Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:38:33 GMT

تظاهرات مراکشی در اعتراض به اوضاع اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۵۱۹۹

تظاهرات مراکشی در اعتراض به اوضاع اقتصادی

مراکشی‌ها در بیش از ۵۰ شهر علیه اوضاع معیشتی و اقتصادی تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، بیش از ۵۰ شهر مراکش از جمله رباط روز یکشنبه شاهد تظاهرات گسترده علیه وخامت اوضاع اقتصادی به ویژه در سایه شروع کرونا بود. معترضان ضمن محکوم کردن اوضاع اقتصادی و گرانی سوخت و مواد غذایی اصلی شعار آزادی، کرامت، عدالت اجتماعی سردادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها از دولت خواستند فوراً برای کنترل قیمت‌ها وارد عمل شود و سیاست‌های اجتماعی را برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان بیکار از زمان آغاز کرونا تصویب کند.

در این راستا الطیب مضماض، هماهنگ‌کننده جبهه اجتماعی که به اعتراضات دعوت می‌کند، اعلام کرد، خواسته‌های ۲۰ فوریه که مردم مراکش در سال ۲۰۱۱ آن را اعلام کردند، هنوز وجود دارد. این خواسته‌ها ازبین بردن استبداد، فساد و برقراری برابری، عدالت و آزادی اجتماعی است. ما خواهان توزیع عادلانه ثروت‌های غارت شده هستیم.

این اعتراضات همزمان با ورود وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی به مراکش در اولین سفر از عادی سازی روابط میان دو طرف برای امضای چند توافقنامه صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مراكش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست

رسانه‌های محلی در فرانسه گزارش داده‌اند که دانشجویان این کشور نیز دوست دارند تظاهرات ضد صهیونیست در دانشگاه‌هایشان مانند آمریکا گسترده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از فرانسه ۲۴، خبرنگاران محلی در پاریس گزارش داده‌اند که دانشجویان پایتخت نشین فرانسه امیدوارند موجی از اعتراضات حمایت از فلسطین را در سراسر فرانسه به راه بیندازند.

دانشجویان یکی از برترین دانشگاه‌های فرانسه و جهان که در پاریس قرار دارد، علیرغم تعطیلی تظاهراتشان که چهارشنبه شب توسط پلیس اتفاق افتاد، همچنان به دنبال تظاهرات و اعتراض به جنگ غزه هستند. 

دانشجویان این دانشگاه می‌خواهند موجی از اعتراضات گسترده را در سراسر دانشگاه‌های فرانسه به راه بیندازند و اکثر تظاهرکنندگان خواستار آتش‌بس فوری هستند.

این دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فرانسه ۲۴ اعلام کردند که دوست دارند صدای اعتراض آنها هم مانند دانشجویان آمریکا به گوش جهانیان برسد و آنها هم به اندازه دانشجویان آمریکا در این سیل اعتراضات ضد صهیونیست سهیم و موثر باشند. 

دانشجویان دانشگاه سوربن در شعارهای خود از دولت فرانسه میخواهند که به کمک مردم فلسطین بروند و از نهادهای بین‌المللی خواستار توقف بمب‌گذاری‌ها در غزه شدند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است