Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد رویداد ملی گام دوم دانشگاه را در مقیاس عمل به دنبال رفع مشکلات و مسائل کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با گذر زمان و رشد فناوری‌های پیشرفته در کشور، دیگر دانشگاه‌ها نمی‌توانند همچون سابق و طبق سنت‌های گذشته فعالیت‌هایشان را مدیریت کنند مثلا در همین شرایط شیوع بیماری منحوس کرونا اگر دانشگاه‌ها کلاس‌های آموزشی خود را مجازی نمی‌کردند و ترم‌های تحصیلی یکی پس از دیگری به صورت غیرحضوری مدیریت نمی‌شد مشخص نبود که در این دو سال اخیر چگونه باید جوانان و نوجوانان آموزش می‌دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما همه چیز تنها همین آموزش حضوری و مجازی نیست، شیوه فعالیتی دانشگاه‌ها در کشور‌های مختلف سال‌هاست که تغییر کرده و توجه به مهارت و کارآفرینی جای سرفصل‌های درسی تئوری و قدیمی را گرفته است که متاسفانه خیلی از دانشگاه‌های کشور ما هنوز به این مهم پی نبرده‌اند.

 

جذب دانشجو با حرکت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی 

توجه به کارآفرینی و مهارت‌آموزی در جذب دانشجویان و تربیت نیروی انسانی کارآمد برای ورود به بازرکار و رفع نیاز‌های اساسی جامعه یکی از مهمترین نکاتی است که دانشگاه‌ها به سمت آن در حرکتند، چون درحال حاضر جوانان می‌دانند که صرفا با تحصیل و داشتن یک مدرک دانشگاهی هیچ جایی در بازارکار ندارند و آینده شغلی آن‌ها بعد از اینهمه زحمت و تحصیل مشخص نیست.

بعنوان مثال دانشگاه‌های غیردولتی همچون دانشگاه آزاد اسلامی طی سال‌های اخیر با مشکل جذب دانشجو مواجه هستند و جوانان با تورم فعلی و قیمت‌های سرسام‌آور شهریه زیاد میل و رغبتی به تحصیل در اینگونه دانشگاه‌ها نشان نمی‌دهند. اما اگر دانشگاه‌ها شیوه فعالیتی خود را تغییر دهند بدون شک دانشجویان امیدوار به داشتن آینده‌ای درخشان به سمت آن‌ها جذب خواهند شد.

رویداد گام دوم دانشگاه آزاد، مانوری ملی

براین اساس دانشگاه آزاد اسلامی حرکت خود به سمت کارآفرین شده را جدی گرفته و معتقد است اگر به دانشجو مختصات کارآفرینی و تخصص در حوزه‌های مختلف را آموزش دهد، قطعا اقبال مردم به دانشگاه آزاد افزایش خواهد یافت. بنابراین معاونت فناوری و نوآوری، طراحی‌های لازم برای برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارتاپ و هزار شرکت فناور و خلاق را انجام و زمینه برگزاری آن را فراهم کرد.

در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد هزار مورد از بهترین و برترین زیرساخت‌های آزمایشگاهی، کارگاهی و گروه‌های پژوهشی، هزار مورد از استارتاپ و ایده‌هایی که در دانشگاه آزاد انتخاب شده اند و همچنین هزار مورد از شرکت‌های خلاق و فناور که در دانشگاه آزاد فعالیت می‌کنند، در قالب یک مانور ملی در این رویداد حاضر خواهند شد.

 


وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی را نقطه عطف حرکت این دانشگاه در مسیر کارآفرینی و حل مسئله عنوان کرد و گفت: رویداد ملی گام دوم دانشگاه در مقیاس عمل به دنبال رفع مشکلات و مسائل کشور است. بر همین اساس شناسایی دقیق ظرفیت‌های موجود و گلچین برترین‌های حاضر در دانشگاه جهت ارائه در این رویداد بزرگ با محوریت شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق بر اساس مختصات کارشناسی شده و پارامتر‌های دقیق در حال انجام است.

رویداد گام دوم دانشگاه آزاد در قامت موتور پیشران سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سند تحول و تعالی این دانشگاه عنوان کرد: استراتژی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد بر اساس نمودار حرکتی ترسیم شده در سند تحول و تعالی دانشگاه مدون شده است و با شبکه سازی از متخصصین حوزه‌های مختلف کارآفرینی، فناوری و نوآوری، این رویداد را در قامت موتور پیشران سرمایه گذاری و خلق ثروت از علم برگزار خواهیم کرد.

وی ارتباط بخشی میان پتانسیل موجود در دانشگاه آزاد اسلامی با بخش‌های اقتصادی دارای نواقص و مسائل موجود در کشور را با هدف رفع موانع کارآفرینی و پیشرفت یکی دیگر از اهداف اساسی این رویداد عنوان کرد و ادامه داد: رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها مانوری برای شناساندن توفیقات و پتانسیل این دانشگاه به اهالی علم و فناوری و مسئولین کشور است، بلکه در بردار فعالیت بنگاه‌های کلان اقتصادی کشور نیز نقش آفرینی خواهد کرد.

 

رفع موانع تولید

به گفته ضرغامی، برقراری ارتباط میان استارت آپ‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری دانشگاه با مدیران و فعالان اقتصادی خارج از دانشگاه همچون کاتالیزور، پنجره‌های جدیدی را به سوی رفع موانع تولید خواهد گشود.

