Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن پورمند از نبود آمارهای مشخص از وضعیت کمی و کیفی،‌ ظرفیت،‌ دستگاه‌ها و محصولات صنعت چاپ انتقاد کرد و خواستار ورود اتحادیه و وزارت ارشاد به این موضوع شد. - اخبار فرهنگی -

بهمن پورمند، فعال صنعت چاپ، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با انتقاد از وضعیت این صنعت در کشور گفت:‌ وضعیت چاپخانه‌ها در یک‌سال گذشته چندان مطلوب نبوده است؛ چون حجم فعالیت‌ها با توجه به کمبود سفارشات بسیار پایین آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ صنعت چاپ امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقدینگی است و این مهم، تنها با ارائه تسهیلات درازمدت ممکن است‌. تزریق تسهیلات حمایتی به این صنعت می‌تواند منجر به حرکت شود.

وی تغییرات نرخ کالاها و ارز را موجب بی‌برنامگی چاپ دانست و اضافه کرد:‌ ما نمی‌توانیم برای قبول سفارشات،‌ خرید مواد اولیه و ... برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشیم‌. اگر امروز یک سفارش را بپذیریم، شش ماه بعد که بخواهیم آن سفارش را تحویل دهیم، قیمت‌ها تغییر کرده است.

 وی مهمترین آسیب فعلی صنعت چاپ را فرسودگی ناوگان دانست و یادآور شد: صنعت چاپ در دنیا صنعت به‌روزی است و از نظر تکنولوژی دائماً در حال تغییر است. در وضعیت فعلی بخش خصوصی توان سرمایه‌گذاری برای نوسازی دستگاه‌ها را ندارد؛ بنابراین بخش دولتی باید برای کمک به این عرصه وارد شود.

پورمند گفت: اگر امروز بخواهیم یک دستگاه چاپ معمولی را که سال ساخت آن 2015 است،‌ وارد کشور کنیم‌،‌ نیازمند 18 میلیارد دلار هستیم. چه کسی جرأت چنین سرمایه‌گذاری را دارد؟

انتقاد رئیس اتاق اصناف از نادیده گرفتن صنعت چاپ ممانعت آمریکایی‌ها از چاپ کتاب‌های درسی افغانستان در ایران

وی افزوده شدن بخش چاپ به زیرمجموعه دفتر سلولزی وزارت صمت را اتفاق مبارکی دانست و تصریح کرد: این اضافه شدن موجب خواهد شد که ما در فهرست تحت پوشش وزارت صمت قرار بگیریم و حداقل بتوانیم مسائل و مشکلات خود را دنبال کنیم.

نائب رئیس سابق اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به نبود آمارهای مشخص از وضعیت صنعت چاپ گفت:‌ یکی از گرفتاری‌های بزرگ ما این است که آمار درستی از وضعیت دستگاه‌های چاپ،‌ چاپخانه‌های فعال،‌ تولید محصول،‌ ظرفیت موجود و ... نداریم. در سال‌های اخیر وزارت ارشاد و اتحادیه چاپخانه‌داران نیز در این زمینه اقدام خاصی نکرده‌ و به نوعی هر یک شانه از بار مسئولیت خارج کرده‌اند؛ در حالی که این دو نهاد باید به یکدیگر کمک کنند تا آماری از داشته‌های صنعت چاپ به دست بیاید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت چاپ صنعت چاپ صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز هدایت فرنگی‌کار کرمانشاهی در مسابقه‌های کشتی فرنگی جام بین‌المللی جهان پهلوان تختی صاحب یک نشان نقره شد.

در این رقابت‌ها بهروز هدایت در وزن ۸۷ کیلوگرم نقره و امیرحسین کریمی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم هر دو از کرمانشاه به عنوان پنجمی بسنده کرد.

چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی ا حضور کشتی‌گیرانی از کشورمان و تیم‌های ارمنستان، سوریه و عراق در اهواز برگزار شد.

کد خبر 6093462

دیگر خبرها

  • تخریب صنف و صنعت طلا و جواهر به بهای اجرای یک سامانه
  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه
  • مربی سابق استقلال: با این وضعیت شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر است | تیم اوسمار به هر رقیبی حداقل ۲ گل می زند
  • کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • زاکانی: برای کمک به پلیس درباره حجاب کاملا آماده هستیم
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • راموس گوش ستاره سابق رئال را کشید!
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی