Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بانک‌های خصوصی چندان علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در استان ندارند به گفته جلیلیان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه، تاکنون هیچ بانک خصوصی بصورت مستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری نکرده، اما بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، در قالب ارایه تسهیلات به سرمایه‌گذاران، واحدهای تولیدی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. بصورت غیرمستقیم سرمایه گذاری کرده‌اند.

جلیلیان معتقد است، نگه داشت این سرمایه بانک‌های خصوصی در استان باعث ایجاد رونق اقتصادی می‌شود، اما چون بانک‌های خصوصی هلدینگ‌های اقتصادی دارند و بررسی می‌کنند که کجا برای آنان درآمد دارد و سپس نسبت به سرمایه‌گذاری در آن اقدام می‌کنندو بدین راحتی سرمایه‌های هنگفتی از استان خارج می‌شود.

بانک‌های دولتی در استان کرمانشاه، توانسته‌اند با ارائه تسهیلات به بخش تولید و همچنین بخش خصوصی، در رابطه با تأمین سرمایه داخلی و سرمایه‌گذاری داخلی نقش قابل توجهی داشته باشند، اما به دلیل نبود قانون الزام‌آور به سرمایه‌گذاری بانک‌های خصوصی در استان محل حضور و نیز عدم تمایل بانک‌های خصوصی به سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه و ماهیت فرار بودن سرمایه‌گذاری، متأسفانه با خروج سرمایه‌ها از استان ختم شود.

در واقع سپرده و پس‌انداز شهروندان استان کرمانشاه که می‌بایست در استان سرمایه‌گذاری شود، وسیله‌ای برای افزایش رفاه و بهبود شرایط اقتصادی سایر استان‌ها خواهد بود.

همین موضوع باعث شد بهمن امیری‌مقدم در همان روزهای اولیه وظیفه خود به عنوان استاندار کرمانشاه با بانک‌ها اتمام حجت کند، وی هشدار داد: بانک‌‌های خصوصی که منابع‌شان را خارج از استان هزینه می‌کنند، باید کرمانشاه را ترک کنند.

امیری‌مقدم گفت: بانک‌های خصوصی باید مانند دیگر بانک‌ها در استان شعبه مستقل و دارای اختیار تصمیم‌گیری داشته باشند و قابل قبول نیست تحت نظارت استان دیگری عمل کنند‌.

وی یادآور شد: بانک‌ها تنها وظیفه جمع‌آوری سپرده‌های شهروندان کرمانشاهی را ندارند بلکه در قبال تولید و اشتغال جوانان این استان هم مسؤولیت دارند.

امیری‌مقدم ادامه داد: اموال مازاد بانکی باید تا پایان سال تعیین تکلیف شود و درآمد حاصل از این اموال به سمت تولید و اشتغال بازگردد.

استاندار کرمانشاه  متذکر شد: در این شرایط دشوار اقتصادی چشم امید جوان‌های این استان به تلاش‌ها و دلسوزی‌های مدیران استان و مجموعه‌هایی مانند بانک‌ها و همچنین افراد صاحب سرمایه ست.  

به دنبال این قضایا، جلسه هم‌اندیشی با بانک‌ها و موسسات خصوصی استان به ریاست باباخانی معاون اقتصادی استاندار و با حضور مدیران بانک‌های خصوصی استان برگزار شد.

باباخانی در پایان جلسه، از علام آمادگی بانک‌های خصوصی برای کمک به توسعه سرمایه‌گذاری استان خبر داد.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار فارس، گفت: تشکیل کمیسیون هماهنگی بانک‌ها برای هماهنگی در امور تصمیم‌گیری و هم‌راستایی با تصمیمات استان بوده و انتظار می‌رود موسسات و بانک‌های خصوصی استان، سیاست‌های خود را با این کمیسیون هماهنگ کنند.

 وی افزود: هدف و دغدغه مشترک همه ما، در کمک به توسعه استان خلاصه می‌شود و بخشی از این توسعه از طریق کمک بانک‌ها و موسسات خصوصی و به وسیله حمایت از سرمایه‌گذاران از طریق اعطای تسهیلات به آن‌ها انجام می‌گیرد، بنابراین انتظار می‌رود که تمام بانک‌ها و موسسات خصوصی استان به تعهد حداقل ۵۰ درصدی خود در خصوص استفاده از منابع بانکی‌ در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید در استان جامه عمل بپوشانند.

باباخانی در پایان، اظهار داشت: پیرو تاکید استاندار بانک‌های خصوصی استان ضمن اعلام منابع، آمادگی خود را برای حمایت از سرمایه‌گذاری و تامین مالی واحدهای تولیدی اعلام کردند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس بانک های خصوصی سرمایه گذاری معاون استاندار کرمانشاه باباخانی استاندار کرمانشاه جلیلیان اعلام آمادگی سرمایه گذاری استان کرمانشاه بانک های خصوصی خصوصی استان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: تمایل حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مشارکتی، موجب شده ۳۱ پروژه در این منطقه باکاربری های مختلف اجرا شود که در حال حاضر بالاترین تعداد پروژه‌های مشارکتی را بین مناطق برخوردار است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی برای پروژه‌های شهری اظهار کرد: سالیانی است که شهرداری اصفهان تجربه همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌های خود را داشته و دلایل مختلفی موجب ادامه این روند در مدیریت‌های مختلف شهری بوده است.

وی افزود: کاهش هزینه یکی از راهکارهای بخش خصوصی است که از طرفی دیگر به‌دلیل نبود موانع پیش روی شرکت‌های خصوصی، سرعت اجرای پروژه بالا رفته، با تورم کمتری روبه‌رو شده و مقرون به صرفه است، ارتقای کیفی و به کار بردن خلاقیت‌ها و ایده‌های به روز پروژه‌ها از راهکارهای دیگری است که منافع عمومی را در پروژه‌ها به همراه خواهد داشت؛ همین موضوع موجب شده مدیران شهری پروژه‌های خود را با مشارکت بخش خصوصی همراه سازند.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد پروژه‌های مشارکتی تصریح کرد: در این منطقه ۳۱ پروژه مشارکتی با کاربری‌های تجاری، اداری، پارکینگ و مسکونی در دست اقدام دارد به‌صورتی که ۱۲ پروژه فعال، ۱۲ پروژه در مرحله اتمام، ۲ پروژه در مرحله صدور پروانه ساختمانی و ۵ پروژه در مرحله انعقاد قرارداد در دست دارد.

محمدحسینی ادامه داد: سال جاری ۶ پروژه مشارکتی با کاربری مسکونی در نظر گرفته شده که آماده معرفی به سرمایه‌گذاران است و با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران در این منطقه، روند جذب سرمایه‌گذار به سرعت انجام و پروژه‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مشارکتی میخک گفت: این پروژه در محله خانه اصفهان خیابان شهید دوران واقع شده و در زمینی به مساحت ۹۰۲ با زیربنای ۳۸۷۹ مترمربع در حال احداث است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با طراحی خوب این پروژه ۲۱ واحد مسکونی در نظر گرفته شده که پیشرفت ۵۵ درصدی داشته است.

کد خبر 748300

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود