Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری همدان «محمد علی محمدی» در جلسه شورای ترافیک شهرستان همدان خواستار هماهنگی بیشتر میراث فرهنگی، شهرداری، راه و شهرسازی و پلیس راهور برای حذف تردد سواره در عرصه هگمتانه شد و تاکید کرد: برابر طرح تفصیلی موجود باید هرچه سریعتر نسبت به اصلاح موارد ترافیکی و مسیرهای دسترسی در عرصه هگمتانه اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بر اساس دستور استاندار همدان و اهمیت این موضوع باید بازدید میدانی انجام و ضمن بررسی طرح مطالعاتی تصمیم مقتضی اتخاذ و تا قبل از پایان سال نیز این کار اجرایی شود.

فرماندار همدان تصریح کرد: اصلاح مسیرهای تردد سواره در خیابان و میدان اکباتان، تقاطع بلوار علویان و الوند، دباغ خانه، بازار آهن فروشان و پارک سوار کوی گذر از جمله موارد اجرای این طرح است. 

محمدی با بیان اینکه برای رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه باید همه اقدامات لازم صورت گیرد افزود: استان همدان با داشتن آثار قابل توجه تاریخی حتی یک اثر ثبت شده جهانی ندارد.

وی با اشاره به آثار و مزایای ثبت جهانی یک اثر تاریخی خاطرنشان کرد: هرگاه اثری، ثبت جهانی شود خود به خود به لیست مقاصد گردشگری داخلی و بین المللی نیز افزوده می شود.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: برخی استان ها با ثبت جهانی آثار تاریخی ضمن بهره مندی از کمک های مالی و جلوگیری از تخریب و حفاظت از آن اثر، گردشگران زیادی را جذب کرده اند که خود باعث رونق اقتصاد، اشتغال و سایر زیرساخت های مرتبط با حوزه گردشگری شده است.

محمدی اظهار داشت: رقابت شدید و رایزنی‌های پیچیده‌ای برای ثبت آثار در فهرست میراث جهانی یونسکو وجود دارد تا جایی که بسیاری از کشورها با ظرفیت میراث جهانی از قافله عقب می‌مانند و برخی کشورها حاضرند هزینه سنگینی برای این ثبت بپردازند.

به گزارش ایرنا، پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان» شامل تپه هگمتانه، بازار و بافت تاریخی است که برای ثبت جهانی آماده‌سازی شده است.

منظر تاریخی هگمتانه در شهر همدان مسیر «آرامگاه بوعلی تا آرامگاه باباطاهر» را شامل می شود که با ثبت این اثر، میراث فرهنگی این محدوده شامل بافت تاریخی، بازار سنتی، مسجد جامع و پیاده راه‌های شهر همدان حفظ می‌شود.

براساس اعلام مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرونده ثبت جهانی هگمتانه به یونسکو ارسال شده و در بین آثار تاریخی و فرهنگی ایران برای ثبت جهانی در یونسکو، منظر تاریخی هگمتانه در اولویت نخست قرار دارد.

برچسب‌ها شهر همدان مجموعه تاریخی هگمتانه محمدعلی محمدی میراث فرهنگی مدیرکل دفتر پایگاه های ثبت جهانی یونسکو پروندهٔ خبری ثبت جهانی «منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر همدان محمدعلی محمدی شهر همدان محمدعلی محمدی میراث فرهنگی یونسکو میراث فرهنگی منظر تاریخی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اداره بنادر و دریانوردی اعلام کرد: با توجه به هشدار رنگ زرد اداره کل هواشناسی هرمزگان و تندباد‌های لحظه ای، افزایش ارتفاع امواج دریا و تلاطم دریا تردد شناور‌های دریایی با محدودیت‌های همراه است.

امروز تردد شناور‌های خودروبر، تفریحی و گردشگری تا ساعت ۱۹ ممنوع است.

تردد شناور‌های سبک و صیادی نیز امروز ممنوع است.

دیگر خبرها

  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • باران بهاری میهمان دیار هگمتانه
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • فرماندار همدان:‌ حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است
  • وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت