جمله صندوق‌های درآمد ثابت هستیم که در صورت ادامه‌دار بودن این روند، می‌توان سرایت این بحران را در بخش بانکی و پولی کشور نیز مشاهده کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق درآمد ثابت سود بانکی سود سهام درآمد ثابت صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • مارک زاکربرگ می‌گوید متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد