Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش تحقیقی از وجود حساب‌های مخفی مربوط به سران برخی از کشورها در یک بانک سوئیسی پرده برداشته است.

خبرگزاری میزان - یک درز فوق‌ العاده از داده‌های «کردیت» سوئیس، شرکت خدمات بانکداری و مالی سوئیسی، نشان می‌دهد که چگونه این بانک، صد‌ها میلیون دلار برای سران کشورها، بازرگانان و بسیاری دیگر از افراد، نگهداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «نیویورک تایمز»، یک افشاگر اطلاعات بیش از ۱۸ هزار حساب بانکی کردیت سوئیس را که مجموعا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در اختیار دارند، به روزنامه آلمانی «زود دویچه زایتونگ» فاش کرد.

«زود دویچه زایتونگ»، این داده‌ها را با یک گروه روزنامه نگاری غیردولتی و ۴۶ سازمان خبری دیگر در سراسر جهان از جمله «نیویورک تایمز»  به اشتراک گذاشت.

این داده‌ها حساب‌هایی را در بر می‌گیرد که از دهه ۱۹۴۰ تا دهه ۲۰۱۰ باز بودند، اما عملیات فعلی بانک را پوشش نمی‌دهند.

در میان افرادی که میلیون‌ها دلار در حساب‌های «کردیت» سوئیس که شعبه مرکزی آن در «زوریخ» قرار دارد، فهرست شده‌اند، «عبدالله دوم»، پادشاه اردن و دو پسر «حسنی مبارک»، رئیس جمهور اسبق مصر قرار دارند.

همچنین پسران یک رئیس اطلاعات پاکستان نیز در این فهرست قرار دارند.

«دانیل تلسکلاف»، رئیس سابق آژانس مبارزه با پولشویی سوئیس، می‌گوید «بانک‌های سوئیس مدت‎هاست که با ممنوعیت‌های قانونی برای گرفتن پول مرتبط با فعالیت‌های مجرمانه روبرو هستند، اما قانون عموماً اجرا نشده است.»

این افشاگری به دنبال درز اسناد «پاناما» در سال ۲۰۱۶، اسناد «پارادایس» ​​در سال ۲۰۱۷ و اسناد «پاندورا» در سال گذشته میلادی منتشر شد؛ همه آن‌ها عملکرد مخفیانه بانک‎ها، شرکت‌های حقوقی و ارائه دهندگان خدمات مالی برون مرزی سوئیس را روشن می‌کنند.

بیشتر بخوانید: افراد معلول در سوئیس پشت در‌های تبعیض و نابرابری هلند در صدر قاچاق انسان و کار اجباری در اروپا

در سال ۲۰۱۴، «کردیت» سوئیس به توطئه برای کمک به آمریکایی‌ها در ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی جعلی اعتراف و با پرداخت جریمه و جبران خسارت به مبلغ ۲.۶ میلیارد دلار موافقت کرد.

از مجموع ۱۸ هزار حساب بانکی درگیر در این افشاگری حدود ۱۰۰ حساب مربوط به شهروندان آمریکایی است، اما هیچ‌کدام شخصیت عمومی نیستند.

یکی از بزرگترین افشاگری‌ها این است که «کردیت» سوئیس به تجارت با مشتریان ادامه داده، حتی پس از اینکه مقام‎های بانک، فعالیت‌های مشکوک مربوط به امور مالی آن‌ها را اعلام کردند.

«علاء» و «جمال»، پسران «حسنی مبارک»، رئیس جمهور اسبق مصر، در مجموع شش حساب در نقاط مختلف داشتند، از جمله یک حساب در سال ۲۰۰۳ که ۱۹۶ میلیون دلار ارزش داشت.

«عبدالله دوم»، پادشاه اردن، یکی از معدود مقام‎های فاش شده است که هنوز در قدرت قرار دارد؛ وی شش حساب در این بانک دارد از جمله حسابی که موجودی آن بیش از ۲۲۴ میلیون دلار است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل سوئیس کردیت سوئیس اردن مصر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سوئیس تحولات بین الملل سوئیس کردیت سوئیس اردن مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده در حالی که قرار بود بانک مرکزی از فهرست مذکور رونمایی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده اصلی کشور طی سال 1402 را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران،وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

به گزارش تسنیم، در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات 1402 واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون 236 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم،چندی قبل بانک  مرکزی اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکتهای مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست میتواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز  به شرکتها و بنگاههای اقتصادی را شفاف کند. این درحالی است که هنوز خبری از فهرست بانک مرکزی نیست و گمرک وضعیت واردات سالهای 1402 و 1401  صد شرکت بزرگ را منتشر کرده که از این طریق میتوان یک براورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکتها در دست داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول