Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -سهیلا خسروی گفت: سیستان و بلوچستان به علت تعداد بالای بیماران خاص و همچنین آمار بسیار بالای مجروحین ناشی از ‏تصادفات جاده‌ای نیاز مبرمی به خون و فرآورده‌های خونی دارد؛ و از طرفی متاسفانه انتقال خون سیستان و بلوچستان در زمینه ذخایر خونی شرایط نامناسبی دارد و به عبارتی ذخایر خونی استان در ‏وضعیت قرمز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان سیستان و بلوچستان می گوید:شیوع کرونا و سردی هوا عوامل اصلی کاهش شدید ذخایر خونی استان است،   متوسط خونگیری در استان روزانه حدود ۲۰۰ واحد ‏و مصرف استان در هر روز بیش از ۴۰۰ واحد بوده که کسری این عدد از سایر استان‌های کشور در حال تامین بوده ‏و بالاترین مصرف خونی استان نیز برای بیماران تالاسمی، عمل‌های قلب، تیرخوردگی، چاقو خوردگی و زنان و ‏زایمان است. ‏

او گفت: در حال حاضر ورودی خون از استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان به علت سرمای هوا و شیوع کرونا کاهش پیدا کرده به نحوی که ذخایر خونی در برخی گروه‌های خونی به سه روز رسیده که این امر در مواقع اورژانسی ‏خطرساز است. ‏

خسروی  گفت:در حال حاضر نیاز جدی به حضور داوطلبان اهدای خون در استان احساس می‌شود و ضرورت دارد در این زمینه همه رسانه‌ها پای کار باشند. نیاز به خون در همه گروه‌های خونی ضروری است، اما در این بین گروه خونی ‏O‏ مثبت و منفی ‏بیش از سایر گروه‌ها مورد نیاز است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش خونی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • درخواست تلخ و گریه‌آور کودکان سیل زده سیستان بلوچستان | فیلم
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز