Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@00:22:13 GMT

افشای اولین اطلاعات از گوشی گوگل پیکسل ۷

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۶۲۹۵

افشای اولین اطلاعات از گوشی گوگل پیکسل ۷

فرارو- طبق اولین گزارش منتشر شده درباره Google Pixel 7 و Pixel 7 Pro، این دو گوشی دارای نام رمزی Cheetah و Panther هستند. برخی دیگر از مشخصات این گوشی‌ها از جمله استفاده از تراشه نسل دوم Tensor و جدول زمانی راه اندازی آن‌ها نیز افشا شده است.


به گزارش فرارو، برای اولین بار برخی از مشخصات گوگل پیکسل ۷ به صورت آنلاین منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمال دارد این گوشی در کنار گوشی هوشمند تاشو گوگل پیکسل در پاییز ۱۴۰۱ معرفی شود. گزارش شده که گوشی‌های سری Google Pixel 7 دارای چیپست نسل دوم Tensor و مودم Exynos 5300 محصول سامسونگ خواهند بود.


طبق گزارش‌های اخیر، شرکت گوگل سخت در حال کار روی چیپست نسل دوم Tensor است. این چیپست قرار است برای سری جدید گوگل پیکسل ۷ استفاده شود. این سری جدید دارای مودم اگزینوس ۵۳۰۰ محصول شرکت سامسونگ برای اتصال خواهد بود. گفته شده که گوشی‌های Pixel 7 و 7 Pro به ترتیب دارای کد رمزی Cheetah و Panther خواهند بود. برای یادآوری باید اضافه کنیم که گوشی‌های پیکسل ۶ و ۶ پرو مجهز به چیپست Tensor GS۱۰۱ هستند و کد‌های Oriole و Raven را دارند. بر اساس گزارشی از وبسایت 9to5Google، یک پردازنده Tensor با شماره مدل GS201 با نام رمز "Cloudripper" در حال آزمایش است.


به جز Cloudripper، سه اسم رمز دیگر با مودم اگزینوس مرتبط هستند. در ابتدا به سراغ دو مورد از آنها، Cheeta و Panther، خواهیم رفت. این دو کد رمزی احتمالا به گوشی‌های Google Pixel 7 و 7 Pro مربوط هستند. در ابتدا دستگاه‌های پیکسل همیشه یک نام رمز مربوط به ماهی یا سایر موجودات دریایی داشته اند. این نام‌ها از Sailfish (ماهی بادبانی) برای اولین گوشی پیکسل آغاز شد و تا نام Redfin (سرخ باله) برای گوشی گوگل پیکسل ۵ ادامه یافت. گوشی‌های گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو دارای کد Oriole (نوعی مرغ انجیرخوار) و Raven (زاغ) بودند. پس از آن گوشی Pixel 6a با کد Bluejay (زاغ کبود) و Pixel Notepad با نام Pipit (نوعی مرغ انجیرخوار) ارائه شد. چنان که مشاهده می‌شود گوشی‌های گوگل پیکسل سری ۶ همگی با نام پرندگان، کدگذاری شده اند.


این بار در گوشی‌های سری گوگل پیکسل ۷، شرکت گوگل طرح نام‌گذاری رمز خود را به گونه‌ای دیگر از جانوران تغییر داده است و پیشنهاد می‌کند هر نسل از گوشی‌های پیکسل نام رمز جدیدی داشته باشند. نام‌های Cheetah و Panther که برای گوشی سری گوگل پیکسل ۷ در نظر گرفته شده اند به ترتیب به معنی یوزپلنگ و پلنگ هستند که از گربه‌سانان می‌باشند.


اکنون به سراغ سومین نام رمز مرتبط با مودم اگزینوس، یعنی اسم رمز "Ravenclaw" می‌پردازیم. این نام در نگاه اول مشابه نام یکی از خانه‌های جادوگری هاگوارتز است که برای علاقه‌مندان به داستان هری پاتر نامی آشنا است. چنگال زاغ (Ravenclaw) نام یکی از چهار گروه مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز در این داستان است. در ورودی سالن این گروه به جای رمز عبور از سؤال استفاده می‌کنند؛ زیرا افراد این گروه بسیار باهوش هستند و تنها افراد باهوش می‌توانند به این پرسش‌ها پاسخ بدهند. باید دید شرکت گوگل با استفاده از این نام قصد اشاره به چه جادویی را داشته است.


از طرفی، شاید هدف شرکت از این نام گذاری اشاره به Raven یعنی اسم رمز گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو باشد. از سویی بخش دوم این اسم یعنی claw نیز می‌تواند اشاره‌ای به پنجه‌های گربه باشد. چرا که گوشی‌های گوگل پیکسل ۷ با نام گربه سانان (Cheetah و Panther) کدگذاری شده است. مشابه همین اتفاق در نام گذاری اولین چیپست Tensor که برای اهداف آزمایشی جایگزین تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ در گوشی پیکسل ۵ شد، نیز دیده شد. در آن زمان از اسم رمز Whitefin استفاده شد که White اشاره به Whitechapel و fin اشاره به Redfin (اسم رمز گوگل پیکسل ۵) داشت.


جدای از گوشی‌های سری گوگل پیکسل ۷، گوشی هوشمند تاشوی گوگل پیکسل (Google Pixel Foldable) در دست ساخت قرار دارد و احتمال دارد، در تابستان ۱۴۰۱ تولید شود و در پاییز همان سال همراه با سری Google Pixel 7 عرضه شود.

منبع: 91mobiles

منبع: فرارو

کلیدواژه: گوگل پیکسل ۷ اسم رمز نام رمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپلیکیشن تماس اندروید قابلیت جدیدی دریافت کرده و ایموجی صوتی را دردسترس برخی از کاربران قرار داده است.

ایموجی‌های صوتی در اپلیکیشن Phone در واقع افکت‌های صوتی استانداردی هستند که با انتخاب یکی از ۶ ایموجی تشویق، خنده، جشن، گریه، مدفوع و صدای تبل پخش می‌شوند.

وقتی شما به عنوان تماس‌گیرنده یکی از ایموجی‌های صوتی را انتخاب می‌کنید، اپلیکیشن تماس گوگل انیمیشن کوتاهی را همراه با افکت صوتی به مدت چند ثانیه پخش می‌کند که در هر دو طرف تماس شنیده می‌شود.

گوگل در توضیح قابلیت جدید اپلیکیشن تماس می‌گوید: «احساسات و حالت‌های مختلف خود را با صداهایی مانند تشویق، خنده، گریه یا تبل از طریق لمس تصویر هریک از ایموجی‌ها به طرف مقابل ابراز کنید.»

برای فعال‌کردن ایموجی‌ صوتی باید وارد بخش عمومی (General) تنظیمات گوشی شوید یا در صفحه‌ی اپلیکیشن تماس، روی بیشتر (More) بزنید تا گزینه‌ی ایموجی صوتی (Audio Emoji) را مشاهده کنید.

پس از فعال‌کردن، دکمه‌ی «ایموجی صوتی» در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن ظاهر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد با زدن روی آن، یکی از شکلک‌ها را انتخاب کنید تا صدای مرتبط پخش شود.

به‌نظر می‌رسد که محدودیتی برای استفاده از این ایموجی‌ها وجود دارد، زیرا فاصله‌ی کوچکی بین استفاده‌ی مجدد از آن‌ها لازم است که از پخش پشت سر هم صداها جلوگیری می‌کند.

ایموجی صوتی درحال‌حاضر از طریق آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن Phone گوگل در کانال بتا (نسخه‌ی ۱۲۸) دردسترس است. این ویژگی احتمالاً در هفته‌های آینده برای تمام کاربران منتشر خواهد شد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901707

دیگر خبرها

  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • افشای یک سند خاص توسط شهردار تهران
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد
  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن
  • افشای صحبت‌های محمد صلاح در درگیری با کلوپ
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد