Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@22:10:35 GMT

توزیع ۴۰ هزار اصله نهال در شهرستان مهدیشهر

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۶۱۵۵

توزیع ۴۰ هزار اصله نهال در شهرستان مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مهدی سلیمانی در چهارمین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهربه میزبانی اداره شهرستان با بیان اینکه توزیع ۴۰هزار اصله نهال طی این هفته در دستور کار است، ابراز داشت: هدف از این اقدام توسعه فضای سبز برای شهروندان مهدیشهری است که هم‌اکنون ۴۵ متر برای هر نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه تلاش شد تا این نهال‌ها از گونه‌های مقاوم و بومی منطقه انتخاب شود، افزود: ارغوان، سروشیراز، زبان‌گنجشک و سنجد عمده گونه‌های نهال‌های توزیعی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری خواهد بود.
مهدی سلیمانی دبیر ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر  بابیان اینکه در حال حاضر بوستان روستایی شهرستان مهدیشهرپنج بوستان می باشد ، ابراز داشت: روستاهای فولادمحله، شلی، چاشم و ده صوفیان ازروستاهای دارای بوستان روستایی هستند. وی تصریح کرد: این اقدام ضمن ایجاد نشاط اجتماعی و تغییر روحیه مردم باعث افزایش سرانه فضای سبز و توسعه بوستان‌های روستایی این شهرستان نیز می‌شود.
وی بابیان اینکه حفظ و نگهداری از این نهال‌ها به عهده مردم و به نفع خود آن‌ها است، افزود: درختکاری و حفظ و نگهداری فضای سبز در دین اسلام به آن تاکید شده است لذا باید برای ترویج و گسترش فرهنگ منابع طبیعی تلاش کرد.
سلیمانی اضافه کرد: تشکل های مردم نهاد یک ظرفیت بسیار خوب برای پیشبرد اهداف نظام در راستای حفاظت و توسعه عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست هستند.
مهدی سلیمانی گفت: این سازمانها درجهت اشاعه و تنفیذ فرهنگ منابع طبیعی و زیست محیطی و تبدیل آن به معارف عمومی و همچنین جلب مشارکت مردمی به منظور حفظ ، احیاء ، توسعه  در نهایت بهره برداری بهینه عرصه های منابع طبیعی فعالیت می کنند.
مهدی سلیمانی دبیر ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر عنوان کرد: برای شادابی و حفظ سلامت نسل آینده ،حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی وظیفه همگانی است.وعرصه های منابع طبیعی یکی از ثروت های حائز اهمیت برای نسل های کنونی و آینده است که نقش بسیار مهمی در درآمد زایی و توسعه روستایی دارد.

46

کد خبر 1605129

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی مهدی سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای گشت و کنترل در حوزه استحفاظی شهرستان توسط فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه و نیرو‌های حفاظتی شرکت چوب و کاغذ یک دستگاه خودروی پیکان وانت که حامل چوب آلات جنگلی غیر مجاز بوده کشف و با اخذ دستور از مقام محترم قضایی خودرو با محموله قاچاق جهت سیر مراحل قضایی و قانونی به اداره منابع طبیعی شهرستان منتقل گردیده است.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل تصرف و تخریب اراضی ملی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر