Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@19:53:52 GMT

توافق بدون تضمین معتبر ممنوع

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۵۸۰۳

توافق بدون تضمین معتبر ممنوع

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه، دوم اسفند ۱۴۰۰_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «توافق بدون تضمین معتبر ممنوع» به بررسی روند مذاکرات وین پرداخت و نوشت: ناظرانی که از هفته‌های گذشته به هتل «کوبورگ» وین توجه دارند، نظاره‌گر میدانی دیپلماتیک بوده‌اند که در آن، ایران به پشتوانه ابتکار عمل خود افق روشنی را با هدف رفع تحریم‌ها و احیای برجام به تصویر کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای گذشته اما این روند آهسته و پیوسته وارد عرصه‌ای شده است که بر مبنای آن طرف‌های مذاکره‌کننده بویژه امریکا می‌کوشند بار ناکامی در اجرای طرح‌های بی‌حاصل خود در وین را بر دوش ایران بگذارند.

گفت‌وگوی شنبه شب رئیس جمهور کشورمان با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه ناظر به چنین واقعیاتی است که همزمان با مذاکرات احیای برجام در حال رخ دادن است؛ جایی که رئیسی ادعاهای سیاسی طرف‌های مذاکراتی ایران را از جمله اقداماتی دانست که با هدف حفظ اهرم فشار بر ملت ایران مطرح شده و چشم‌انداز حصول توافق را تضعیف می‌کند.

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اومیکرون جلوتر از مدیریت اپیدمی حرکت می‌کند!» به بررسی وضعیت اومیکرون در جامعه پرداخت و نوشت: همان روزهای نخست پیدا شدن سر و کله اومیکرون در کشور هشدارها درباره سرعت شیوع و انتشار این سویه جدید ویروس کرونا آغاز شد. طوفان اومیکرون، اما پس از دو، سه هفته آغاز شد و آمار مبتلایان روزانه را تا ۳۸ هزار نفر بالا برد. آمار مرگ و میرها در روزهای نخست بالا نبود.

حالا رفته‌رفته سوش جدید کرونا آن روی خودش را در بالا بردن آمار مرگ‌ها تا بیش از ۲۰۰ نفر در ۲۴ ساعت نشان می‌دهد. طبق پیش‌بینی‌ها هنوز یکی، دو هفته‌ای تا رسیدن به قله پیک ششم فرصت باقی است. رفتار ویروس بستگی به اقدامات ما دارد. آن‌طور که دکتر حمید سوری، رئیس کارگروه بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید در صورت ادامه رویکرد کنونی ممکن است پیک ششم کرونا هفته‌های متمادی ادامه یابد. وی با انتقاد از توقف اجرای طرح شهید سلیمانی راهکار مدیریت اومیکرون را بیماریابی فعال و شناخت نقاط خطر و سیاستگذاری متناسب با آن می‌داند.

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تلفات و خسارات سنگین ائتلاف سعودی پس از ناکامی در اشغال شهر «حرض»» پرداخت و نوشت: ارتش یمن روز یکشنبه تصاویر و ویدیوهای مربوط به دفع حملات متجاوزان وابسته به ائتلاف سعودی از سوی نیروهای مسلح یمن در شمال غرب یمن را منتشر کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی جنگ در یمن گزارش داد که رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردیمی یمن در پیشروی خود در محور «حرض» و طی پاتکی توانستند مواضع نیروهای متجاوز را به کنترل خود درآورده و خسارت‌های زیادی را به این نیروها وارد کنند.
بر اساس این گزارش، نیروهای متجاوز وابسته به ائتلاف سعودی، برای حمله، دو مسیر اصلی با مشارکت تیپ‌های عناصر مزدور و نیروهای مسلح ارتش عربستان سعودی و عناصر مزدور سودانی اتخاذ کرده بودند که اولی از جنوب شرق شهر «حرض» به سمت رشته‌کوه‌های «الهیجه» بوده و مسیر دوم نیز از «الفج» واقع در جنوب رشته کوه «ابو النار» به سمت رشته کوه الهیجه طراحی شده بود.