دبیر رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شور و اشتیاق واحد‌ها برای حضور پررنگ و موثر در این رویداد تصریح کرد: مشوق‌های در نظر گرفته شده برای واحد‌های برتر در رویداد و همچنین انگیزه فراوان واحد‌ها برای معرفی ظرفیت هایشان جهت رفع مشکلات کشور از مسیر ارتباط گیری با صنایع مختلف و به موازات آن بی نیاز کردن واحد‌های متبوع به شهریه سبب شده تا واحد‌ها برای شناسایی و گلچین پتانسیل‌های موجود با دقت نظر بالایی وارد عمل شوند.

دانشگاه موفق باید در زمینه تبدیل علم به ثروت حضور فعالانه داشته باشد

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد قرار گرفتن ایران در رتبه ۶۰ حوزه فناوری و نوآوری را زیبنده کشور و مردم ندانست و تاکید کرد: یکی از مولفه‌های دانشگاه موفق در عصر حاضر حضور فعالانه در عرصه تبدیل علم به ثروت با بکارگیری شاخصه‌های فناورانه و نوآورانه است. دانشگاه آزاد اسلامی در میدان عمل ثابت کرده به دنبال تحقق این مهم بوده و برای این کار تمام ظرفیت خود را در رویداد ملی گام دوم پای کار خواهد آورد تا تحولی قابل اعتنا در عرصه تلاقی علم و صنعت باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رویداد گام دوم دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد وحید ضرغامی حل مسائل اساسی کشور رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد قائم مقام معاونت تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، مهرداد محمدی ادوار حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به نقش فعالیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: این تشکل‌ها بستر بسیار خوب و مناسبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری دانشگاه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است و می‌تواند دانشجو را از انفعال در فعالیت دانشجویی و فرهنگی خارج سازد و آن را مهیای حرکت در جهت پیشرفت کشور نماید.

وی در ادامه به موضوع لزوم رقابت بین سایر تشکل‌ها و جریانات فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: وجود رقابت کاری در کنار حفظ دوستی‌ها و همکاری های مشترک باعث افزایش بهره‌وری و سطح کیفی برنامه‌های اجرایی خواهد شد چراکه همه این مجموعه‌ها دارای هدفی واحد و آن‌هم رشد و پیشرفت نظام آموزش عالی و به طبع آن کشور هستند و این امر بایستی مورد توجه این دست‌اندرکاران قرار گیرد که این رقابتِ درست منجر به پیشرفت در این حوزه‌ها خواهد شد.

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه دانشجو نباید نسبت به اتفاقات اطراف خود منفعل و بی‌تفاوت باشد، گفت: تشکل‌های دانشجویی در مسیر فعالیت خود نباید تحت تاثیر جریان‌ها و فعالیت‌های سیاسی قرار گیرند و از گرفتار امر سیاسی‌کاری شدن پرهیز کنند که این موضوع آفتی بزرگ و تاثیرگذار بر فعالیت‌های دانشجویی است.

ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: در نظام اسلامی، دانشگاه تنها محل ارائه و کسب آموزش‌های علمی نیست، بلکه محلی برای هویت‌سازی و آماده‌سازی فرد برای مراحل بعدی زندگی و دوران پسا تحصیل وی هست و این موضوع می‌طلبد که مسئولین نیز اهمیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی را بیش‌از پیش درک کنند.

مهرداد محمدی با بیان اینکه دشمن همواره دانشگاه‌ها و قشر دانشجو را مورد هدف قرار داده و برای دست‌یابی به اهداف شوم خود همواره برای سوءاستفاده از محیط دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده است، بیان کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند رشد علمی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی را متوقف کنند اما حضور جوانان مومن، معتقد و انقلابی در این مسیر، بیش از پیش دشمنان را مأیوس کرده است و این موضوع در جامعه و محیط اطراف نیز اثرات مطلوبی را برجای خواهد گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به انتقاد مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی امسال خود با دانشجویان مبنی بر کمرنگ بودن پیشرفت‌های کشور در ذهن و مواضع دانشجویان، گفت: همانطور که معظم له بارها تاکید نمودند بایستی در کنار نگاه انتقادی منصفانه و همراه با راهکار به مسائل و مشکلات کشور، نگاه مفتخرانه به دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر و پرشمار کشور در حوزه‌های مختلف را نیز داشت و علاوه بر این نگاه به تبیین آن‌ها نیز برای سایر قشر دانشجو در چارچوب تشکیلات و مجموعه‌های موجود پرداخت.

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ارتباط با محدودیت‌ها و چالش‌های تجربه شده در دوران مسئولیت در این دانشگاه ضمن قدردانی از همراهی مسئولین به نکاتی از جمله اجازه ندادن متولیان، وجود برخی ملاحظات خاص و محدودیت‌زا مبنی بر انجام فعالیت‌ها و صرف بودجه‌ها صرفا در محدوده دانشگاه اشاره کرد و افزود: وجود این دست از قوانین علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از ارتباط بیشتر محیط دانشگاه‌ با محیط برون دانشگاهی می‌شود در نهایت مانعی نیز بر انجام برخی فعالیت‌های بیشتر بوده و ایجاد محدودیت کرده است.

محمدی در پایان در خصوص فعالیت‌های حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در زمان مسئولیت خودت با بیان اینکه در شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا و همراه با محدودیت‌هایی مواجه بوده‌اند از فعالیت‌هایی نظیر برپایی مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه جهت دانشجویان و عموم مردم، ضدعفونی اماکن عمومی و دانشگاهی به‌منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، برگزاری اردوی راهیان نور بصورت مجازی، کاروان‌های نیکوکاری و اروهای جهادی، برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و بسیای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در آن زمان یاد کرد.

خبرنگار: نرگس نوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1226830

دیگر خبرها

  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.