Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران درباره آخرین وضعیت اُمیکرون در کشور گفت: موج ششم از ۳ هفته پیش آغاز شده و همچنان در تمامی کشور ادامه دارد. مبتلایان زیاد هستند اما خوشبختانه تعداد بیماران بدحال کم است. سویه اُمیکرون در کشور غالب است اما برخی از بستری‌ها بیمارانی هستند که درگیری ریوی دارند و درگیر سویه دلتا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام این خبر که از هفته گذشته تعداد بیماران سرپایی به ثبات رسیده و افزایش بیمار نداشته ایم گفت: کاهش معنی‌داری نداشته ایم اما پیش‌بینی می‌شود تا ۲ هفته آینده به قله موج برسیم و روند کاهشی بیماری آغاز شود. 

توکلی با تاکید بر نقش بسیار موثر واکسیناسیون در کاهش علامت کرونا اظهار داشت: افرادی که واکسن نزده اند به شدت درگیر بیماری شده‌اند.خانم باردار ۳۲ ساله ای که واکسن نزده بود به سویه دلتا مبتلا شده و متاسفانه در هفته گذشته فوت کرد. بنابراین، برخلاف برخی تصورات، تاکید زیادی داریم که مادران باردار حتما واکسینه شوند. 

بیشتر بخوانید: 

امیکرون سرماخوردگی نیست | عوارض خطرناک و جدی امیکرون؛ از مشکلات قلبی و مغزی تا اعصاب و روان | احتمال ظهور سویه‌های عجیب کرونا همزمان با شیوع امیکرون  افزایش شدید تعداد فوتی‌های مبتلا به اُمیکرون | آخرین وضعیت مبتلایان و بستری‌های کرونا در ایران

وی بر خودمراقبتی تاکید کرد و گفت: افرادی که به بیماری مبتلا می‌شوند اگر علامتهای خفیف دارند. در خانه قرنطینه شوند و با رژیم غذایی مناسب و استراحت، علامت‌درمانی کنند. اگر بیمار طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت دچار بدن‌درد، تب شدید و خستگی و کوفتگی شد باید به پزشک مراجعه کند. الزامی به تست در مراحل اولیه بیماری نیست اما با صلاحدید پزشک باید تست هم انجام داد.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران از تعداد بالای بستری‌های استان تهران خبر داد و گفت: معمولا ۲ هفته پس از افزایش تعداد مراجعان سرپایی، تعداد بستری‌ها افزایش می‌یابد و ۲ هفته پس از آن هم تعداد فوتی‌ها بالا می‌رود. رعایت پروتکل‌ها، زدن ۲ ماسک در محیط‌های بسته و اجتناب از حضور در جمع بیش از ۱۵ نفر به ویژه در اماکن بسته توصیه می شود.

وی گفت: هنوز گزارشی از ابتلا به دلتاکرون نداشته ایم.

نادر توکلی با اشاره به اینکه اُمیکرون بیشتر درمان علامتی دارد تا اختصاصی اظهار داشت: داروی جدیدی به پروتکل‌های درمانی اضافه نشده است.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران پایان شیوع کرونا در اوایل سال ۱۴۰۱ را محتمل دانست و گفت: اگر مورد جدید پیش نیاید سال آینده آرام خواهد بود.

کد خبر 658700 برچسب‌ها اميكرون وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اميكرون وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران استان تهران بستری ها ا میکرون ۲ هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان ابری و بادی تهران در پایان هفته

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: آسمان تهران صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر پایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روز جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات شرقی استان گاهی افزایش ابر، افزایش باد، گاهی رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست.

از امروز (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، شهریار با بیشینه دمای ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌ سنجش آلودگی فیروزکوه ۰.۷ میلیمتر بارش دریافت کرده‌ است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در غرب تهران/ قتل بی‌رحمانه فاش شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • آسمان ابری و بادی تهران در پایان هفته