این مرکز اطلاع‌رسانی گزارش داد که متجاوزان با اتخاذ این دو مسیر تهاجم و حمله، قصد داشتند، شهر حرض را از چند جهت به اشغال خود درآورند. در دفع این یورش، یگان‌های نظامی مختلف نیروهای مسلح یمن مشارکت داشتند که توانستند به رغم پوشش هوایی و آتشباری، موشکی و توپخانه‌ای گسترده این حمله، آن را دفع کنند.

کد خبر 556950

منبع: ایمنا

کلیدواژه: روزنامه های امروز روزنامه ایران روزنامه کیهان روزنامه جوان روزنامه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ ارزیابی صهیونیست‌ها از پاسخ منفی حماس به طرح پیشنهادی

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان به انتظار برای پاسخ حماس به طرح توافق پیشنهادی رژیم صهیونیستی اشاره کرده و ارزیابی می کنند که ممکن است پاسخ حماس به طرح پیشنهادی، منفی باشد.

یدیعوت آحارانوت به ترس اسرائیل نسبت به وارد شدن به لیست سیاه سازمان ملل اشاره کرد

ترس: اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل

در پس زمینه بیانیه آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در اسرائیل نگران این مسئله هستند که نام اسرائیل وارد لیست دولت های آسیب زننده به کودکان در مناطق درگیری شود

این روزنامه به مسئله عملیات در رفح هم اشاره کرد:

علی رغم اظهارات نتانیاهو که گفته بود ارتش اسرائیل چه با توافق و چه بدون توافق به رفح حمله خواهد کرد، یک مقام اسرائیلی عنوان کرد که ارتش بخشی از نیروهای ذخیره که برای عملیات رفح آماده شده بودند را مرخص کرده است

روزنامه معاریو به انتظار برای پاسخ حماس به طرح توافق اشاره کرد:

لحظات انتظار

یک مقام حماس وعده داده است که این سازمان به زودی برنامه خود برای آزادی اسرا را اعلام خواهد کرد

اما این مقام روشن کرد که حماس همچنان خواهان عقب نشینی کامل اسرائیل از غزه است

ارتش اسرائیل همچنان به برنامه های آماده سازی خود به منظور ورود به رفح و افزایش تنش در مرزهای شمالی ادامه میدهد

اسرائیل هیوم به احتمال برهم خوردن توافق اشاره کرد:

توافق در حال دور شدن است

یک مقام ارشد در سازمان حماس: ما روشن کردیم که پاسخ ما در رابطه با پیشنهاد اخیر اسرائیل منفی خواهد بود

نتانیاهو: اگر حماس با پیشنهاد ما توافق نکند، عملیات ورود به رفح را آغار خواهیم کرد

هاآرتص به مسئله کاهش خوش بینی به توافق و تبعات اشغال رفح اشاره کرد:

خوش بینی به رسیدن به توافق کاهش یافته و اصرار برای اشغال رفح ممکن است به قیمت جان اسرای ما تمام شود

بیلینکن: اشغال رفح میتواند عادی سازی روابط اسرائیل با عربستان را به خطر بیندازد

دیگر خبرها

  • ارتش اسرائیل شکست را پذیرفت/ روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات/ شمار شهدای غزه به ۳۴هزار و ۶۸۳ نفر افزایش یافت
  • روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نتانیاهو در تلاش برای اخلال در مذاکرات
  • حماس: هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیریم
  • پایان بدون توافق روز اول مذاکرات قاهره درباره غزه/ گفت‌وگوها احتمالا یک هفته طول بکشد
  • حماس بدون توقف جنگ هیچ توافقی را نمی‌پذیرد
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • شادی ممنوع برای باقری در دربی خانوادگی
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ ارزیابی صهیونیست‌ها از پاسخ منفی حماس به طرح پیشنهادی