Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با رأی مثبت نمایندگان در صحن علنی مقدار صادرات نفت در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز و به قیمت ۷۰ دلار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدنظام الدین موسوی شامگاه یکشنبه (یکم اسفندماه) در پایان نخستین روز از بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: براساس مصوبه مجلس، مقدار صادرات نفت در سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز و به قیمت ۷۰ دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس صحبت‌های مسئولان ذی‌ربط در کمیسیون تلفیق بودجه و بررسی توان کشور، این مصوبه در کمیسیون تلفیق نهایی شده و وزارت نفت اعلام کرده توان کافی برای رسیدن به صادرات روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت برای سال آینده وجود دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس قوانین بالادستی هر سال مبلغی از فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود و امسال این سهم حدود ۴۰ درصد خواهد بود و تا اینجا دولت برای استقراض از منابع صندوق توسعه ملی و کاهش سهم واریزی نتوانسته اجازه‌ای از مقام معظم رهبری دریافت کند، از این رو تمام ۴۰ درصد از سهم فروش نفت به صندوق واریز می‌شود.

موسوی اظهار کرد: براساس تاکید رئیس مجلس به‌دلیل موافقت نکردن با استقراض دولت از منابع صندوق توسعه ملی، دولت باید به‌صورت مکتوب برنامه خود را برای جبران کاهش درآمدهای نفتی اعلام کند زیرا پیش از این دولت‌ها از سهم واریزی خود به صندوق توسعه با اذن مقام معظم رهبری استقراض می‌کردند که تاکنون این اجازه به دولت داده نشده است.

وی گفت: مصوبه دیگر مجلس درباره اختصاص سهم مناطق محروم و نفت‌خیز از منبع حاصل از فروش نفت بود که مصوب شده است ۱۶ هزار میلیارد تومان برای سال آینده به استان‌ها و مناطق محروم و نفت‌خیز اختصاص یابد و بر اساس شاخص‌های محرومیت این منابع توزیع می‌شود.

منبع: شانا

کلیدواژه: سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس فروش نفت صندوق توسعه سال ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل

شرکت اپل شدیدترین کاهش درآمد سه‌ماهه در یک سال را داشته، که بخش بزرگی از آن ناشی از افت فروش آیفون در چین بوده است.

به گزارش نورنیوز، این غول آمریکایی حوزه فناوری گزارش داد که درآمدش در سه‌ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۴ مبلغ ۹۰.۸ میلیارد دلار و سودش ۲۳.۶ میلیارد دلار بوده است‌ــ که نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است