Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:33:09 GMT

استرالیا هنوز بابت حادثه لیزر از دست چین شاکی است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۵۶۳۰

استرالیا هنوز بابت حادثه لیزر از دست چین شاکی است

نخست‌وزیر استرالیا با بیان اینکه آن کشتی چینی که نور لیزر به سمت یک هواپیمای نظامی کشورش تابانده بود، از سرزمین اصلی استرالیا قابل رویت بود، گفت کانبرا خواستار تحقیقات کامل پکن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا امروز (دوشنبه) تاکید کرد که کشورش هنوز بابت اتفاقی که پنج‌شنبه گذشته رخ داد و از دید کانبرا "اقدامی خطرناک و بی‌مهابا" بود، توضیحی از چین دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وزارت دفاع استرالیا، یک هواپیمای گشت دریایی مدل Poseidon P-8A پنجشنبه گذشته هنگام پرواز بر فراز نواحی شمالی استرالیا توسط لیزر یک کشتی نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق روشن شد و به طور بالقوه جان افراد به خطر افتاد. این وزارتخانه همچنین تصاویری از دو کشتی چینی که در نزدیکی ساحل شمالی استرالیا در تردد بودند، منتشر کرد.

یک ناوشکن با موشک هدایت‌شونده و یک اسکله حمل و نقل آبی – خاکی چینی، در زمان وقوع حادثه از طریق دریای آرافورا بین گینه نو و استرالیا در حال حرکت به سمت شرق بودند و بعدا از تنگه تورس عبور کردند.

موریسون به خبرنگاران گفت: این احتمال وجود دارد که حتی مردم ما از سرزمین اصلی استرالیا هم این کشتی‌ را دیده باشند. استرالیا از طریق کانال‌های دیپلماتیک و دفاعی خواستار تحقیقات کامل در رابطه با این حادثه شده است.

او گفت: یک لحظه تصور کنید که یک ناوچه استرالیایی به یک هواپیمای شناسایی چینی در تنگه تایوان، نور لیزر تابانده باشد. می‌توانید واکنش آنها در پکن را تصور کنید؟   

سفارت چین در کانبرا به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداده و پکن هم علنا به آن واکنشی نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استراليا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشحالی اینزاگی از جذب طارمی

سرمربی تیم فوتبال اینترمیلان گفت که بابت جذب مهدی طارمی مهاجم تیم ملی کشورمان خوشحال است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیمئونه اینزاگی سرمربی اینترمیلان در بخشی از نشست خبری خود بعد از شکست یک بر صفر تیمش برابر ساسالو با اشاره به جذب مهدی طارمی و زیلینسکی برای فصل آینده گفت: طارمی به صورت بازیکن آزاد از پورتو به تیم ما می‌آید. او بازیکنی مهم در سطح بین‌المللی به شمار می‌رود و گل‌های زیادی زده است. از جذب طارمی خوشحالیم.

وی ادامه داد: زیلینسکی نیز بازیکن خیلی خوبی است و می‌تواند به تیم ما کمک کند. از حضور این بازیکن نیز خوشحال هستم. باشگاه از بابت جذب این دو بازیکن شایسته قدردانی است.

پیروزی پورتو با گل و پاس گل طارمی

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بهترین کلینیک‌ های لیزر موهای زائد آقایان در تهران
  • ماجرای ترور پیشکسوت معروف کشتی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر چه بود؟ | ویدئو
  • پردرآمد مثل فدراسیون فوتبال!
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • خوشحالی اینزاگی از جذب طارمی
  • تبریک رسمی بارسلونا بابت قهرمانی رئال مادرید
  • تبریک رسمی بارسلونا به رئال مادرید بابت قهرمانی در لالیگا / عکس
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند