Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بانک‌های خصوصی چندان علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در استان ندارند به گفته جلیلیان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه، تاکنون هیچ بانک خصوصی بصورت مستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری نکرده، اما بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، در قالب ارایه تسهیلات به سرمایه‌گذاران، واحدهای تولیدی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. بصورت غیرمستقیم سرمایه گذاری کرده‌اند.

جلیلیان معتقد است، نگه داشت این سرمایه بانک‌های خصوصی در استان باعث ایجاد رونق اقتصادی می‌شود، اما چون بانک‌های خصوصی هلدینگ‌های اقتصادی دارند و بررسی می‌کنند که کجا برای آنان درآمد دارد و سپس نسبت به سرمایه‌گذاری در آن اقدام می‌کنندو بدین راحتی سرمایه‌های هنگفتی از استان خارج می‌شود.

بانک‌های دولتی در استان کرمانشاه، توانسته‌اند با ارائه تسهیلات به بخش تولید و همچنین بخش خصوصی، در رابطه با تأمین سرمایه داخلی و سرمایه‌گذاری داخلی نقش قابل توجهی داشته باشند، اما به دلیل نبود قانون الزام‌آور به سرمایه‌گذاری بانک‌های خصوصی در استان محل حضور و نیز عدم تمایل بانک‌های خصوصی به سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه و ماهیت فرار بودن سرمایه‌گذاری، متأسفانه با خروج سرمایه‌ها از استان ختم شود.

در واقع سپرده و پس‌انداز شهروندان استان کرمانشاه که می‌بایست در استان سرمایه‌گذاری شود، وسیله‌ای برای افزایش رفاه و بهبود شرایط اقتصادی سایر استان‌ها خواهد بود.

همین موضوع باعث شد بهمن امیری‌مقدم در همان روزهای اولیه وظیفه خود به عنوان استاندار کرمانشاه با به بانک‌ها اتمام حجت کند، وی هشدار داد: بانک‌‌های خصوصی که منابع‌شان را خارج از استان هزینه می‌کنند، باید کرمانشاه را ترک کنند.

امیری‌مقدم گفت: بانک‌های خصوصی باید مانند دیگر بانک‌ها در استان شعبه مستقل و دارای اختیار تصمیم‌گیری داشته باشند و قابل قبول نیست تحت نظارت استان دیگری عمل کنند‌.

وی یادآور شد: بانک‌ها تنها وظیفه جمع‌آوری سپرده‌های شهروندان کرمانشاهی را ندارند بلکه در قبال تولید و اشتغال جوانان این استان هم مسؤولیت دارند.

امیری‌مقدم ادامه داد: اموال مازاد بانکی باید تا پایان سال تعیین تکلیف شود و درآمد حاصل از این اموال به سمت تولید و اشتغال بازگردد.

استاندار کرمانشاه  متذکر شد: در این شرایط دشوار اقتصادی چشم امید جوان‌های این استان به تلاش‌ها و دلسوزی‌های مدیران استان و مجموعه‌هایی مانند بانک‌ها و همچنین افراد صاحب سرمایه ست.  

به دنبال این قضایا جلسه هم‌اندیشی با بانک‌ها و موسسات خصوصی استان به ریاست باباخانی معاون اقتصادی استاندار و با حضور مدیران بانک‌های خصوصی استان همچنان برگزار گردید.می‌شود تا اینکه در جلسه اخیر باباخانی، از علام آمادگی بانک‌های خصوصی برای کمک به توسعه سرمایه ‌گذاری استان خبر داد.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در این خصوص گفت: تشکیل کمیسیون هماهنگی بانک‌ها برای هماهنگی در امور تصمیم‌گیری و هم‌راستایی با تصمیمات استان بوده و انتظار می‌رود موسسات و بانک‌های خصوصی استان، سیاست‌های خود را با این کمیسیون هماهنگ کنند.

 وی افزود: هدف و دغدغه مشترک همه ما، در کمک به توسعه استان خلاصه می‌شود و بخشی از این توسعه از طریق کمک بانک‌ها و موسسات خصوصی و به وسیله حمایت از سرمایه‌گذاران از طریق اعطای تسهیلات به آن‌ها انجام می‌گیرد، بنابراین انتظار می‌رود که تمام بانک‌ها و موسسات خصوصی استان به تعهد حداقل ۵۰ درصدی خود در خصوص استفاده از منابع بانکی‌ در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید در استان جامه عمل بپوشانند.

باباخانی در پایان، اظهار داشت: پیرو تاکید استاندار بانک‌های خصوصی استان ضمن اعلام منابع، آمادگی خود را برای حمایت از سرمایه‌گذاری و تامین مالی واحدهای تولیدی اعلام کردند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس بانک های خصوصی سرمایه گذاری معاون استاندار کرمانشاه سرمایه گذاری استان کرمانشاه بانک های خصوصی خصوصی استان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بهروز ناصری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در جلسه‌ای با حضور فعالان صنفی و اقتصادی استان ایلام که در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه در خدمت بخش تولید، سرمایه‌گذاری و صنعت قرار خواهد گرفت، اظهار کرد:‌ با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و تأکید همیشگی دکتر طهرانچی مبنی بر حل مسئله در استان‌ها ظرفیت‌های دانشگاه در همه زمینه‌ها در خدمت توسعه استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری با مشارکت و حضور دانشگاه بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود. درب‌های دانشگاه همیشه برای توسعه ایلام باز بوده و به‌عنوان وظیفه ظرفیت دانشگاه در خدمت استان است. ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه در شهرستان مهران شامل مجتمع رفاهی و اقامتی و زمین مناسب و پارکینگ ۱۰ هکتاری با مشارکت فعالان اقتصادی و صنعتی استان در راستای ایجاد پایانه صادراتی با محور محصولاتی تولیدی استان شکل می‌گیرد.

اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان ایلام

یکی از تجار موفق و دبیر اتاق تعاون استان ایلام نیز گفت: اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان است. مهم‌ترین اولویت استان باید رفع موانع اداری برای حضور سرمایه‌گذاران در استان باشد.

فرزاد فیض‌الهی بیان کرد: ورود دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه استان امیدبخش و مهم‌ترین اولویت فعلی استان ایجاد پایانه صادرات و برندسازی تولیدات استان است که این مهم با همکاری و محور دانشگاه آزاد اسلامی شکل خواهد گرفت.

به گزارش آنا،‌ در این جلسه فعالان اقتصادی و صنفی ایلام به بیان مشکلات و سنگ‌اندازی‌های پیش روی صنعت استان و سرمایه‌گذاری اشاره و خواستار ورود دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به این مباحث شدند و رحیم لطفی عضو اتاق صنعت و معدن و از فعالان و کارآفرینان نمونه استان در حوزه تولید و صنعت آرد استان، یار حسین دینی پژو از کارآفرینان و عضو اتاق اصناف استان و کاظم اسماعیلی از فعالان اقتصادی و کارآفرین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان