Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:04:15 GMT

با صرفه‌جویی 10 درصدی قطعی آب نخواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۶۰۲۳

با صرفه‌جویی 10 درصدی قطعی آب نخواهیم داشت

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ای برای قطعی آب در استان یا قطعی به صورت محله به محله نداریم، گفت: در صورتی که مردم در روزهای منتهی به آخر سال در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، با قطعی مواجه نخواهیم شد.

مراد محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شروع خانه‌تکانی‌ها و کمبود منابع آبی موجود و افت فشار آب شرب، اظهار کرد: برای مدیریت مصرف منابع آبی، باید نقش تاثیرگذار مردم در کنار اقدامات شرکت آبفا، مخصوصا در ایام نزدیک به پایان سال و خانه‌تکانی‌ها در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری افزود: شرکت آبفا تمام تلاش خود را کرده تا آب شرب موردنیاز مردم را در زمان بحران تامین کند، ایجاد چاه و آبرسانی با تانکر از اقدامات این شرکت برای تامین آب شرب مردم شهرکرد در زمان کم‌آبی بوده است.

وی در خصوص کم‌فشار بودن آب شرب در منازل، افزود: به منظور مدیریت مصرف مجبوریم شبکه آبی را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که حداقل آب شرب در دسترس همگان باشد، بنابراین اگر مردم همراهی کنند قطعا فشار آب نیز افزایش خواهد یافت.

محمودی با اشاره به اینکه شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری هیچ برنامه‌ای برای قطعی آب در استان یا به صورت محله به محله ندارد، تصریح کرد: در صورتی که مردم در روزهای منتهی به آخر سال در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، با قطعی مواجه نخواهیم شد.

وی گفت: تمام تلاش شرکت آبفای استان این است که با وارد کردن منابع جدید، بتوان آب شرب مردم را تامین کرد، از طرفی همه تلاش‌ها منوط به همکاری مردم بوده و لازم است در این روزها صرفه‌جویی را سرلوحه کار خود قرار داده و ارزش آب را بدانند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه آب ارزان‌ترین کالای در اختیار مردم است، خاطرنشان کرد: باید با مصرف بهینه، به سمت صرفه‌جویی منابع آب پیش رویم و از هدررفت آن جلوگیری کنیم، البته عده‌ای در این میان در مصرف آب صرفه‌جویی نمی‌کنند که لازم است برای عبور از بحران، تنها ۱۰ درصد صرفه‌جویی انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری کمبود منابع آبی قطعی آب روزهای پایان سال صرفه جویی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا یزد، جلال علمدار با اشاره به اهمیت پایش‌های مستمر آب، گفت: بیش از ۳۳۱ هزار مورد آزمایش کلرسنجی و کدورت، ۶ هزار و ۷۷۱ نمونه باکتریولوژی، ۴۲۲ نمونه فیزیک و شیمیایی و ۲۱۰ نمونه فلزات سنگین مورد آزمون و پایش قرار گرفت.

وی افزود: نکته حائز اهمیت مطلوبیت ۱۰۰ درصدی آزمون‌های باکتریولوژی، فلزات سنگین و کدورت سنجی و مطلوبیت ۹۹.۵% کلرسنجی برای خروجی مخازن و شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی استان در سال گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد اظهار داشت: برنامه ایمنی آب برای هفت شهر و شش روستای استان به منظور افزایش اطمینان از سلامت و بهداشت آب اجرا شده است.

وی ادامه داد: استان یزد در زمینه‌ی اجرای برنامه ایمنی آب در کشور، جایگاه نخست را دارد.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228475 برچسب‌ها استان یزد دروس آزمایشگاهی کیت آزمایشگاهی

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد