Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@10:20:46 GMT

لامپ رشد گیاه چیست؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۶۳۶۸

لامپ رشد گیاه چیست؟

لامپ رشد گیاه محصولی است که برای رشد طبیعی گیاه به آن نیاز داریم. امروزه، با پیشرفت فرهنگ آپارتمان نشینی امکان وجود حیاط و رشد گل و گیاه برای تمامی افراد وجود ندارد. از طرفی دیگر، پروش انواع گیاهان و میوه ها در گلخانه ها سبب شده است تا افراد به فکر تامین نور کافی برای رشد گیاهان مورد نظر خود باشند. تمامی این امور سبب شده اند این لامپ به یکی از محصولات مهم برای کسانی تبدیل شود که می خواهند گیاهان را در بهترین شرایط پرورش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم استفاده از لامپ مناسب چه مشکلاتی را برای گیاهان به وجود می آورد؟

همانطور که می دانید نور یکی از مواردی است که تمامی گیاهان برای رشد طبیعی به آن نیاز دارند. به طور مثال، برخی از گیاهان در طول روز به بیش از 8 ساعت نور نیاز دارند و برخی نیز به گونه ای هستند که تنها به 2 تا 3 ساعت نور نیاز دارند. اگر نور مورد نیاز به گیاهان نرسد خطر رنگ پریدگی و عدم رشد گیاه وجود دارد.

 همین امر سبب می شود گیاه مد نظر گل ندهد و یا به بار ننشیند و میوه مورد نظر را تولید نکند. به همین دلیل افراد باید با توجه به گیاهانی که رشد می دهند لامپ رشد گیاه را تهیه کنند و زمان بندی مناسب را برای تامین نور مورد نیاز در نظر داشته باشند.

در لامپ رشد گیاه از چه منبعی استفاده می شود؟

اگر بخواهیم به تاریخچه این لامپ ها نگاهی داشته باشیم باید بگوییم اولین بار گیاه شناس روسی به نام آندری فمینستین  این لامپ ها را اختراع کرد و با توجه به این موضوع که استفاده از این لامپ ها به ور مستقیم بر رشد گیاه اثر می گذارد، استفاده از آن مد نظر قرار گرفت.

در گذشته از لامپ های فلوروسنت و یا تحت فشار سدیم برای تامین نور مورد نیاز گیاهان استفاده می شد، اما با ظهور لامپ های ال ایی دی این محصولات مد نظر قرار گرفتند. امروزه، انواع لامپ رشد گیاه با لامپ ال ایی دی تولید می شوند که از مزایایی ویژه آنها می توان به طور عمر بالا و مصرف انرژی پایین اشاره کرد.

ال ای دی رشد گیاه چیست ؟

ال ای دی رشد گیاه دارای پنل هایی هستند که می توانند به تامین نور مورد نیاز گیاهان برای گلدهی, ثمردهی و رشد رویشی گیاهان را فراهم نمایند.

ال ای دی رشد گیاه شبیه ترین نور به نور طبیعی خورشید را در اختیار گیاهان قرار می دهند و از نظر مصرف انرژی نیز نسبت به لامپ های رشد گیاه متال هالیدی و بخارسدیم مصرف کمتری دارند.

طول موج ال ای دی رشد گیاه در محدوده 380 تا 840 نانومتر می باشد و این لامپ میزان نوردهی و پراکندگی نور و عمق نفوذ نور بسیار مطلوبی دارند.

برای خرید ال ای دی رشد گیاه می توانید از فروشگاه تهران گرولایت اقدام به خرید نمایید.

 

 

چگونه لامپ مناسب را انتخاب کنیم؟

وقتی می خواهید برای خرید لامپ رشد گیاه اقدام کنید، باید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

آیا شما می خواهید نور مورد نیاز گیاهان خود را در آپارتمانتان تامین کنید و یا می خواهید نور مورد نیاز گیاهان در یک گلخانه بزرگ را تامین نمایید؟! آیا می خواهید لامپ شما پوشش فضایی بیشتری داشته باشد و یا می خواهید تنها بخش محدودی را پوشش دهد؟!

وقتی می خواهید برای تامین نور مورد نیاز گیاهان در یک آپارتمان اقدام کنید، نیاز به یک یا دو عدد لامپ رشد گیاه دارید، اما زمانی که می خواهید این محصولات را برای استفاده در گلخانه ها سفارش دهید، می توانید از پروژکتورهای رشد گیاه استفاده کنید که در آن تعداد زیادی لامپ به کار رفته اند. اگر پروژکتورها 10 یا 50 وات باشند می توانند فضای 1 تا 3 متر مربعی را پوشش دهند.

 

 

ویژگی های لامپ رشد گیاه

لامپ هایی که در برندهای معتبر در بازار موجود هستند دارای ویژگی های متعددی هستند و می توانند به رشد گیاه کمک کنند. از ویژگی های این لامپ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این لامپ ها در برابر بارندگی و رطوبت مقاوم هستند و این امر باعث کاهش طول عمر آنها نمی شود. این لامپ ها در برابر آلاینده ها و گرد و غبار مقاوم هستند و این امر به بدنه آنها آسیب وارد نمی کند.

اگر در ساخت این لامپ ها از فناوری های جدید استفاده شده باشد، عملکرد بهتر و طول عمر بالاتری دارند.

جمع بندی

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد لامپ رشد گیاه در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این لامپ برای اولین بار توسط یک گیاه شناس روسی اختراع شد و در ابتدا در آن از لامپ های تحت سدیم و یا فلوروسنت استفاده می شد. اما امروزه در ساخت این لامپ ها از لامپ های ال ایی دی استفاده می شود که با لامپ های ال ایی دی معمولی تفاوت دارند و طیف کاملی از نور را برای رشد گیاهان تولید می کنند.

خرید لامپ رشد گیاه

اگر می خواهید برای خرید لامپ رشد گیاه اقدام کنید، می توانید به فروشگاه تهران گرولایت مراجعه کنید. این فروشگاه سابقه درخشانی در زمینه خرید و فروش محصولات رشد گیاه دارد و در زمان خرید مشاوره های رایگان و تخصصی را به مشتریانش ارائه می دهد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا لامپ رشد گیاه خرید لامپ رشد گیاه افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا تامین نور مورد نیاز لامپ رشد گیاه لامپ ها برای رشد مد نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اردیبهشت فصل رویش "ریواس" گیاه کوهی پرخاصیت است؛ خاستگاه این گیاه کوهی با ساقه‌های قرمز و سبز در مناطق کوهستانی است.

ساقه‌های این گیاه برای تازه‌خوری و استفاده در انواع خورشت و سوپ کاربرد داد و برگ‌هایش علاوه بر خوراک دام، سبب جلوگیری از جاری شدن سیلاب در دشت‌ها می‌شود.

ریواس از تيره ترشک ها است و مصرف دارویی هم دارد که البته برداشت  بی‌رویه آن به به طبیعت و محیط زیست آسیب می رساند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • ببینید | گیاه مرگباری که باعث خودکشی کردن قربانی می‌شود!
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض